09.08.2023 - 04:28 | Son Güncellenme:
DUYGU ERDOĞAN- Atelier Terra Madre, özel masa üstü sunum tasarım markası olarak çıktığı yolculukta hızlı ilerliyor. Anadolu'nun çamurunu, taşını, madenini M.Ö. 7000 yılında başlayan hikâyelerden günümüze taşıma iddiasındaki marka, ürünlerini ustaların ellerinde şekillendiriyor. Bronz döküm ve seramik üzerine çalışan markanın kurucuları ve tasarımcıları Efe ile Güliz Urgunlu hikayelerini anlattı...
Markanızın oluşma hikâyesini paylaşır mısınız?
Efe Urgunlu (EU) - Ben iç mimarım, ofis olarak 22 senedir gıda ve gıda perakendesi ağırlıklı iç mimari proje ve uygulama hizmeti veriyoruz. Mimari taraf devam ederken, biz öbür taraftan 6 sene önce Hollanda'ya yerleşme niyetiyle Amsterdam'da bir restoran açtık. O restoranda misafirlerimizi ağırlarken, Menemen'de yaptırdığımız, beyaz sırlı terra cotta tabaklar kullanıyorduk.
Güliz Urgunlu (GU) - Misafirlerimiz tabakları o kadar beğeniyordu ki, satın almak istiyorlardı. Bir anlık aklımızdan 'bunun ticaretini mi yapsak?' diye geçti fakat anında vazgeçtik. Hiçbir şey katmadan al - sat yapmak istemedik.
EU - Yaratım süreci mesleğimin büyük bir kısmını oluşturuyor. Tabakları da bronz hayvan ayakları ile hayal ediyordum, antika topladığım için 'illa antikacılarda bulurum öyle bir şeyler' diye düşündüm. Ama bulamadım. Bir akşam oturup bir tavuk ayağı modelledim. Bir heyecanla Kapalıçarşı'ya gittim. Ama o da hayal kırıklığı oldu. Uğraşmak istemediler, 'olmaz, dökülmez' dediler. 'Olmaz, yapılmaz' dendi mi yapmak iyice şart oldu. Bir atölyede 1.5 sene kalıp alma, döküm öğrendim. Bu süreçte farklı modeller de yapmıştım, ördek ayağı, at ayağı, ördek kafası. İlk modellerin kalıplarını aldım, ilk dökümlerini yaptım. Ve artık bronz ayaklar ortaya çıkmıştı.
GU - Ben de bu arada 20 yıldır televizyon sektöründe cast direktörlüğü ve oyuncu menajerliği yapıyorum. Ama bu Hollanda'ya yerleşme niyeti ortaya çıkınca seramik yapmaya başlamıştım. Bronz ayakların ilk örnekleri çıkınca seramikle, mermerle, ahşapla denemeler yaptık. Fotoğraflarını çektik, soframızda kullanmaya başladık. Dostlarımızdan güzel yorumlar aldık. Bu arada minik minik atölyemizi hazırlıyorduk, logomuzu tasarladık. Sonra bir arkadaşımız bizim ürünlerin fotoğraflarını çok değerli bir isimle paylaşmış, ilk siparişimizi aldık. Ama stok ürünümüz yok, ambalajımız yok. Bu harika motivasyonla her şeyimizi hazırlayıp ilk ürünleri teslim ettik. Sonra marka duyuldukça siparişlerimiz arttı ve artık ben de televizyon sektörünü bırakıp tam zamanlı Atelier Terra Madre ile ilgilenmeye başladım. Böylece Hollanda maceramız çeşitli sebeplerden gerçekleşemese de markamızı hediye etti bize...
Böylesine spesifik bir alanda var olmak ve markalaşmak konusunda sizleri ayıran özellikler neler?
GU - Atelier Terra Madre tasarımları günümüzün koşturmacasında, bize sofranın hızlı geçilmemesi gereken bir ritüel olduğunu hatırlatıyor. Her parçamız edisyonlu, tasarımcı imzalı sertifikası ve seri numarası damgalı bir şekilde sizlere ulaşıyor.
Anadolu'dan aldığınız ilham ve bu toprakların kaynaklarıyla oluşturduğunuz koleksiyonlarınız yurt içi ve yurt dışında nerelere ulaşıyor?
EU - Atelier Terra Madre koleksiyonu sanat ve zanaatın buluşmasıyla oluştu. Burada misyonlarımızdan çok önemli bir tanesi de bu zanaatların kaybolmaması adına, üretim sürecini paylaşmak, zanaatkarlarımızın kıymetini ön plana çıkarmak... Dolayısıyla üretim sürecimizin çekimlerini yaparak, internet sitemizde yayınlıyoruz. Bu esasında markamızın da üstlendiği bir sosyal sorumluluk projesine dönüşüyor. Devamında da bu konuda farklı çalışmalarımız olacak
'Olmazsa olmaz malzeme bronz'
Kullandığınız teknikler ve malzemeler hakkında bilgi verir misiniz?
GU - Olmazsa olmaz malzememiz bronz. Bronz döküm hayvan parçalarını; seramik, mermer, ahşap ve cam ile birlikte kullanıyoruz. n Tasarım uygulamalarınızı kendiniz mi yapıyorsunuz?
EU - Bronz parçaların modellemelerini ve ilk dökümlerini ben yapıyorum, seramik parçaları Güliz yapıyor. Mermer, cam, ahşap gibi malzemelerin üretiminde ise çeşitli markalarla çalışıyoruz.
Markanın globalleşmesi adına nasıl çalışmalarınız var?
GU - 2023 yılının ikinci yarısı ve 2024 yılında bizi globalleşme anlamında çok yoğun bir program bekliyor. Bu süreçte Dubai, Paris ve Milano'da yer almaya başlayacağız. Hayalimiz tasarımlarımızın tüm dünyada koleksiyonerlerin ve gusto sahibi kişilerin evlerine ulaşması.