Levent Köprülü

Levent Köprülü

-

Tüm Yazıları

AB ile Çin arasında elektrikli araçlara yönelik gümrük vergileri konusunda yeni tur müzakereler konusunda anlaşma sağlanırken, Pekin yönetiminin, Çinli üreticilere yurtdışı yatırımlarda “yavaşlama” çağrısı yaptığı belirtiliyor.

Avrupa Birliği’nin (AB), Çin’de üretilen ve elektrikli otomobillere yönelik gümrük vergilerini artırmasının ardından soruna bir uzlaşma yolu bulunmasına ilişkin çabalar da devam ediyor. AB ile Çin, daha fazla müzakere yapma konusunda anlaşırken, Pekin yönetiminin, Çinli üreticilere ülke dışında, özellikle de Avrupa’da yapacakları yatırımlar konusunda “yavaşlama” çağrısı yaptığı konuşuluyor.

Haberin Devamı

AB, bir yandan sübvansiyon karşıtı soruşturmanın tamamlanmasının ardından önümüzdeki günlerde Çin üretimi elektrikli araçlara yüzde 35,3’e kadar ek gümrük vergileri uygulamaya hazırlanırken, diğer yandan da bu ülkeyle görüşmelerin devam edebileceğinin sinyallerini veriyor. Her iki taraf da, Çinli üreticilerden gelen “kabul edilebilir” fiyatlama garantilerini incelemeyi sürdürürken, AB Komisyonu, “daha ileri teknik müzakerelerin kısa süre içinde gerçekleşmesi konusunda anlaşmaya varıldığını” bildirdi. Avrupa Komisyonu, bugüne kadar Çinli mevkidaşlarıyla 8 tur teknik müzakere gerçekleştirdi ancak henüz bir orta yol bulunamadı.

Çinliler frene basacak mı

‘Frene basın!’

Bununla birlikte, Çin’in, ülkedeki üreticilere yurtdışında yatırımlar konusunda “frene basma” uyarısı yaptığı öne sürüldü. Bloomberg ajansının, konuya yakın kaynaklara dayandırdığı haberine göre, Çinli üreticilere, AB ile vergilere ilişkin müzakereler devam ederken, Avrupa’da üretim tesisi arama, yeni anlaşmalar imzalama konularını askıya almaları, düşük profilli takılmaları konusunda uyarılar yapıyormuş. Habere göre aynı kaynaklar, devlete ait Dongfeng Motor Group’un İtalya’da devraldığı tesiste üretim yapma planlarını askıya aldığını belirtirken, yine devlete ait Chongqing Changan Automobile şirketinin de İtalya’da Milano’da düzenleyeceği tanıtım etkinliğini iptal ettiği öne sürülüyor. Pekin yönetiminin bu kararının bağlayıcı olmadığı vurgulansa da, geçen ay Chery’nin, AB’nin gümrük vergisi kararının ardından Barselona tesisinde elektrikli araç üretimine başlama hedefini bir yıl erteleyerek Ekim 2025’e çektiği konuşulmuştu. BYD’nin Türkiye yatırımı konusunda ise, 4 Kasım’da yapılacağı duyurulan toplantı bekleniyor ancak şimdilik bu yatırıma ilişkin olumsuz bir hava sezilmiyor.

Haberin Devamı

ÜRETİM ARAYIŞI

Çinli üreticiler, Türkiye ve Avrupa Birliği’nin Çin’de ürettikleri araçlara yönelik ek gümrük vergisi koymalarının ardından özellikle Avrupa’da üretim konusunda arayışlara başlamıştı. Çinli markaların, (bir gecikme olmazsa) Avrupa ve Türkiye de dahil ülke dışındaki yatırımlarla, 2023 sonunda 1.2 milyon olarak ölçülen üretim kapasitelerini 2026’da kadar 2.7 milyon adede çıkarmayı planladığı belirtiliyor.

DS iki kapsama alanını genişletiyor

Çinliler frene basacak mı

Premium otomobil markası DS Automobiles, bir yandan Türkiye’deki otomobil parkını artırırken diğer yandan da yurt çapındaki satış ve satış sonrası ağını genişletiyor. Son olarak Diyarbakır ile yeni illerde “DS STORE” satış noktalarını ve 20 noktayla satış sonrası hizmet ağını artıran DS, “Türkiye’de premium otomobilde kapsama oranını” yüzde 80,8’e çıkarttı.

