Menderes Özel

Menderes Özel

menderes.ozel@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları
Haberin Devamı

İki tekerlek üzerinde yüz binlerce kilometre yol kat eden Milliyet’in deneyimli motokuryeleri en çok araçların şerit ihlali yapmasından şikayetçi

Trafiğin en çok eleştirilen unsurlarından biri de çantalarındaki evrak veya paketi zamanında ulaştırabilmek için binbir tehlikeyi, her türlü hava şartını göze alarak işlerini aksatmadan sürdüren kuryelerdir.
Onlar için trafikteki her an, yaptıkları her kilometre ekmek parası demektir.
Ancak unutmamalıdır ki trafik kazalarının önemli bir bölümü de ekmek parası uğruna gerçekleşenlerdir. Otobüs, önündeki otobüsü tehlikeli şekilde sollar, bir sonraki duraktan yolcuları önce kapmak için. Orta şeritte yol alan taksi, müşteri kapmak için birden sağa kırar; arkadan gelen araca dikkat etmeden.

Hiçbir  evrak insan hayatından önemli değil
Ve kuryeler... Bazıları trafik kurallarına uymaz; yüksek hızda yaptıkları slalomlarla kendilerini ve diğer araçları tehlikeye atar, trafik ışıklarını pek tanımazlar.
Ancak bugün konumuz işlerini kurallara uygun şekilde yapan kuryeler. Huzurlarınızda Milliyet’in Ali İhsan Karabulut (46), Metin Alan (43), Fikri Sağlam (40) ve Serkan Modalı’dan (33) oluşan dört kişilik kurye takımının portresi....
Ali İhsan Karabulut: 25 yıldır motosiklet kullanan Ali abinin iki tekerlek sevdası çocukluk yıllarında başlamış. 12 yıldır Milliyet kurye takımında olan Ali abi, yoğunluğa göre motosiklet üzerinde günde 100-200 km arasında yol yapıyor; kişisel motosiklet kariyerindeyse 700 bin km yol var. Ekip arkadaşları gibi işte Honda CBF 250 kullanan Ali abinin kişisel motosiklet eğilimi enduro. Karabulut, kuryeliğin en zorlu tarafının karlı havalar ve diğer araçlar olduğunu vurgulayarak “Çok dikkatli olmalıyız, çünkü büyük araçlar bizleri önemsemiyor, ‘Nasıl olsa kaçar’ diye düşünüyorlar” diyor.

“Motorun affı yok”
Metin Alan: Metin abi 30 yıldır motosiklet üzerinde ve 16 yıldır Milliyet’te. Günde 120-160 km yol alan Metin abinin de yaşam boyu kariyerinde 900 bin km’ye yakın yol var. Metin abi, işten çıktığında yolları Fazer’ıyla arşınlıyor. Acil yetişmesi gereken evrakların karşılaştığı en büyük güçlük olduğunu belirten Metin abi, karlı ve yağmurlu havalardaki şerit ihlallerinden şikayetçi, “Motorun affı yok” diyor.
Fikri Sağlam: Bisikletle başlayan sonra motorlu iki tekerleğe dönen bir hevesle 29 yıldır motosiklete binen Fikri, 10 yıldır Milliyet’in evraklarını yetiştiriyor. Yoğunluğa göre günde 150 km’ye kadar yol alan Fikri de “Herhalde toplam 600 bin km. yapmışımdır ömrümde” diyor. Onun hayalindeki motorsa Suzuki V Strom DL 650. Fikri’nin trafikte en çok rahatsız olduğu durum, şerit ihlalleri: “Kimse şeridinde gitmiyor, buna bir de biz motorcular eklenince trafik iyice arap saçına dönüyor” diyor. Motosikletçilere gereksiz risk ve maceralara kalkışmamalarını öneren Fikri, özellikle kurye arkadaşlara şunu söylüyor: “Acele evrak yetiştirmek uğruna hayatınızı riske atmayın.”
Serkan Modalı: Takımın en genç üyesi Serkan altı yıldır Milliyet’te. 22 yıldır motosiklet kullananan Serkan da takım arkadaşları gibi günde 150 km’ye kadar yol yapıyor. Bugüne kadar kat ettiği yolsa kabaca 450 bin km. Yamaha’nın orta sıklet endurolarını seven Serkan, acil iş gelince çok sıkılıyor ama şunu da aklından hiç çıkarmıyor: “Hiçbir evrak insan hayatından önemli değildir.” Yollarda birden beliren çukur ve tümsekleri büyük bir tehdit olarak gören Serkan, motosikletin şerit ortasından yol almasına tahammül edemeyen sürücülere ve köprülerle otobanlardaki adaletsiz ücretlere benim, sizin gibi çok kızıyor.