Dünyanın en çok izlenen spor etkinliği: Super Bowl.
Her yıl olağanüstü devre arası şovları ve müthiş reklamlarıyla konuşuluyor, reklamların fiyatları giderek artıkça kalitesi de aynı oranda artıyor.
Geçen yıl devre arasında sahneye çıkan Lady Gaga herkesi kendine hayran bıraktı, oysa bu yıl Maroon 5’in şovu çok sönük geçti.
Buna rağmen bu yıl da reklamlar iddialıydı.
İki favorim var aralarında.
Birincisi Amazon’un kurucusu ve Wall Street Journal gazetesinin yeni patronu Jeff Bezos’un gazetecileri ve gazeteciliği yücelttiği, bilgisizliğin demokrasiyi öldüreceğini savunduğu Wall Street Journal reklam filmiydi.
Diğeri ise usta yönetmen Ridley Scott’un çektiği Türk Hava Yolları reklam filmiydi.
İstanbul’un ikonik simgeleri arasında geçen sürükleyici bir kovalamacayı anlatan ‘Yolculuk’ adlı kısa filmde başrolde ‘Blade Runner 2049’ filmindeki rolüyle tanınan Sylvia Hoeks var.
Kendisine Aure Atika eşlik ediyor.
6 dakikalık kısa filmde Çırağan Sarayı, Şerefiye Sarnıcı, Ortaköy Meydanı ve İstanbul Havalimanı’nı da görüyoruz, THY’nin yeni üniformalarını da...
‘Yolculuk’, sadece THY’nin değil, İstanbul’un ve yeni havalimanının da tanıtımını yapıyor dünyaya.
‘Yaratık’, ‘Bıçak Sırtı’, ‘Thelma ve Louise’ ve ‘Gladyatör’ gibi klasikleşmiş filmleriyle sevdiğimiz Ridley Scott’un gözünden İstanbul görüntülerini görüp de İstanbul’a gelmek istememek mümkün değil.
Belli ki Ridley Scott’un Apple için çektiği ikonik ‘1984’ reklam filmini nasıl hâlâ hatırlıyorsak, THY’nin ‘Yolculuk’unu da hatırlayacağız.
THY harika bir iş yapmış, hem Ridley Scott’la böyle bir filme imza atarak, hem de bu filmi Super Bowl kadar önemli bir zamanda yayınlayarak.
Filmin 4 farklı versiyonu ve kamera arkası görüntüleri ise THY’nin YouTube kanalında.
Hâlâ izlemediyseniz, hemen izleyin.
Geçmişi hatırlayalım
Biliyorsunuz, THY 2016’dan beri reklam filmleriyle Super Bowl’da yer alıyor.
İlk reklam 2016’da Ben Affleck’in başrolünü oynadığı ‘Batman v Superman’di.
Reklamlar maç sırasında değil, maç başlıyor programı sırasında arka arkaya gösterilmişti, Türk izleyicileri ve tabii Batman ve Superman fanlarını mest etmişti.
70 saniyelik film, THY’nin dünyada en çok noktaya uçan havayolu olduğu bilgisiyle başlamış.
Gotham’lı versiyonda Bruce Wayne karakteriyle Ben Affleck, Metropolis’li de ise Superman’in antikahramanı Lex Luthor’ı canlandıran Jessie Eisenberg oynamıştı.
2017’de ise Super Bowl’da Morgan Freeman’lı reklam filmi yayınlandı.
‘Dünya Daha Büyük, Keşfet’ sloganı, Gotham City’ye uçmaktan daha cazip geldi hepimize.
Doğrusu, izlemeden önce Morgan Freeman’ın iyi bir seçim olup olmadığı uzun süre tartışılmıştı.
Ama izledikten sonra durum değişti, bu reklam filmi öncekinden daha çok beğenildi.
Sadece biz değil, uluslararası basın da reklamdan övgüyle söz etti.
ABD’de göçmen yasağı krizi yaşanırken, farklılıklarımıza rağmen birbirimizi kabul edelim mesajı verdiği için.
2018’de ise Dr. Oz diye tanınan Dr. Mehmet Öz’ün dünyanın güzelliklerini keşfettiği ‘Beş Duyu’ kampanyası yayınlandı.
Filmleri izledikçe THY’nin vizyonu ve bu global tanıtımlarıyla gururlanıyoruz.
Özay Şendir
Dünyanın sol vicdan ihtiyacı...
21 Şubat 2025
Cem Kılıç
Küresel Risk Haritası’nda ne görünüyor?
21 Şubat 2025
Abbas Güçlü
Sizin tercihiniz ne olur?..
21 Şubat 2025
Zafer Şahin
Devayı TÜSİAD’da aramanın dayanılmaz hafifliği
21 Şubat 2025
Abdullah Karakuş
Teknolojinin tohumu sancıları ve yeni dünya
21 Şubat 2025