30.03.2021 - 11:07 | Son Güncellenme:
milliyet.com.tr
Z kuşağının zamanının büyük bir çoğunluğunu mobil uygulamalarda geçirdiği biliniyor. Salgın bu durumu daha da artırdı. 18/23 yaş aralığındaki yaş grubu üzerine odaklanan yeni araştırma bu kişilerin büyük oranda finans, sosyal medya ve yaşam tarzı uygulamalarında saatlerini geçirdiğini ortaya koyuyor.
Z KUŞAĞI EN ÇOK FİNANS UYGULAMASI KULLANIYOR
Global Wireless Solutions tarafından yürütülen bu araştırma, Z kuşağının bir yıl boyunca en çok kullandığı mobil uygulamalara odaklandı. Araştırmaya göre finans ve ticaret uygulamalarının günlük kullanımı yüzde 63 oldu. Sosyal medya uygulamaları ise yüzde 25 oranında en çok kullanılan uygulamaların kategorisi oldu.
Bunun yanı sır listede yüzde 19 yaşam tarzı, yüzde 12 video uygulamaları, yüzde 6 oyunlar karşımıza çıkıyor. Dünya çapında video uygulamalarında geçirilen süre 42 dakika olarak kayıtlara geçiyor. 18/24 yaş grubu ise video tarafında yüzde 44'lük artış yakaladı.