“Demir Popolu” bir teyze ABD’de yola çıkmaya hazırlanırken.
Türkiye’de de üyeleri olan bu organizasyona girebilmek için 24 saatte 1600 km yol yapmak gerekiyor. İnsanı tüketen bu tip yolculuklar kazalara neden olabiliyor
Üst üste iki yazı bazı okurlarda “Motosikletle günde en fazla kaç km. idealdir?” sorusunu tetiklemiş. Tatil yolunda 350 km’de pestili çıkan bendeniz, kimi çevrelerce tatlı su motorcusu diye tanımlanmış olabilirim.
Ama gerçek bu, bir günde dura gide en fazla 500 km. yol yaparsam motosiklet, virajlar, doğa ve rüzgardan zevk alabilirim; ötesi bayar.
Tabii ki bir kriter değilim, herkes kendi yolundan mesuldur ve bu benim yolum; my way!
Yol-kilometre-menzil denklemine gelirsek; yapabileceğiniz en fazla yol, motosiklet tipi, yol tipi, hava durumu ve mevsim şartlarına bağlıdır. Günde 1,500 km yol yapan insanlar tanıyorum. Uzun yol yapmaya kararlıysanız, fiziksel yeteneğinize bağlı olarak 100 cc’lik bir motosikletle bile günde 800 km yol yapabilirsiniz.
Uzun bir yol düşünüyorsanız, planınızı en fazla 120-130 km’de 10 dakikadan az olmayacak şekilde bir su ve abur cubur molası verecek şekilde yapın. Zorlu yollarda mola menzilini 60-70 km’ye düşürün.
Hiç durmadan 200 km’nin üzerinde yol almak gerçekten zor ve yorucudur.
Sert biniciler!
Bir de “Demir Popolar” diye bir oluşum var ki, yukarıdaki satırların onlar için hiçbir önemi yok...
Merkezi ABD’de bulunan Iron Butt Association’ın (IBA-Demir Popo Birliği) Türkiye dahil dünya çapında on binlerce üyesi bulunuyor.
Kendilerini “Dünyanın en sert binicileri” diye tanımlayan Demir Popolar’a üye olabilmek için tek bir yol var ki, bir günde tamamlanması gereken o yolun uzunluğu tam 1,600 km... İstanbul’dan Van 1637 km., Artvin 1,317 km. Iğdır 1,515 km. ötede. Tabii bir noktadan bir uçtaki diğerine gitmek yerine, 1,600 km’lik bir rota belirleyip başladığınız yere de dönebilirsiniz.
Motor-on yazarı Rauf Gerz’in geçen yıl bir makalesi dikkatimi çekmişti; Gerz özetle şunları anlatıyordu: Birkaç yıl önce “Demir Popo” şemsiyesi altında “Gündoğumundan Günbatımına” adı verilen bir organizasyon kapsamında Atilla Tunç Sinop’ta başlayıp güneş batmadan Anamur’a ulaşacaktı. Malesef Tunç’un macerası ve yaşamı Anamur’dan kilometrelerce uzakta Kastamonu’da bir kazayla son buldu. “Demir Popo”nun, Tunç’un Türkiye’deki yakınlarına gönderdiği mesajsa “Arkadaşınız sevdiği işi yaparken mutlu bir şekilde öldü”den ibaretti, ki bu ifadeler haklı olarak Tunç’un yakınlarını öfkelendirmişti...
Bu yazıdan bir süre önce veya sonra, Radikal’deki bir haberde Ege’de 1,600 km’lik bir diğer “Demir Popo” girişiminin başarıyla sonuçlandığını okumuştum. İnanın “bir günde 1,600 km” yazarken bile parmaklarım titriyor, kalbim sıkışıyor. Görüşüm bu tip yolculukların zevk değil, cefa ve tehlikeler içerdiği yönünde...
Ama yine de ilgilisine birkaç Demir Popo rütbesi ve bu rütbeleri edinmek için kat edilmesi gereken kilometrelerden bahsedeceğim:
Bazı Demir Popo rütbeleri için kaç kilometre yol gerekiyor?
SaddleSore: 24 saatte 1600 km
24 saatte 2 bin km
36 saatte 2 bin 500 km (Altın rütbe)
SS2000 48 saatte 3 bin 200 km
SS3000 3 günde 4 bin 800 km
Saddlesore5000 5 günde 8 bin km
BBG3000 48 saatte 4 bin 800 km (Xtreme)
10-10ths 10 günde 16 bin km (Xtreme)
100kClub 1 yılda 160 bin km (Xtreme)
Özay Şendir
Öğretmenlik ve sosyal statü
24 Kasım 2024
Didem Özel Tümer
Dışişleri Bakanı Hakan Fidan’dan ABD’ye YPG mesajı: Sineye çekmeyeceğiz
24 Kasım 2024
Abbas Güçlü
Öğretmenler neden mutsuz?
24 Kasım 2024
Zeynep Aktaş
Her şey faizlere kilitlendi
24 Kasım 2024
Ali Eyüboğlu
Aşkın Nur Yengi: ‘‘Rekabet derdimiz yoktu’’
24 Kasım 2024