20.09.2023 - 07:00 | Son Güncellenme:
MÜJDE IŞIL - Cannes’da Anh Hung Tran’a En İyi Yönetmen Ödülü getiren “La passion de Dodin Bouffant/Şeflerin Aşkı” neredeyse 2 saat boyunca mutfakta yemek hazırlığı ve yeme üzerine sıra dışı bir deneyim sundu. Juliette Binoche’un varlığıyla da renklenen film, kadın-erkek temsilleri üzerine etkileyici bir söyleme sahip.
Yine Cannes’da açılış filmi olarak gösterilen “Jeanne du Barry” daha çok Johnny Depp’in varlığıyla konuşulsa da Fransız Devrimi sonucunda Marie Antoinette kadar hatırlanmamış bir kadının biyografisini monotonluğa düşmeden anlattı. Cafer Panahi’nin, İran yönetiminin her türlü yasağına rağmen film çekmeye devam etmesini anlatan “No Bear/Ayı Yok” ve film ekibinin “İranlı sinemacılar film yapma konusunda çok cesur” tanımlaması festivalin unutulmazlarındandı.
Genç sinemacılar...
Festival hakkında ilginç anekdotlardan biri afişle ilgili. Ayvalık’ta yaşayan sanatçı Tunca’nın bir eserinden ilhamla görsel tasarımını Erdem Yılmaz’ın hazırladığı, boksör Sabri Mahir’in bulunduğu afiş, festival takipçilerinin bağ kurmakta zorlandığı, hatta broşürde açıklaması yazmasına rağmen cevabını bilemediği gizemli bir soruya dönüştü. Ayvalık Uluslararası Film Festivali’nin genç sinemacıların yetişmesi ve teşvik edilmesi için verdiği Yeni Bir Senarist Ödülü’nün bu seneki sahibi “Sanki Her Şey Biraz Felaket” filmiyle Umut Subaşı oldu.
Ayvalık Belediyesi Vural Sineması Nejat Uygur Sahnesi ve Ayvalık Sanat Fabrikası’ndaki film gösterimleri için neredeyse yarım saat önceden seyircinin kuyruk oluşturması, salon yetmeyince ek sandalyelerin konulması, o da yetmeyince merdivenlerin kullanılması sinema ve festivaller için umut ve mutluluk vericiydi. Genelde seyirci yerli filmlere daha fazla rağbet gösterir ama Ayvalık bu konuda ayrım yapmadan salonları dolduran seyircisiyle tam bir sinema merkezine dönüşmüş durumda.