Madrid çevresinde motosikletçilerin güvenliği için bariyerlerin alt kısmına ikinci bir bariyer daha yerleştiriliyor
İki hafta önce İstanbul’da feci bir motosiklet kazasına daha tanık olduk. Kazanın nasıl gerçekleştiği bilinmiyor; iki kişiyi taşıyan motosikletin bir araç tarafından sıkıştırıldığı iddiaları var.
Kazada motosikleti kullanan kişi hayatını kaybederken, bir bacağı kopan kız arkadaşı hastanede yaşam savaşı veriyordu; kaybetti.
Geçtiğimiz haftalarda da birkaç gün arayla iki arkadaşımızın başlarını çelik halat bariyerlerde bırakarak ölümleri tüm motosiklet çevrelerini şoka sokmuştu. Son kazanın fotoğraflarını da gördüm ve rahatlıkla arkadaşımızın da bacağını bariyerin çelik ayaklarına kaptırdığını söyleyebilirim. Bu ülkenin yetkilileri bariyerlerin motosikletçiler için büyük bir tehlike içerdiğini görmüyor ve hiçbir önlem almıyor.
Dünyanın birçok gelişmiş ülkesinde motosikletçilerin yol güvenliğinin sağlanması için düzenli çalışmalar, akademik incelemeler yapılıyor.
Bu rehabilitasyon çalışmalarının son örneği İspanya’nın başkenti Madrid’den geldi. M-45 otobanında yüksek kaza riski içeren noktalarda bariyerlerin alt kısımları kapatılarak, sürücülerin motordan düştüklerinde sürüklenmeleri sırasında bariyer ayaklarına vurarak ciddi şekilde yaralanmalarının önüne geçilmeye çalışılıyor.
Önümüzdeki üç ay içinde yolun motosikletler için riskler içeren 4 kilometrelik bir kısmında bariyerlerin alt kısmına, özel bir maddeden üretilen, metal ve keskin yüzeyler içermeyen bu bariyerlerden eklenecek. Yıl boyunca bu sistemin M-45, F-501 ve M-407 yollarında da uygulanması planlanıyor.
En güvenli araçTürkiye’de yolların durumu motosikletçiler için büyük tehlikeler içerse de motosikletin en güvenli araç olduğu gerçeği de oranlarla karşımda duruyor. MOTED eski başkanı Ferruh Tanay, bir ara bir istatistik vermişti. Türkiye’de 1997-2006 yılları arasında meydana gelen trafik kazalarını araçlara göre sınıflandıran bilanço, oransal olarak Türkiye’de en az kazaya karışan araç tipinin motosiklet olduğu gösteriyor. İstatistikte “Çin istilası”ndan sonra bir veri yok...
Buna göre 2006’da trafikte kayıtlı
1 milyon 822 bin 831 motosiklet var. Motosikletlerin karıştığı kaza sayısıysa 28 bin 78. Bu sayı toplam motosikletlerin yüzde 1.5’ine karşılık geliyor. Aynı yıl trafikte kayıtlı otomobil sayısıysa 6 milyon 140 bin 992. Otomobil kazalarının sayısı da 744 bin 403 olarak raporlanmış, 2006’da her yüz otomobilden 12,1’i bir şekilde kaza geçirmiş.
Motosiklet kazalarının oransal düşüklüğü bir nedeni, motosikletçinin incinmekten kaçınma güdüsüyle motosikleti daha dikkatli kullanması olabilir. Çünkü her motosikletçi bilir ki, bir kazada mutlaka canı yanar.
Rakamlar ortada; gönül rahatlığıyla büyük puntolarla “motosiklet en güvenli araçtır” diyebiliriz.
Ancak oranların her isteyenin, A2 lisansı bile olmayanın kolaylıkla motosiklet sahibi olmaya başladığı Çin istilasından önce olduğunu vurgulamakta yine fayda var.
Çevre dostu motosikletGücünü bio-etanol ve benzin karışımı yeni bir yakıt türünden alan CG150 Titan Mix’i Brezilya’da piyasaya süren Honda, türünün ilk örneği bu motosikletin çevre dostu olduğunu söylüyor.
Motoshow’u kaçırmayınAres Fuarcılık’ın Yeşilköy’deki İstanbul Fuar Merkezi’nde düzenlediği Motoshow 09, 19-22 Mart arasında ziyaret edilebilecek.
Tam adı Motoshow Motosiklet ve Aksesuarları Fuarı olan etkinlik, 2008’de 150 bin ziyaretçi ile müthiş rekora imza atmıştı.
MotoPlus 09 Motosiklet Fuarı da şubat başında yine aynı yerde düzenlenmişti. Kriz yüzünden tüm sektörlerin kan ağladığı bir dönemde bu kadar kısa aralıklarla iki motosiklet fuarı sevindirici bir gelişme. Ancak krize karşı bir önlem olarak getirilen ÖTV indiriminin büyük hacimli motosikletleri kapsamaması da bir o kadar üzüntü verici.