11.06.2024 - 07:02 | Son Güncellenme:
SERAY ŞAHİNLER - Akademi yöneticileri Lena Alpozan ile Rüdiger Kappes’in sunuşuyla başlayan festivalin açılışında Burcu Karadağ ve Hans Lüdemann’ın piyano ve ney birlikteliğinden oluşan performansı çok etkileyiciydi. Edebiyat, plastik sanatlar, müzik gibi disiplinleri buluşturan festivalde, geçtiğimiz günlerde İTEF’e de konuk olan Alman yazar Rebekka Endler ve Hazal Sipahi “Cadı Bilgeler” adlı söyleşide buluştu, zanaatkârlığın ve kadın dayanışmasının alışık olmadık yönü üzerine konuştu. Bettina Allamoda ise Akademi bahçesindeki bariyerler arasına yerleştirdiği metalik yansımalı, yanar döner payetli esnek örme kumaşları “Özel Güvenlik”e dönüştürerek bedenin girebildiği ya da çeşitli nedenlerle giremediği alanlara dikkat çekti.
Dilek Mayatürk ve Amen Feizabadi’nin “Şiir ve müzikten bir kaleydoskop” adlı performansı ikilinin bir önceki konuk sanatçı programıyla başlattığı etkileyici müzik-şiir birlikteliğinin yeni örneğini sundu. Mayatürk, “Brache” ve “Bir Daha Yok Çiçeği” adlı eserlerinden seçtiği şiirleri Türkçe ve Almanca olarak okurken, Feizabadi şiirin yarattığı evrene yeni boyut kazandırdı. Eski konuk sanatçılarından Mehtap Baydu’nun “Şifa-Therapie” adlı performans ve yerleştirmesi ise festivalin en ilgi çeken işlerindendi. Performistanbul’un desteğiyle gerçekleşen “Şifa-Therapie”, var olmanın ve mutluluğun simgesi olan altın postu kendi derisiyle ikame edecek ve derisine bekçilik yapması için Kolkhis yılanını yeniden uyandırdı. Festival gece de performanslarla devam etti.