Gözde Yener Birman

Gözde Yener Birman

gozdeyener1@hotmail.com

Tüm Yazıları

Organizasyonların biletlerini cazip koşullarla kitlelere ulaştıran platformun kurucusu Hakan Akın, “Girişimciliğe adım atılması için en önemli kriter, sahip olunan fikrin harekete geçirilebilmesi. Kararlılıkla devam edilmeli” diyor.

Bakıyorum, sosyal medyada organizasyonlar artık tekelden çıkmış; girişimci, daha cazip bilet satış platformu ile geniş kitlelere ulaşan ‘Bukupon’ var. Zehir gibi, yenilikçi, gözü kara bir girişimci olan Hakan Akın, bu işe nasıl başladığını adım adım anlattı. Gençler, yaptığı işten sıkılanlar, silkelenip girişimde bulunamayanlar, bu röportaj sizlere ilham olsun istedim. Bu hafta, Sevinç Pastanesi Sohbetleri’nde Hakan Akın’la konuştuk. Mutlu, bol organizasyonlu bir hafta sonu diliyorum...

Girişimci bir yapınız var. Son günlerde rağbet gören Bukupon’u kurdunuz. Sizden, Bukupon öncesindeki Hakan’ı dinlemek isteriz...

2007 yılında Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Bölümü’nü kazandım. Okul hayatım pek başarılı gitmiyordu. Kardeşim üniversiteyi kazandıktan sonra aileme daha fazla yük olmamak için çalışma kararı aldım. Sosyal çevrem geniş olduğu için o dönem bana en uygun işin etkinlik organizatörlüğü olduğuna karar verdim ve uzun yıllar parti, konser, vb. etkinlikler düzenledim. Bu süreçte sosyal medyanın önemini görüp 2011 yılında İzmir Etkinlikleri’ni kurdum. Sosyal medyanın iş hayatındaki önemini fark ettikten sonra da dijital girişimciliğe yöneldim.

‘Üyeler mutlu ayrılmalı’

Bukupon’u kurarken benzerleri sizin nasıl farklı yollar çizmenize neden oldu?

Bizi Bukupon olarak benzerlerimizden ayıran ve bu kadar kısa sürede bu noktaya gelmemizi sağlayan, geleneksel tanıtım yöntemlerini kullanmak yerine yenilikçi reklam modellerini tercih etmemizdir. Özellikle sosyal medyadaki İzmir Etkinlikleri (@izmiretkinlik), İstanbul Etkinlikleri (@istanbul.etkinlik), Ankara Etkinlikleri (ankaraetkinlikleri), Bursa Etkinlikleri (@bursaetkinlikler), Kadıköy Etkinlikleri (@kadıkoyetkinlikler) ve Beşiktaş Etkinlikleri (@besiktasetkinlikleri) sayfalarındaki 1 milyondan fazla takipçimiz, bizi her alanda bir adım öne çıkarıyor.

Bukupon’un tercih edilme nedenleri neler?

En önemli sebepler, bir biletin veya hizmetin aynı şartlar altında en uygun fiyata alınmasını sağlamasıdır. Buradaki en önemli nokta, alınan hizmetin uygun fiyatlı olmasına rağmen kalitesinin düşmüyor olmasıdır. Tedarikçi ile müşteri arasında köprü kurarken iki tarafı da mutlu etmeye dayalı bir strateji yürütmesidir.

Haberin Devamı

Hizmet verdiğiniz alanlar nereler? Bu yelpazeyi genişletmeyi hedefliyor musunuz?

Etkinlik, yemek ve güzellik alanlarında hizmet veriyoruz. Ancak Bukupon denince insanların aklına daha çok etkinlik geliyor. Kısa vadeli hedeflerimiz, bu alanların hepsinde en iyi hizmeti vermek. Ama tabii ki uzun vadeli hedeflerimizde Bukupon’la ilgili farklı projelerimiz var.

Haberin Devamı
‘Önemli olan, bir fikri hayata geçirebilmek’



Organizasyon şirketleri, müşteri ve gelen konuk gibi çok ayaklı bir dinamiğin içinde siz hangi tarafı esas alıyorsunuz? En çok hangi konularda problem çıkıyor?

Tamamen müşteri, yani üye odaklı hareket ediyoruz. Bizim için bütün üyelerimizin, katıldığı bir etkinlikte veya aldığı bir hizmetten memnun ve mutlu ayrılması çok önemli. Bu tutum, organizatörlerin ve işletmecilerin de çok mutlu olmasını sağlıyor. Çünkü, onların da müşteri memnuniyetini artırmış oluyoruz. En büyük problemi, iptal olan etkinliklerde yaşıyoruz. Ancak o problemi çözmek için de anında bilet iadelerini gerçekleştiriyor ve üyelerimizi SMS ve mail ile bilgilendiriyoruz.

'GENÇLER ÖNEMLİ'

Geçen günlerde bir üniversitede konuktunuz. Nasıl geçti?

Bukupon kurucu ortağı Özgür Özenen’le birlikte Ege Üniversitesi Girişimcilik Kulübü’nün konuğu olduk. Çok keyifli bir etkinlikti, yaşlarımızın onlara yakın olması, onlarla rahat bir iletişim kurmamızı sağladı. Bu tarz etkinlikler sayesinde üniversite okuyan girişimci adaylarına deneyimlerimizi ve yaşadığımız süreçleri aktarmak bizi de mutlu ediyor. Elimizden geldiğince böyle etkinliklere katılıp gençlerle bir araya gelmeye çalışıyoruz.

Haberin Devamı

‘Motivasyon hep yukarıda olmalı’

Genç bir girişimci olarak gençlere neler önerirsiniz?

Bir insanın girişimciliğe adım atması için bence en önemli kriter, sahip olduğu fikri harekete geçirerek somutlaştırabiliyor olması. Bir iş fikri ne kadar iyi olursa olsun hayata geçirilemediği sürece hiçbir şey ifade etmez. Harekete geçtikten sonra da inatçı, kararlı ve istikrarlı olmalılar. Çünkü, işler her zaman istediğimiz gibi gitmiyor. Özellikle bu yol Türkiye’de oldukça zorlu ve dikenli. Bu yüzden bu süreçte ortaya çıkabilecek sorunlara çözüm odaklı yaklaşıp kişisel motivasyonlarını hep en yukarıda tutmaya gayret göstermeliler.