08.06.2016 - 14:47 | Son Güncellenme:
2015 verilerine göre ayda 1.7 milyon insan platform üzerinden canlı yayın yapıyor. Ortalama 100 milyon insanda bu yayınları izliyor. Karşılaştırma yapmak için PlayStation 4‘ün 40 milyon sattığını söyleyebiliriz. Amazon 2014 yılında canlı yayın sitesini tam 1 milyar dolara satın aldı. Sitenin uygulaması her oyun konsolunda var. Telefonlarda, tabletlerde, bilgisayarlarda hatta Apple TV‘de. Dünya çapında düzenlenen e-spor turnuvalarının yayın alanı.
Bu pastadan pay almak isteyen ise bunu rahatça yapabilecek konumda çünkü 1.6 milyar insanı bünyesinde barındırıyor. Bu neredeyse dünya nüfusunun çeyreği demek. Bu platform tabi ki küçük bir güncellemenin bile büyük bir etki yarattığı sosyal paylaşım sitesi Facebook. Kullanıcılarına telefonlarından bir anda yayın yapma seçeneği sunan şirket uzun zamandır video teknolojilerine yatırım yapıyor. Artık platform üzerinde canlı yayınların özel bir bölümü var hatta takip ettiğiniz birisi ya da bir sayfa canlı yayına başladığında bildirim bile alıyorsunuz.
Bu özelliğini oyun alanında da kullanabileceğini düşünen Facebook pazar günü Blizzard Entertainment ile anlaşma sağladığını duyurdu. Bu anlaşmaya göre World of Warcraft’tan Diablo 3’e, Hearthstone’dan Overwatch’a hepsinde Facebook üzerinden canlı yayın yapılabilecek. Şimdilik az gibi gözükse bile çok büyük yapımları garantileyen Facebook bu işe ısınıyor gibi duruyor.