Haberin Devamı

‘Grisi olmayan’ Fiat 600e Türkiye’de!

Çinliler frene basacak mı

Fiat’ın B segmentine dönüşünü simgeleyen 600, elektrikli olarak Türkiye’de satışa sunuldu. Aracın “600e La Prima” versiyonu 1.389.900 bin TL’den, Kasım’dan itibaren satışa sunulacak 600 Hybrid Urban ise 1.489.900 bin TL’den başlayan fiyatlarla satılıyor. Fiat 500X’ten uzun olan “600”ün, “kesinlikle gri renkte üretilmeyeceği” açıklanmıştı. , hatta markanın CEO’su reklam filminde oynamıştı. Aracın elektrikli versiyonu 600e, WLTP standardına göre 400 km, şehir içi çevrimine göre ise 591 km’ye varan menzil sunuyor. 600 Hybrid ise, 136 bg’ye kadar güç üretebilen 3 silindirli 1.2 lt benzinli motor, 48 Volt Li-ion batarya ile donatılmış.

‘Nar kabuğundan deri’ye ödül

Çinliler frene basacak mı

Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği’nce (OİB), Ticaret Bakanlığı desteği ve Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) koordinatörlüğünde düzenlenen “13. Otomotivin Geleceği Tasarım Yarışması”nda (OGTY) ödüller sahiplerini buldu.

Finalist 10 proje arasından birinciliği, “Pomeco” projesiyle İpek Tüysüzoğlu aldı. Toplamda 392 başvuru arasından birinci olan proje, üretimde açığa çıkan emisyonun yüzde 8’ini oluşturan araç içi tekstil malzemelerine sürdürülebilir çözüm önerisi getiriyor. Pomeco, nar kabuğu atıklarından elde edilen bitki bazlı ve yüksek performanslı bir deri alternatifi sunuyor. Moleküler yapısı sayesinde yüksek dayanıklılık, antibakteriyellik ve güneş ışınlarına dayanıklılık gibi üstün özellikler sunan proje, üretim sürecinde düşük su tüketimi ve yüzde 90 daha az petrol bazlı girdi kullanılarak çevresel etkileri de minimuma indiriyor.

‘Goldfinger’ filminin şerefine...

Çinliler frene basacak mı

Rolls-Royce, 1964 yapımı James Bond filmi “Goldfinger”a (Altın Parmak) saygı duruşu niteliğinde ve sadece bir adet tasarladığı “Phantom Extended” modelini tanıttı. Bu benzersiz araç, filmin 60. yılında, efsanevi kötü karakter Auric Goldfinger’ın sahip olduğu 1937 model “Phantom III Sedanca de Ville”den ilham alındı.

Toplam 3 yıllık bir çalışmanın ürünü olan bu modern Goldfinger’ın dış tasarımı, filmde kullanılan 1937 model aracın sarı ve siyah renklerini taşırken, siyah ve gümüş “yüzen” jant kapakları kullanıldı. Filmde, kötü karakter Auric Goldfinger, altın kaçırmak için Phantom’un gövde panellerini kullanıyordu. Rolls-Royce uzmanları da, bu nedenle aracın efsanevi “Spirit of Ecstasy” figürünü katı gümüşten ustalıkla işleyerek 18 ayar altınla kapladı. Ön konsolda yer alan 18 ayar altından yapılmış kasa, otomobilin merkezinde saklanmış bir hazineyi andırıyor.

Yollarına tek şirketle devam edecekler

Çinliler frene basacak mı

ALD Automotive ve LeasePlan şirketlerini ortak bir kimlik altında birleştiren yeni küresel mobilite markası “Ayvens”, Türkiye’de de bundan böyle Ayvens markasıyla faaliyet gösterecek. Türkiye’de araç ve filo kiralama, mobilite danışmanlığı, filo yönetimi ve 2. el satışı gibi hizmetler sunan iki şirket, tek marka altında devam edecek.