31.10.2010 - 23:08 | Son Güncellenme:
Levent Köprülü
Karsan’ın geliştirdiği New York Taxi’nin tanıtımında biraraya geldiğimiz Kıraç, o dönemde Ford Otosan’ın Genel Müdürü olan Ali İhsan İlkbahar’la birlikte Paris’te rastladıkları Nasser’le görüştüklerini hatırlatarak “Ne yapıp edip, Ford’u ortaklığa ve yeni yatırıma ikna edebildik. Bu, Ford Otosan’ın dönüm noktasıydı. Üstelik Ford için de kazanç oldu” dedi. Daha sonra Ford Motor Company Başkanı olan Nasser’in iki xeyden çok etkilendiğini ve yatırıma böyle karar verildiğini kaydeden Kıraç, şunları söyledi:
“Nasser’i, Ford Avrupa Başkanı olduğu dönemde Rahmi Koç ile birlikte tanıdım. Nasser, Dolapdere’deki otomobil tamirhanelerini görünce bunu çok önemsemiş ve ‘Türkiye’de otomotivin yolu çok açık. Bu tamirhanelerde usta, müşteriyi kaçırmamak için işini iyi yapmak zorunda. Bu da araç sahibi için büyük şans!’ demişti.”
Nasser’in ikinci etkilendiği konunun, Otosan’daki üretim şekli olduğunu söyleyen Kıraç, “Kendisi Ford’un dünya başkanlığına terfi ettiğinde de, nasıl büyük bir özveriyle motor ürettiklerini anlatan Amerika’daki Ford fabrikalarından birinin müdürüne ‘Asıl başarıyı siz gidin Türkiye’de, Otosan’da görün. 17 kişiyle motor üretiyorlar. Burada 300 kişiyle’ yanıtını vermiş. Böylece Ford Otosan ortaklığının yöne değişti” dedi. Kıraç, Nasser’in bu gözlemleriyle, 1997’de neredeyse Transit üretimine son verilmek üzereyken, Transit Connect üretiminin eklenmesine ve yeni bir fabrika kurulmasına karar verdiğini de hatırlattı.