Kriz yüzünden takımların zorda olduğu bir dönemde Playboy’un sponsor olduğu LCR, en büyük başarısını İstanbulPark’ta elde etmişti
Playboy’un MotoGP’de Honda LCR takımının ana sponsoru olması yarış çevrelerinde heyecan yarattı. Playboy’un pistte boy göstermesi, bundan sonra yarışsever gözlerin yalnızca padok kızlarıyla yetinmeyeceğinin bir habercisi olabilir miydi?
İtalya Playboy’un internet sitesinde yer alan ve Honda LCR pilotu Randy de Puniet’yi bir Playboy güzeliyle olağandışı şekilde hem de yarış motosikletiyle pozlayan fotoğraflar, MotoGP’de zaten var olan ılımlı erotizm dozunun bir ölçü artacağını mı müjdeliyordu? Göreceğiz...
Birçok klasmanda yarış dünyası kriz yüzünden büyük darbe yediği, takımların ve sponsorların birer birer pistlerden çekildiği bir dönemde bu girişim güzel oldu.
Her neyse, aslında Playboy vesilesiyle bahsetmek istediğim LCR Honda takımı. İtalyan yarışçı Lucio Cecchinello tarafından 1996’da kurulan Team LCR, aynı yıl ve 1997’de 125 CC’lik Honda motosikletlerle Dünya Şampiyonası’nda birçok kez ilk 10’da dereceler elde etmişti..
Stoner burada parladı
2002’de karşımıza LCR logosuyla Avustralyalı çaylak Casey Stoner çıktı. Stoner ve kıdemli yarışçı Carlos Checa’nın kardeşi David, birlikte 250 cc’de mücadele etmeye başladı. 2003’te takıma Fransız Randy de Puniet de katıldı.
2005’te Stoner LCR takımıyla 250 cc’de beş yarış kazandı, 10 kez podyuma çıktı. İkincisi olduğu sezonun birincisi de bizim bızdık Dani Pedrosa’dır. Bir sezonda üç yarıştan fazla kazanan ilk LCR yarışçısı olan Stoner’ın bu başarısı LCR’nin de en büyük başarısıdır. LCR, bir yıl sonra RC211v ve Michelin lastiklerle Honda’ya döner, bu kez MotoGP’de yarışmak üzere. Katar Grand Prix’sinde Stoner, takımının ilk pole pozisyonunu elde eder. Unutulmaz İstanbul yarışıysa Stoner’ın dolayısıyla LCR’nin podyuma çıktığı ilk MotoGP yarışı olur. Stoner yarış boyunca birinci olan Marco Melandri’nin ensesinden düşmemiştir.
Genç Stoner’ın Ducati’ye gitmesinin ardından emeklilik çağındaki Carlos Checa’yı transfer eden LCR, yeni 800 cc’lik Honda RC212V’yi piste sürer. Ancak Checa yeni motoruna bir türlü adapte olamaz; en iyi dereceleri İspanya ve San Marino’daki altıncılıklar olur.
2008’de LCR’ye dönen Randy de Puniet de Carlos Checa gibi motora uyum sağlayamaz ve en iyi derecesi ABD’deki altıncılık olur.
De Puniet bu yıl yine aynı motorla yarışacak ama bu kez bir farkla, Playboy logosuyla. Bakalım tavşan LCR Honda ve De Puniet’ye şans getirecek mi?