Dijital platformların parlayan yıldızı
Pazarlama’da “Mor İnek” olarak geçen bir teori var. Teoriye göre hepsi siyah ya da beyaz renkli bir inek sürüsü içerisinde bütün ineklerin aynı değerde olduğunu, aralarında bir tanesinin mor renkte olması olması halinde değer kazanacağı anlatılır. Clubhouse işte tam bu nokta da dijital platformların “Mor İneği” olarak doğdu. Uygulama Nisan 2020 tarihinde piyasaya sürüldü. Tam Covid-19 başlarında, Alpha Exploration Co şirketi tarafından yazılan Clubhouse, Andreessen Horowitz şirketinin 12 milyon dolarlık yatırımı ve Amerika’daki ünlü isimlerin dahil olmasıyla popülerlik kazanmaya başladı. Başlangıçta ünlülerin yer aldığı, gizli konuşmaların yapıldığı bir yer olan Clubhouse, sadece İOS işletim sisteminde bulunması ve davetiye ile kullanılması ile bu popülerliğini şehir efsaneleri ile birleştirerek daha da artırmış oldu. Türkiye’de de popülerliği artan uygulama, aradan geçen 10 ayda Dünya da 2 milyon kullanıcıya, 1 milyar dolar üzerinde de piyasa değerine ulaştı.