16.04.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:
Kültigin Kağan Akbulut
Ulaşılabilir sanat düşüncesiyle yola çıkan Mamut Art Project altıncı yaşına girdi. Türkiye’de genç, henüz üretimlerini paylaşma olanağı bulamamış sanatçılara yönelik ilk projelerden biri olan Mamut performans programı, edisyon çalışmaları ve bu sene eklenen çocuk atölyesiyle büyüyerek yoluna devam ediyor. Akkök Holding sponsorluğunda gerçekleşen Mamut’a bu sene de 50 sanatçı katılacak. Bu yıl 26 - 29 Nisan arasında düzenlenecek olan Mamut Art Project Direktörü Seren Kohen’le hem Mamut’un nereden nereye geldiğini, hem de bundan sonraki çalışmalarını konuştuk.
- Mamut Art Project altı yaşında. Öncelikle nasıl yola çıktınız? Yola çıkarken hedefleriniz neydi?
Fotoğraf okuduktan sonra, özellikle sanat alanında devam etmek, bir proje yaratmak istedim. Türkiye’ye dönüp sanat sektörünü gözlemlediğimde sanat ortamının hızla geliştiğini ve dinamikleştiğini, ancak yurtdışıyla kıyaslandığında hâlâ pek çok eksikler olduğunu fark ettim. O dönem güncel sanat alanında ilk dikkatimi çeken genç sanatçıların kariyer adımlarını atarken çektikleri zorluklar oldu. Bu sayede birebir sanatçılarla çalışma ve onları büyük çapta bir projede nasıl bir araya getirebiliriz düşüncesi çıktı. Onları galericiler, küratörler ve koleksiyoncularla nasıl bir araya getirebiliriz, bu bağları kurmalarına nasıl yardımcı olabiliriz? Bir yandan da sanatçıların kariyerlerinin başında olmalarından kaynaklanan uygun fiyatlarla genç koleksiyoncuları ve koleksiyoncu olmayan ama iş almak isteyen kişileri de sanat alımına başlatmayı ve alıştırmayı hedefledik. Bütün bunları değerlendirerek sanat alımının sadece belli bir kitleyle kısıtlı olmayacağı ve belki de genç koleksiyoncuların artmasına yardımcı olabileceğimiz, bağımsız genç sanatçıları destekleyen bir alan yaratmak üzere yola koyulduk.
- Bu altı yılı nasıl değerlendirirsiniz? Mamut nereden nereye geldi?
İlk seneden bu seneye bir çok şey değişti. Mamut’un sanatçıların hayatında önemli bir basamak haline geldiğini ve bu alandaki yerini edindiğini rahatlıkla söyleyebiliriz. Her şeyden önce üçüncü senemizde ana sponsorumuz Akkök Holding’in desteğinin bize katılmasıyla beraber tanınırlığımız ve sanatçılara sağlayabildiğimiz görünürlük çok arttı. Ziyaretçi sayımız geçen sene yaklaşık 20 bin kişiye ulaştı. Mamut’a katılmış olan sanatçıların başarılarını görünce yola çıkarken fark ettiğimiz boşluğu doldurabildiğimizi fark ediyoruz. Altı yılda toplam 300 sanatçı ile çalışma fırsatını bulduk ve bu bizim için çok değerli. Bir büyük fark da, gelen başvuruların Mamut’a olan uygunluklarındaki artış. Son üç senedir Mamut’a performans programını ekleyebildik ve bu sayede performans sanatçılarını da destekleme şansını bulduk. İki senedir de Krüw’nün edisyon serigrafi baskılarıyla daha da çok kişiye ulaştık.
-Mamut Çocuk Atölyesi çalışmasında neler olacak?
Bu sene Mamut Çocuk Atölyesi bölümü için Atölye 5 ile bir iş birliğine imza atıyoruz. Kendi söylemleri ile, çocukların yaratıcılıklarını tetikleyici özgür bir deneyim yaşamalarını amaçlıyorlar. Bizim için tasarladıkları etkinliğin adı “Tavır”. 45 dakikalık sürecek her bir atölyede, çocuklar 4 farklı aktivite alanından oluşan, özel tasarlanmış bir mekanın içerisinde sanatla bir araya gelecekler.