Kopenhag’daki BM İklim Zirvesi siz bu satırları okurken bitmiş olacak. Yazıyı perşembe teslim etmek zorundayım, henüz zirvenin nasıl sonuçlandığını bilmiyorum.
Ancak birçok uzman “dağın fare doğuracağını”, gelişmiş ülkelerin sera gazı etkisine neden olan karbondioksit emisyonlarında ciddi bir kısıtlamaya gitmeyeceğini düşünüyordu.
Sadede gelirsem... Henüz seri meri bir üretim yok ama Siemens, Orange County Choppers’a dünyanın ilk elektrikli custom motosikletini yaptırmış. Bu motosiklet, İklim Zirvesi sırasında Kogenhag’da kent merkezinde de sergilendi.
Siemens Smart Chopper isimli motosiklet, benzinli türdaşlarına yakın performansıyla şaşırtıyor. Orange County Choppers’ın el işçiliği de, bunu dünyanın en cool elektrikli motosikleti yapıyor.
Siemens Building Technologies’in Başkanı Ray Dulaney, motosikletin lansmanında yaptığı konuşmada şu ifadeleri kullanmıştı: “Bu benzersiz chopper’ı çevre bilincine katkıda bulunmak ve 69 bin Siemens ABD çalışanının, Amerika’nın geleceğin ileri teknoloji yeşil ekonomisinde yer alması için neler yaptığını göstermek adına üretmek istedik” dedi. Dulaney, Siemens portföyünün iş dünyasındaki en yeşillerden biri olduğunu da vurguladı. Siemens Smart Chopper’ın özelliklerine gelirsek...
- Motosikletin yapımında geri dönüştürülmüş malzemeler kullanıldı.
-Kalbinde ileri teknoloji DC Motors’un
8 inçlik bir motoru yer alıyor.
-Farlar bir Siemens kuruluşu olan Osram Sylvania’nın LED ışıklarından oluşuyor.
-27 HP gücündeki motor, maksimum 160 km hıza izin veriyor ki, bu bir elektrikli motosiklet için çok iyi.
Bir şarjla 100 km. gidiyor.
- Fişi herhangi bir 110 voltluk prize takılıp şarj edilebiliyor.
Şimdi o konferanstan bu fuara gezip tozan, sergilenen motosiklet 2010’da açık artırmayla satılacak ve gelir çevre için bir yardım kuruluşuna bağışlanacak.
Motosiklet seksidirMotosiklet pürüzsüz bir asfaltta, kıvrım kıvrım uzanan virajlarda, doğa kokusunun eşliğinde her zaman orgazmik zevkler yaşatır. Rus tenisçi Maria Şarapova’nın bir chopper ile verdiği bu pozlar için daha iyi bir resimaltı aklıma gelmedi. Geçen yıl Katar Açık Tenis Turnuvası’nı kazanan Şarapova, ödül olarak bir de Harley Night Rod’un sahibi olmuştu.
Kazaların kitabını yazan adam öldüNew York Times’ın bilim sayfalarında gezinirken şöyle bir başlık dikkatimi çekti; “Motosiklet kazalarını çalışan mühendis Hugh Hurt Jr. 81 yaşında öldü.” Harry Hugh Hurt Jr. adını daha önce duymamıştım.
Aylık dergi Motorcyclist‘in editörü Dexter Ford, “Hugh Hurt’ten önce ‘motosiklet kazası araştırması’ diye bir alan yoktu“ diyor.
Hurt ve ekibi 1976-77 arasında Los Angeles bölgesinde meydana gelen 900 motosiklet kazasını incelemiş. Ayrıntılı bir şekilde fotoğraflanan her bir kaza enkaz durumu, lastik izleri, polis raporları, kaza geçirenlerle röportaj ve diğer teknikleri de içerecek, binlerce kritere yer verecek şekilde raporlanmış. Uzmanlar kazanın gerçekleştiği yeri kazanın gerçekleştiği saatte aynı güne denk gelecek şekilde, aynı hava şartlarında yeniden ziyaret etmiş.
Hurt ve ekibinin bu inceleme sonucunda elde ettiği 55 bulgu arasında;
- Motosiklet kaskının kafa yaralanmalarını önemli ölçüde azalttığı,
-Otomobil sürücülerinin motosikletleri çarpmaya çok az bir süre kalana kadar görmediği ve bu yüzden reaksiyon gösteremedikleri,
-Motosikletçilerin patinaj, kayma anındaki kontrol yeteneklerini geliştirmek için eğitime gereksinim duydukları,
-Kazaların çoğunun, bir otomobilin karşıdan gelen bir motosiklet olmasına rağmen sola yaptığı dönüş sırasında gerçekleşmesi yer alıyor.
İlginç bir not: ABD’de 1975’te 47 eyalette kask zorunluluğu varken, bugün bu sayı yalnızca 20. Güncel ve unutulmaması gereken bir not daha, kasksız bir motosikletçinin kaza sırasında ölümcül bir şekilde yaralanma olasılığı kasklı bir motosikletçiye oranla yüzde 40 daha fazla.
Hugh Hurt’e dönecek olursak... Huzur içinde yatsın; böyle bir incelemenin mucidi duaları fazlasıyla hak ediyor.