OtomobilTürk tüketicisi ilk 7 ayda bu otomobilleri çok sevdi

Türk tüketicisi ilk 7 ayda bu otomobilleri çok sevdi

04.08.2013 - 23:30 | Son Güncellenme:

Yılın ilk 7 ayında otomotiv pazarındaki hareketlilik sürerken, satış adetleri, her sınıfın öne çıkan modellerini de belirmeye başladı. Ancak yeni çıkan ve yıl sonuna kadar gelecek modeller, bu sıralamaları da değiştirebilir

Türk tüketicisi ilk 7 ayda  bu otomobilleri çok sevdi

Türkiye otomotiv pazarında ilk 7 aylık dönemde otomobil ve hafif ticari araç satışları yaklaşık yüzde 13 artarken, piyasada en çok satan modeller sıralamasında kıyasıya bir rekabet yaşanıyor.
Bu yılın ocak-temmuz aylarında gerçekleşen 347 bin 818 adetlik otomobil satışlarının 153 bin 460 adetlik bölümünü sedan modeller oluştururken, sedanların pazar içindeki payı da yüzde 44.1 oldu. Bu pay, geçen yılın aynı döneminde yüzde 45 dolayında olsa da, küçük sınıf sedan pazarına yeni giren Citroen (C-Elysee), Peugeot (301), Skoda (Rapid), Seat (Toledo) markalar sayesinde, 2012’ye göre ilk 7 ayda 23 bin 376 adet daha fazla sedan satıldı.
Sedan sınıfında ilk sırayı, Türkiye’de üretilen Fiat Linea alırken, onu yeni versiyonuyla bu yıl pazara sunulan Renault Symbol izledi. Bu modelleri yerli Renault Fluence, Ford Focus ve Volkswagen Jetta izledi.

Hatchback modellere ilgi
Ağırlıkla sedan modellerin bulunduğu lüks sınıftaysa, 1.6 lt hacimli motor seçeneği sunabilen modeller ilk 5’i elinde tutuyor. VW Passat ilk sırada bulunurken, BMW 3-Serisi ikinci, Mercedes C-Sınıfı üçüncü, Volvo S60 dördüncü sırada bulunuyor. Audi A4, ilk 5’in bir diğer üyesi.
Sedanların ardından pazarda en fazla hareket, hatchback modellerde yaşanıyor. B sınıfı hatchback modeller 75 bin adedin üzerindeki satış rakamlarıyla hatchbacklerin yarıdan fazlasını oluştururken, C sınıfı da 57 bin 148 adetle ciddi bir orana sahip.
B sınıfı modeller arasında Türkiye’de üretilen Clio, HB ve SW versiyonlarıyla birlikte ilk sıralardaki yerini koruyor. Onu, sadece HB versiyonu bulunan VW Polo’su, Ford Fiesta, Opel Corsa ve Hyundai’nin İzmitli i20 modeli izliyor.
Son yılların parlayan yıldızı SUV sınıfındaysa, iki tekerlekten çekişli ve düşük motor hacimli versiyonların hakimiyeti dikkat çekiyor. Dacia Duster ile Nissan Qashqai, ilk iki sırada bulunurken, onları, biribirlerine yakın rakamlarla Kia Sportage, VW Tiguan ve Hyundai ix35 izliyor. Bu yılın ilk 7 ayında sadece 1000 adetlik bir satış hacmi oluşturan minik A sınıfındaysa rekabet, küçük adetlerde gerçekleşiyor. İlk 5’te, bu yıl satışa çıkan Skoda Citigo ve Fiat Panda üst sıralarda.

Ticaride yerli ağırlığı
Toplam satış adetleri küçük olan MPV pazarında da rekabet var. Bu sınıfa yeni giriş yapan Dacia Lodgy, Ford’un iki modeli C-Max ve B-Max tarafından yakından izleniyor. En yeni oyuncu 500L, dördüncü sıraya yerleşirken, Renault Scenic de onu izliyor.
Hafif ticari araçlardaysa yerlilerin ağırlığı sürüyor. Nitekim ilk 4 sırada Türkiye’de üretilen Ford ve Fiat modeleri yer alırken, Volkswagen’in popüler modeli Caddy, onları kararlı bir şekilde izliyor.

Türk tüketicisi ilk 7 ayda  bu otomobilleri çok sevdi