20.06.2018 - 17:09 | Son Güncellenme:
İş yerinde farklı kişilik tiplerinde birçok insan bulunur. Sevin ya da sevmeyin günün büyük bölümünü o insanlarla geçirirsiniz. İş hayatında arkadaşlık kurabilmek için insan ilişkileriyle nasıl başa çıkılacağını öğrenmek gerekir. Bunun için iş arkadaşlığı nasıl olmalı sorusuna cevap bulmak gerekiyor.
İş arkadaşlığı nasıl olmalı?
Sorular sormak
İş yerindeki çatışmaların en büyük nedenlerinden biri insanların bir konuyu anlamadıklarını itiraf etmekten imtina etmeleridir. Soru sormaktan ve bilmediklerinizi danışmaktan çekinmeyin.
Birileri size tavsiyede bulunduğunda bu tavsiyeleri kendinizi daha iyi hale getirmek için kullanabilirsiniz.
Ortak hedefler edinmek
İş arkadaşlarınızla odak noktanız ortak olmalı: İşiniz. Aynı departmanda çalışmıyor olsanız bile aynı şirket için çalışmanız sizin ortak bir hedefiniz olduğu anlamına gelir.
Her zaman en kötüsünü düşünmemek
İnsanlar genellikle işleriyle ilgili performans eleştirisinde hassasiyet gösterir. Olumsuz bir yorumda hemen üstünüzün sizden nefret ettiğini düşünmeyin. Bunun kişisel bir durum olmadığının ve işin daha iyiye gitmesini sağlamak amacıyla yapıldığının farkına vararak öz eleştiri yapın.
İletişim kurarak her şeyi açıklığa kavuşturmak
Ofiste gergin bir ortam oluştuğunda tansiyonun artmasını önlemek için sakinliğinizi korumak ve doğru iletişim kurmak önemlidir. Yanlış anlaşılmaların önüne geçmek için bütün sorunları uygun bir üslupla masaya yatırın ve açıkça konuşmaktan asla kaçmayın.
Yeni bakış açılarına açık olmak
Yaratıcılık, işbirliğinden doğar. Birbirinden farklı insanların olduğu bir ofiste çalışmak avantajdır. Sizden farklı düşünen kişilerin fikirkerini göz önüne alarak kendi başınıza asla bulamayacağınız fikirlere ve çözümlere ulaşabilirsiniz.