Sosyal medya platformlarının 'stream'leşme ihtiyacı
Pandemi sonrası devam eden dijital göç, sosyal medya tüketimini daha da artırdı elbette. Ama en büyük artışın olduğu mecralara bakıldığında, oyun temelli canlı yayın akışının olduğu platformlar pek çok marka için daha çok cazip hale gelmeye başladı. Hızlı iletişim kurmanın her şey olduğu bu dönemde özellikle Instagram ya da Facebook gibi sosyal medya uygulamalarının kişileri daha çok tek taraflı bir iletişime yöneltiyor olması sosyalleşme ihtiyacını tam olarak karşılayamadı.
Kullanıcıların büyük çoğunluğunun sadece paylaşılan video, görsellere baktığı ya da çok az kısmının içerik üretip paylaştığını göz önüne aldığımız zaman kişilerin uzun saatlerce birlikte vakit geçireceği, içerik üreticilerle doğrudan etkileşime gireceği yeni platformlara ihtiyaç duyuldu.
Bunu fark eden Instagram, Twitter, Youtube, Facebook gibi büyük sosyal medya devleri, kullanıcılarını olabildiğince kendi mecralarında tutmak amacıyla 'stream' olarak geçen, kesintisiz canlı yayın imkânı tanıyacak güncellemelerini gerçekleştirdi. Facebook özellikle oyun videoları platformu olarak 'gaming' tarafına büyük yatırımlar yaptığını önceki yazılarımda söylemiştim. Ama artık bireyler, sosyalleşecekleri kişilerle, doğrudan etkileşime geçecekleri mekanlarda buluşmayı tercih ediyor. Twitch, Dlive ya da Nimo TV bu mekanların başında geliyor.