25 yaşın altında kullanıcılar artık ortalama olarak günde 32 dakikanın üstünde Instagram’da vakit geçiriyor. Kullanıcıların Instagram’da video izleyerek geçirdiği zaman yıllar içinde %80 arttı. Markalar Instagram kullanıcılarıyla iletişime geçebilmek için yeni kapsamlı formatları hayata geçiriyor. Geçtiğimiz ay işletmelerin %50si Instagram’da hikaye oluşturdu.
Instagram İşletme Başkanı Jim Squires “Topluluğumuz, işletmeler de dahil olmak üzere, büyüyor ve platformdaki markalarla sürekli ilişkiyi görmek bizi heyecanlandırıyor. Kullanıcıların %80’i Instagram’da ilgi gösterdikleri bir işletmeyi takip ediyor, ve bu da insanların markalarla anlamlı bir ilişki kurmak istediğini bir kez daha kanıtlıyor. Bugün platformda her zamankinden daha çok zaman geçiriliyor ve videolar da bu katılımın büyük bir kısmını oluşturuyor. İşletmeler kapsayıcı bir video deneyimiyle- Instagram videolarının %60’ı sesi açık izleniyor- müşterilerle bağlanmak ve onlara ilham olmak için Hikayeler ile kucaklaşırken, hareketlilik reklam verenler için yeni filtre haline geliyor. Reklam verenlerin müşterilerine ulaşmak için videolarda kullandığı yaratıcı yöntemleri görmek bizi heyecanlandırıyor.” diyor.
İşletmelerde
- Mart 2017’de 1 milyondan şimdi 2 milyona yükselen aylık aktif reklam veren
- Bir işletme hakkında bir web sitesini ziyaret eden, lokasyon tarifi alan, e-mail veya direkt mesaj atan 180 milyon Instagram kullanıcısı
- Geçen ay, işletmelerin %50'si bir hikaye üretti.
- Birleşik Krallıklar reklam veren büyümesine en çok katkıda bulunan ülkelerden biri.
- En çok kullanan sektörler; e-ticaret, paketlenmiş tüketici ürünleri, satış, eğlence-medya, ve oyun.
- Geçtiğimiz ay içerisinde, canlı yayın yapan işletmeler yapmayanlardan 1.5 kat daha fazla beğeni aldı.
- Geçtiğimiz ay, 180 milyon Instagram kullanıcısı bir işletme hakkında bir web sitesini ziyaret etti, lokasyon tarifi aldı, e-mail veya direkt mesaj attı.
- 15 milyon işletme artık Instagram’da bir iş hesabı kullanıyor. En büyük talep ise Birleşik Devletler, Brezilya, Endonezya, Rusya ve Birleşik Krallıklardan.
- Instagram kullanıcılarının %80’i bir işletme takip ediyor.
- En çok görüntülenen hikayelerin 1/3ü işletmelerin, ve 1 sene öncesine kadar yoktu.
- Günde 400 milyon, ayda 700 milyondan fazlası Instagram’a katılıyor.
- 250 milyondan fazla kişi her gün Instagram Hikayeleri kullanıyor.
- 25 yaşın üstündekiler Instagram’da günde yaklaşık 24 dakika geçiriyor.
İşletmeler için başlıca ipuçları
- Instagram bir hikaye anlatımı platform, siz de kendinizinkini anlatın. İnsanlar bir işletme hakkında sadece ürün veya servis bilgisinden çok daha fazlasını bilmek ister. Bir markanın değerlerini ve onları özel kılanın ne olduğunu anlamak isterler. Instagram hikayeleriyle artık işletmelerin günlük anlarını paylaşmaları ve müşterilerin ilgisini tam ekran, kapsayıcı reklamlarla çekip hem eski hem de yeni müşterilerle uzun süren bağlantılar kurmaları daha kolay.
- Hikayelerle içerikler 24 saat sonra kayboluyor, bu da işletmelere platformda deneysel olmak için daha da çok alan bırakıyor. Reklam verenlerin organik hikayeleri yüz filtreleri, boomerang’lar ve çizim araçlarını kaybetmeden yeniden yapılandırıp reklam olarak yayınlamasına imkan tanıyan yükleme aracı gibi yeni araçları deneyin. Reklamverenler artık Facebook’un tam ekran Canvas formatını Instagram Hikayelerinde kullanıp tek bir reklamla müşterilerin ilgisini çekebilir.
- Hesabınızı bir iş profiline çevirin. Bir iş profiliyle uygulama içinde kimin sizi takip edip etmediğine ve her bir gönderinizin nasıl performans gösterdiğine dair bilgiler edinebilirsiniz. Ayrıca daha fazla potansiyel müşteriye ulaşıp onlarla iletişime geçebilmeniz için gönderilerinizin tanıtımını doğrudan telefonunuzdan yapabilirsiniz. Hesabınızı dönüştürmek saniyeler alır ve bu seçeneğe uygulamanızın ayarlar kısmından ulaşabilirsiniz.
- Amaçlarınıza odaklanın ve önemli sonuçları ölçün. Online aktivitenizi ölçmek için bu kadar farklı yolla gerçekten önemli şeylerden sapmanız zor. İşinize en çok etki edecek eforlara odaklanın. İnsanları işinizden haberdar etmeye ya da websitenizden satışları arttırmaya mı çalışıyorsunuz? En iyi sonuçları aldığınızı garantilemek için içeriklerinizi ve hedeflerini oluştururken saydam iş hedeflerine odaklanmak önemlidir.
- Güçlü ve tutarlı bir görsel mesaja sahip olun. Instagram’dayken her defasında farklı bir hikaye anlatırsanız, insanlar ne iletmek istediğinizi anlamakta zorlanır. Müşterilerinizin ne bilmesini istediğiniz hakkında iyice düşünün, ve bunu zaman içerisinde tutarlılıkla desteklediğinize emin olun.