Hamdi Türkmen

Hamdi Türkmen

hamdi-turkmen@hotmail.com

Tüm Yazıları
Haberin Devamı

Projeyi ilk anlattığında, ne yalan söyleyeyim içimden “çok zor” demiştim.
O kadar heyecanlıydı ki, şevkini kırmamak için bunu söylemedim.
Bir kaç moral verici sözle, “devam etmelisin” anlamında bir şeyler söyledim.
Aradan aylar geçti, “yok böyle bişi” diye reklamları çıktı, görkemli açılışı yapıldı...
Ne yapılmıştı, neler vardı, nasıl olmuştu?
Telefon açıp, “beni oraya bir götürsene” dedim ve dün de birbuçuk saate yakın dolaştım...
Nereyi mi?
Ege-Koop’un, Torbalı Ayrancılar’daki “Dünya Evi”ni.
Yani adı “Dünya Evi” olan AVM’sini...
* * *
Gitmediyseniz, gezmediyseniz; bir zaman ayırın ve mutlaka gidin-görün...
Evlendireceğiniz kızınız-oğlunuz varsa;
Ya da bir yakınınızın, komşunuzun “düğün” hazırlığı varsa; hiç kaçırmayın...
Bundan iyisi ve mükemmeli, inanın Şam’da kayısı...
Hele gelinlik-damatlık, nişanlık ve abiye kıyafetler, gömlek-kravat-papyon-ayakkabı, saat ve aksesuarlar, iç çamaşırları, makyaj malzemeleri, mobilya, mutfak ve ev eşyaları, beyaz eşya fiyatlarını gördüğünüzde ve işittiğinizde daha da şaşıracaksınız.
Çok, ama çok ucuz...
Daha doğrusu, her keseye uygun fiyatlar var.
Üstelik de kaliteli ve günün modasına uygun...
* * *
Hani, “adam olacak kişi, çocukluğundan bellidir” denir ya;
Ege-Koop Genel Başkanı Hüseyin Aslan’ın çocukluğunu bilmiyorum ama, şayet o gün tanımış olsaydım, tereddütsüz “Bu çocuk ileride adam olacak” derdim.
Ayrıncılar’da tek konsepti düğün-nişan olan “Dünya Evi” Alışveriş Merkezi neden önemli?
Öncelikle Türkiye’de bir ilk...
Başbakan Tayyip Erdoğan, Türkiye’deki dev alışveriş merkezlerinin rekabeti karşısında her geçen gün eriyen esnaf için, böyle bir merkezi; kümeleşme modeliyle birleşerek rekabeti işaret etmişti.
Hüseyin Aslan, Torbalı Ayrancılar’da “Dünya Evi” Alışveriş Merkezi’yle bu projeyi hayata geçirdi.
Kemeraltı Çarşısı ve İzmir’de esnaflık yapan bugün sayıları 30’u geçen ama bir ay sonra 50’yi bulacak olan küçük işletme ve esnaf, üç katlı bu modern alışveriş merkezinde, ürettiklerini tek bir isim “Dünya Evi Markası”yla, ve de 365 gün sürekli indirim yaparak tek fiyat, tek etiketle satıyor.
Türkiye’ye örnek bu projenin mimarı ise Ege-Koop Genel Başkanı Hüseyin Aslan.
Belki çok zoru başardı.
Ve bu arada, ben dahil pek çok kişiyi de mahçup etti...
Çünkü, son bir haftada Ayrancılar’daki “Dünya Evi”ni 33 bin 800 kişi geziyorsa, demek ki Hüseyin Aslan haklıymış deyip, Sezar’ın hakkını Sezar’a vermek gerekiyor.