TeknolojiVR İçin En Büyük Problemi Çözülmüş Olabilir

VR İçin En Büyük Problemi Çözülmüş Olabilir

17.06.2016 - 14:17 | Son Güncellenme:

2016 yılı için kesinlikle sanal gerçeklik yılı diyebiliriz. Bu sene düzenlenen E3 konferansında yayıncılar özellikle VR teknolojisinde oyunlar tanıttı.

VR İçin En Büyük Problemi Çözülmüş Olabilir

Hatta Star Wars evreni içerisinde X-Wing pilotu bile olabildiğimiz bir tanıtım gördük. Final Fantasy’nin dünyasını keşfederken Resident Evil ile iliklerimize kadar korkuyu hissettik. Ancak sanal gerçeklik çok mükemmel bir platform değil.

Haberin Devamı
Algısal Problemler Ortaya Çıkıyor

VR başlıklarını uzun süre kullanan kullanıcılarda eğlence yerini korkuya ve endişeye bırakmaya başlıyor. Özellikle sersemlik ve bulantı bir çok insanın sanal gerçeklik başlığı kullanırken başına gelen şikayetlerden. Vergence-accommodation conflict adı verilen hastalık uzayda hareketiniz ile başa çıkmaya çalışan beyninizin tetiklediği bir şey. Yani siz aslında salonda otururken sanal bir ada kenarında uzandığınızı görüyorsanız beyin biraz neler olduğunu çözmekte zorlanıyor. Columbia Üniversitesi, Bilgisayar Grafikleri ve Kullanıcı Arayüzleri Laboratuvarı’nda çalışan profesör Steven K. Feiner ve bir mühendislik öğrencisi bir çözüm bulmuş olabilir.

Alan görünümü ile oynayarak onu biraz küçültmek Oculus Rift gibi VR başlığı kullanan insanların daha rahat hissetmesini sağlıyor. Araştırmalarda yer alan insanlar bu kısıtlı seçeneklerin kullanıldığı donanımlar ile daha uzun süre daha eğlenceli vakit geçirdiler. Normalde sanal gerçeklikte mümkün olduğunca fazla şey görmek isteyebiliriz. Ancak bazı kesin algılarda çevresel bilgiler beyninizin başka bir alanda yer almasına ikna ediyor. Ancak film yapımcıları bizim ekranın kenarlarında, aksiyondan uzak bölgelerde gerçekleşen ufak değişiklikleri fark etmediğimizi biliyor. Ancak anlaşılana göre sanal gerçeklik dünyasında çevresel algıyı sınırlandırmak kullanıcıların daha az sanal dünyada var olduğunu sanmasını yol açmıyor.

Yazarlar