Sokak modası hayatımıza girdiğinden beri birçok ünlü marka, sokak modası akımından ilham aldı. Türkiye'de de birçok ünlü veya ünsüz insan tarafından tercih edilen bu modaya gelin Molatik olalım... Sokak modası gerek rahat oluşu gerekse cool oluşu ile birçok insan tarafından tercih ediliyor. Kadın veya erkek fark etmeksizin her magazin programında ünlülerin dışarı çıkarken ne giydiklerine dikkat ediliyor ve yorumlar yapılıyor. Birçok markaya ilham olan bu moda akımı, gündelik hayatımızda giydiğimiz kıyafet, ayakkabı ve taktığımız aksesuarlardan oluşuyor. Hatta bazı markalar kendilerini sokak modası için yaratılmış olarak pazarlıyor. Bez ayakkabılar, jeanler, sırt çantaları, bandanalar, bu moda akımının olmazsa olmazları diyebiliriz. Bu saydığımız kıyafetlerin çok tercih edilmesindeki bir diğer sebep ise çok rahat olmaları. Sokağa çıkarken gündelik hayatımızda giydiğimiz kıyafetlere çok fazla dikkat etmeyiz. Yürüyüşümüzü engellemeyecek, hareket kısıtlılığı yaratmayacak sade ama şık kıyafetler tercih ederiz. Bu moda akımını fotoğraflamak için bir meslek dahi ortaya çıkmış. Adı, sokak modası fotoğrafçılığı. Türkiye’de çok yaygın olmayan bu meslek yurt dışında özellikle New York ve Paris gibi modanın başkenti denebilecek yerlerde çok daha bilinir halde. Sokak modası ünlüler için biraz daha tehlikeli bir halde. Çünkü şık olmak ile rüküşlük arasında tehlikeli bir ince ayrım var. Ülkemizde de birçok sanatçının bu moda akımı yüzünden yerlere vurulmuşluğu da var, göklere çıkarılmışlığı da... Gelişen teknoloji ile sosyal medya mecralarında bu modanın taşıyıcılarını görmek daha da kolay hale geldi. Her an her şeye ulaşabildiğimiz günümüzde Londra’da tercih edilen bir kombinden esinlenilip kıyafet seçimlerimizi bu yönde yapabiliriz. Influencer ve bloggerların hayatımıza girmesiyle nerede kim, nasıl giyiniyor, ne yapıyor sorularına saatlerce cevap aramadan takip ettiğiniz kişi sayesinde aktüel modayı takip edebiliyorsunuz. Elbette bu yöntemin riskli yönleri de var. Minimalist yaşam herkes için sağlıklı imkânlar sunsa da gün içinde kaldığımız mesaj bombardımanı bizi her gün daha fazla tüketim yapmaya zorluyor. Uzun lafın kısası, sokak modasındaki ince çizgi tüketim ile tüketmemek arasında da var.