11.02.2016 - 14:40 | Son Güncellenme:
Gün geçtikçe flash tabanlı içeriklerin sayısı azalıyor. Bunun en büyük nedeni ise teknoloji dünyasında başlatılan flash savaşı olarak görülebilir. Zira birçok büyük firma, hem kullanıldığı cihazın performansı düşürmesinden dolayı hem de pil ömrünü adeta sömürmesi bakımından flash tabanlı içeriklerden uzaklaşma yoluna gidiyor.
Bu başlatılan savaşta en büyük adımı ise Google’ın atacağını söylemek mümkün. Reklam pazarında önemli bir paya sahip olan firma, yakın bir zaman içerisinde flash tabanlı reklamları kullanmayı bırakacak. Bu sayede internet sitelerinin yükünü de hafifletecek olan firma, bu bilgiyi bizzat AdWords sayfası üzerinden kullanıcılar ile paylaştı.
Bundan böyle HTML 5 uzantısına ağırlık vermek isteyen Google, yaptığı açıklama ile birlikte en fazla 1 yıl içerisinde flash tabanlı reklamların sistem içerisinden kaldırılacağını resmi olarak açıklamış bulunmakta. Bu kararı AdWords cephesinde uygulayacak olan firma, aynı zamanda milyonlarca yayıncıya ev sahipliği yapan DoubleClick köşesinde de aktif bir şekilde yürürlüğe sokmuş olacak.
İlerleyen süreç sonrasında reklam verenlerin flash tabanlı ürünlerini kabul etmeyecek olan Google, bir sonraki yıl ise hali hazırda sisteme yüklenmiş olan flash reklamlarını göstermemeye başlayacak. Durum hakkında bildiri yayımlayan firma, bir nevi tüm kullanıcıları bu sevdadan vazgeçmeye ve HTML 5 tabanını kullanmaya davet ediyor. Flash tabanlı içeriklere karşı başlatılmış olan savaşta bu karar sonrasında açıkçası büyük bir adım atılacak gibi. Yeni gelişmeler için gözünüz bizde olsun.