22.05.2018 - 16:23 | Son Güncellenme:
Onur Binay/milliyet.com.tr
Apple'ın HomePod'u nedense istediği başarıyı bir türlü yakalayamadı. Cihazın inanılmaz ses kalitesinden övgüyle bahsedilirken, tüketiciler Amazon ve Google'ın gibi rakiplere yöneliyorlar. Aslında, Strategy Analytics'ten alınan son bir rapor, Apple'ın son çeyrekte küresel akıllı hoparlör pazarının % 6'sını oluşturduğunu gösteriyor. Amazon'un Echo cihazları ise % 81.8 ile etkileyici bir pay aldı.
2018’in ilk çeyreğinde dünya genelinde 9.2 milyon akıllı hoparlör satıldı. Bu 9.2 milyon hoparlörün ise sadece 600 bini Apple HomePod oldu.
HomePod satış momentumunun eksikliği muhtemelen iki faktöre bağlanabilir. Birincisi, HomePod üzerindeki Siri, Amazon ve Google'ın akıllı asistanlarına kıyasla geride kalıyor. Üstelik, HomePod üzerindeki Siri işlevselliği, iPhone'daki Siri ile karşılaştırıldığında bile sınırlı. En iyi örnek olarak Apple HomePod 349 dolara satılıyor, Google Home ise 130 dolara kadar satın alınabiliyor.
HomePod satışlarını artırmak için, Beats markası altında uygun fiyatlı bir akıllı hoparlör ya da HomePod çıkaracağı iddia ediliyor. HomePod'un daha ucuz bir versiyonunun yolda olduğu ve 150 dolardan biraz daha pahalı olabileceği iddia ediliyor.
Tayvan’daki üretim zincirlerinden gelen bilgiye göre ise söz konusu hoparlörün 199 dolar karşılığında satılacağı söyleniyor. Şirketin bu hoparlörü Beats markası altında piyasaya süreceği de iddialar arasında bulunuyor.