06.10.2015 - 18:05 | Son Güncellenme:
Ahmet Beyler grubunun adı, grubun kurucularının her ikisinin de adında Ahmet geçmesinden esinlenerek konulmuş. Ancak asıl olarak ismin yaygınlığından dolayı anonimliği, isimsizliği ifade ediyor. Aynı zamanda ise bir aile hissi ve beraberlik duygusunu..
Albümün çıkış parçası olan “Dümbelek Kralı”, Manu Chao tarafından bizzat dinlenip onaylanmış olan “Bongo Bong (King of the Bongo)” uyarlaması. Albümdeki öne çıkan diğer parçalar ise İstanbul, Bay Yengeç, Git Haylazım, Selam Söyleme, Osman.
Albümün hazırlanması da yine kollektif bir çabanın sonucu olmuş. Son yıllarda yaygınlaşan “kitle fonlaması” yöntemiyle, eşin dostun, sevenlerin ortak desteği ile bir Kickstarter kampanyası yürütülmüş ve başarıya ulaşmış. Toplam 11 parçanın yer aldığı albümün kaydı Mono, Peyote, Haluk Kurosman ve “Bir Abbey Değil Ama İdare Eder İşte Stüdyoları”nda yapıldı. Miksler Utku Okutan, Peyote stüdyoları ve Haluk Kurosman tarafından; Mastering ise Düşgezginleri Stüdyoları tarafından yapıldı.
Kapak tasarımları Merve Abayoğlu tarafından yapılan, kapak içi fotoğrafları Gökçe Devecioğlu tarafından çekilen albüm, tüm sıcaklığı ve samimiyeti ile grubun müziğini ve karakterini yansıtıyor.
Ahmet beyler parçalarında, kah kıvrak belli Osman’ın ardına düşüp düğün dernek gezerken, kah Bizanslı veya Afrikalı İstanbullu kardeşlerini yad eder. Fethiye yollarında Jimi Hendrix’in ruhu ve muhabbetinin peşinde koşarken, bu muhabbeti bulamasa bile içi bir anda tevekkülle dolar, aldığı her nefesin onu mutluluk, teselli ve ölümsüzlük doldurduğunu hisseder. Hem bilirkişi olmamanın hafifliğini, hem hissettiği gibi yaşayamamanın ağırlığını bünyesinde birlikte taşır.
Ahmet Beyler, bir yaz akşamında küçük ama musiki dolu bir evde, tüm mahallenin beraber şarkı söyleyip eğleneceği bir anın hayalini kurar.
Ahmet Beyler, müziğiyle dolaşırken bir gün müsaitseniz size de uğramak ister…