Orijinal kayıtları ile 30 yıl aradan sonra piyasaya sunulan müzik dünyamızın 30 dakikalık ilk ve tek uzun şarkısı “Kahır Mektubu”nun da yer aldığı albümde 7 eser yer alıyor. Yapımcılığını Türküola Müzik’in, süpervizörlüğünü Neşe Demirkat ve Bektaş Türk’ün üstlendiği LP’de yer alan “Kahır Mektubu” için o yıllarda duygularını Zeki Müren şöyle dile getirmiş:
“Bugüne kadar Arap sanatçılar Ümmü Gülsüm’ün, Abdülhalim Hafız’ın ve Abdülvahap’ın söyledikleri uzun şarkıları hayranlıkla dinlerdim. Yine de itiraf etmeliyim ki, bu şarkılarda bir monotonluk vardı. Arap müziğinde sık sık rastladığımız şarkılardaki monotonluk, bu büyük eserde yok. Bu eseri plağa okuyacağım için çok mutluyum. Değerli bestekâr Muzaffer Özpınar, uzun çalışmalar sonunda bestelediği, değerli söz yazarı Ahmet Selçuk İlkan’ın yine uzun çalışmalar sonunda yazdığı “Mektup” adı verilen şarkıyı Bodrum’a evime yolladılar. Şarkıyı ilk dinlediğimde ağladım. 30 dakikalık dev eserde sizlerde takdir edersiniz ki pek çok ayrı usül ve makam bulunuyor. Bu şarkıyı benim yorumlamam sanırım isabet oldu. Şarkının içinde şiirler de var. Yıllardır radyoda şiir okuyan ve spikerlik sertifikası olan tek sanatçıyım. Gelecekte bu dev eseri sahnelerde özel bir tablo olarak da sergilemek arzusundayım. Eserin adı ‘Mektup’ idi. Ben bunu ‘Kahır Mektubu’ olarak değiştirdim. Dolayısıyla isim babası olmanın da gururunu yaşıyorum. 1955’ten bu yana sanat dünyasında daima ilklerin öncülüğünü yaptım. Böyle bir dev eserle yine bir ilki başardığım için hem mutlu, hem de gururluyum.”
Alternatif sahnenin bilgeleri: The National
The National alternatif sahnenin en özel, en kıdemli gruplarından.
Geçtiğimiz hafta “Sleep well Beast” şarkısıyla Grammy kazandılar. Ohio kökenliler.
1999 yılında Davendorf ve Dessner soyadlı ikişer kardeşe, Matt Beninger’in vokalist olarak katılmasıyla kurulmuşlar.
The National müziğinin hissettirdikleri kısıtlanmış, kontrollü, yavaş yanan şömine, sabırlı, görkemli. Vahşi bir rock ruhunu sanki kontrollü bireye dönüştüren bir müzik.
Yedinci stüdyo albümlerinde hava sürekli bulutlu, pencereden bakarken biraz sonra yağacak yağmur veya sessiz bir karın habercisi var. İlişkiler uzun süren ilişkiler üzerine her şey var sözlerde. Devam ettirebilmek önemli, dayanabilmek önemli diyor. Bunun için “İçini dökeceksin, yazacaksın, söyleyeceksin” diyor. Kasıtlı düzensiz gitar atakları, davulun makinesel döngüleri, patlayan sıçrayan dijital sesler, Berninger’in insanın ruhunu delip, emen melankolik sesine eşlik ediyor. Müzik onun sesine saygılı, devamlı yol açıyor, yolunu temizliyor. Kırmızı şaraplı bir akşam daveti gibi şarkılar, kafalar bulunduğunda şarap birisinin masayı sarsmasıyla ne zaman halıya dökülecek diye bekleten tuhaf bir havada.
***
“System Only Dreams in Totaly Darkness” kendini yineleyen davul döngüsüne eşlik eden canlı gitar rifleri ve Berninger’in vokaliyle sürüyor. Albümle aynı adı taşıyan “Sleep Well Beast” şöyle sesleniyor:
“Sanki işler garipleşince kış uykusuna yatmak ister gibiyiz, bu bir kaçış, canavar gelecekten, onunla uyumaya alışmak lazım, hepimizin çocukları var, onların önünde bir meydan okuma var, canavar sadece çocuklar uyanıncaya kadar bekle, gelecek hakkında olumlu düşünüyoruz.”
Elektronik bir kaosun sürüklediği parça Berninger’in yorgun sesi, bilgece fısıldayan sözlerle devam ediyor. “Empire Line” sözleri New York’taki 460 km.lik bir tren hattını, uzun zamandır devam eden bir ilişki için metafor olarak kullanıyor. Davul makinesi, synth’ler araya giren tatlı melodik bir kancayla renkleniyor. “I’ll Still Destroy You” eş, çocuk, tanıdık herhangi birisiyle ilişkiyi mahvetme kaygısını anlatan bir şarkı.
“Turtleneck” albümün en sert parçası, sürekli yükselen bir Pearl Jam parçası gibi devam ediyor. Kıvrımlı gitar soloları insanı sallıyor.
”Day I Die” başarısız bir ilişkiyi anlatıyor. Müziği ilişki süresince karşılaştığı sorunları unutmak için bir çıkış noktası olarak kullanmaktan bahsediyor.
Bu albüm emek, ilgi istiyor, kulaklığı takın ve müziğin içine girin.