Frankfurt Otomobil Fuarı’nın yerine açılan Münih Otomobil Fuarı, bu yıl ikinci kez kapılarını açıyor. Fuarda Alman ve Çin markalarının elektriklideki rekabeti gözler önüne serilecek.
Pandemi döneminde Almanya’nın Frankfurt kentinde düzenlenen fuar, Münih’e alınmıştı. İlki iki yıl önce düzenlenen Münih Otomobil Fuarı, yarın ikinci kez kapılarını basın günleriyle açıyor. Önemli tanıtımların gerçekleşeceği fuar, özellikle ev sahibi Almanlar ile Avrupa’da hızla sayıları artan Çinli markalar arasındaki rekabete sahne olacak.
5-10 Eylül arasında açık olacak fuarda, Asyalı markaların yoğunluğu dikkat çekiyor. Bunda, Çinli markalardaki artışın yanı sıra Stellantis gibi Avrupalı önemli markaları bünyesinde barındıran grubun sadece Opel ile katılıyor olması, buna karşılık diğer markalarını getirmemesi de önemli rol oynuyor. Hyundai ile Kia da, bu fuarda yer almayacağını açıklayanlardan.
Bu yılki fuarda elbette ki elektrikli modeller büyük yer kaplayacak. Zira elektrikli otomobiller artık bir üst basamağa yürüyor. Avrupa’da elektrikli araç talebi bir hayli arttı ve Çinli markaların bu konuda hiç şakaları yok. Bu yüzden Avrupalılar şimdiden pazarı tamamen Çinlilere kaptırmamak için elini çabuk tutup, bir sonraki nesil elektrikli araçlarını göstermenin derdinde. Bazılarının temelinde yine Çinli markaların motor ve platformu yatsa bile...
Milyon dolarlık bebek!
Yeniden hareketlenmeye ve eski ışıltılı günlerine ulaşmaya çalışan İtalyan üretici Alfa Romeo, bu konuda geçmişteki “ikonlarına” başvurdu. Nitekim 1960’lı yılların yarış ikonu kabul ve tüm zamanların en güzel otomobillerinden biri olarak kabul edilen “33 Stradale”yi yeniden yorumlayarak özel bir seri üretti. Kendisinin seçtiği müşteriler tarafından tamamı satın alınan ve sadece 33 adet üretilecek yeni 33 Stradale, 1967 model atasının karakteristik özelliklerinin titizlikle yeniden yorumlanmasıyla elde edilmiş. Yani bir yol otomobili olsa bile, pistte de olağanüstü performans sunuyor.
Yeni 33 Stradale, istenirse (ki çoğu müşteri öyle istemiş) çift turbo beslemeli ve 620 HP güç üreten 2.9 lt V6 motorla alınabilen araç, ayrıca tercih edilmesi halinde 750 HP’nin üzerinde güç üreten bir elektrikli versiyonla da sunulmuş. Aracın son ayarlamaları için F1 pilotu Valtteri Bottas’ın desteği alınırken, sürüşler efsanevi Balocco pistinde gerçekleştirilecek. Böylece F1 deneyimi gündelik sürüş deneyimine taşınacak ve Alfa Romeo’nun kusursuz yol tutuşu sağlanacak. Aracın fiyatı konusunda çok farklı rakamlar dolaşsa da, 1.7 milyon ile 3 milyon dolar arasında bir şeylerden söz ediliyor. 5 milyon diyen de var elbet...
BMW’den farklı ve yeni bir konsept
BMW’nin gelecekteki benzinli ve elektrikli modelleri konusunda ipuçları taşıyan konsept otomobili ‘Vision Neue Klasse’, hayli ses getirdi tanıtımından sonra. BMW’nin kendine özgü tarzını yansıtan yeni konsept otomobili tasarım, kontrol, verimlilik ve sürdürülebilirlik kriterlerini yeni bir boyuta taşıyor. Üretime hazır olduğu söylenen bu sade, zamansız ve şık dış tasarıma sahip otomobilin, yeni 3 Serisi’ne de ilham olacağı yönünde haberler var. Ancak asıl söylenen, BMW’nin arada “bir nesil atlayarak” yeni bir tarz denediği... 21 inçlik jantları ve geniş çamurluklarıyla üstün bir aerodinamizmi de beraberinde taşıyor.
Astra Elektrik de resmen satışta
Avrupa’da 2028’den itibaren tamamen elektrikli bir marka olmayı hedefleyen Opel, Mokka ve Corsa’dan sonra Astra’nın da tamamen elektrikli versiyonunu Türkiye’de satışa sundu.
Haziranda online rezervasyon sistemi üzerinden 75 bin TL’lik kaporayla ön siparişleri alınmaya başlanan Opel Astra Elektrik’in, eylül itibarıyla Türkiye satış başlangıç fiyatları da açıklandı. 7 farklı renk seçeneği ve Ultimate donanım seviyesiyle Opel Astra Elektrik’in başlangıç fiyatı 1.599.900 TL olarak belirlendi. Astra Elektrik, eylül ayına özel olarak, 200 bin TL için; 12 ay vade ve yüzde 0,99 faizli kredi seçeneğiyle ve 20 bin TL tutarındaki E-şarj kartı hediyesi gibi avantajlarla satışa sunuluyor.