06.02.2012 - 02:10 | Son Güncellenme:
Şükrü Andaç/Dijital Dükkan
Bu durumdan başta kurucular ve risk sermayedarları olmak üzere onlarca kişi büyük kazanç sağlayacak. Binlerce Facebook çalışanı dolar milyoneri ligine girecek. Şirkete ilk yatırım yapan Jim Breyer bu öngörüsüyle 11.4 milyar dolarlık servet yapacak.
Cep’te kâr pastasının 4’te 3’ünü Apple yuttu
2011’in son çeyreğide açıkladığı 13 milyar dolarlık rekor kârın ardından dikkatleri üzerine çeken Apple, akıllı cep alanında tek modelle (iPhone) girdiği cihaz piyasasını gelir ve karlılık tarafında adeta birbirine kattı.
Apple’ın son çeyrek verileri şirketin pazardaki ‘kâr’ pastasından aldığı payın büyüklüğünün yüzde 75’e çıktığını ortaya koyuyor. Avrupa merkezli Asymco’nun analizine göre Apple bu alanda gelirlerin yüzde 40’ını kontrol ederken adet tarafındaki payı sadece yüzde 9. Apple ile Samsung’un toplam kârın yüzde 91’ini aldığı görülürken, RIM’in (Blackberry) kârlılıktan payına yüzde 3.7, Tayvanlı HTC’nin yüzde 3, Nokia’nın ise yüzde 1.8 düştüğü ortaya çıktı.
Son çeyrek verilerine bakıldığında gelirlerde Apple’ın ardından Samsung yüzde 25, Nokia’nın yüzde 12.6, RIM’in yüzde 8’le geliyor. HTC’nin yüzde 5, Motorola’nın yüzde 4, LG’nin yüzde 3.3, Sony Ericsson’un (Sony) ise yüzde 2.7 payı bulunuyor.
‘Stevie’de 7 dalda finalist
Vodafone Türkiye, dünya çapında yılın başarılı çağrı merkezleri, müşteri hizmetleri ve satış organizasyonlarının ödüllendirildiği Uluslararası Satış ve Müşteri Hizmetleri Stevie Ödülleri’nde başvurduğu tüm kategorilerde finale kaldı.
Şirket, Satış ve Müşteri Hizmetleri Stevie Ödülleri’ne “Yılın Müşteri Hizmetleri Departmanı”, “Müşteri Hizmetlerinde En İyi Teknoloji Kullanımı”, “Müşteri Hizmetlerinde İnovasyon”, “Yılın IVR & Web Hizmetleri Çözümü”, “Yılın En İyi Satış Departmanı”, “Yılın Ulusal Satış Ekibi” ve “Yılın Satış Karlılığı” kategorilerinde finalist oldu.
Vodafone Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Sinan Kızıldağ, konuyla ilgili şunları söyledi: “Çağrı merkezlerimizi ve satış noktalarımızı müşteri deneyiminin şekillendiği en değerli temas noktalarından biri olarak görüyoruz. Yenilik odaklı yaklaşımımızla çağrı merkezlerimizde ve çağrı merkezi çalışanlarımızla hizmet kalitemizi her zaman için en üst seviyede tutmaya, tüm satış noktalarımız ve satış ekiplerimiz aracılığıyla ise müşteri memnuniyetinde çıtayı sürekli yükseltmeye odaklanıyoruz.”