GündemKöprüde tek bir işçi, tek bir iş makinesi!

Köprüde tek bir işçi, tek bir iş makinesi!

19.06.2012 - 09:57 | Son Güncellenme:

Bir yandan bunaltıcı sıcaklar bir yandan ise trafik... İstanbullu dün çıldırma noktasına geldi. Bugün de aynı delirtici trafiğin içine daldı. Herkes aynı soruyu soruyor: Çalışmalar neden gece yapılmıyor?

Köprüde tek bir işçi, tek bir iş makinesi

İstanbul'da dün gece başlayan köprü bakım çalışmaları kentte trafiği felç etti.

Haberin Devamı

FSM'DEKİ ÇALIŞMA
Fatih Sultan Mehmet Köprüsü(FSM)'nün Avrupa Yakası'ndan Anadolu Yakası'na geçişte dün gece 2 şeritte başlanmıştı. Gece saatlerinde de şeritlerde çalışmalar devam etti. Bir işçi, iş makinası ile gece boyunca asfalt kırma işlemi gerçekleştirdi. FSM'de karşı yönden ek şerit uygulamasına başlanarak, bir şerit Avrupa Yakası'ndan Anadolu Yakası geçişi için ayrıldı.

HALİÇ'TEKİ ÇALIŞMA
Haliç Köprüsü'nde ise dün sabah 05.00'da başlayan çalışmalara gece saatlerinde ara verildi.
Karayolları görevlilerinden alınan bilgiye göre Haliç Köprüsü'nde başlayan asfaltlama çalışmasına eski asfaltı kazıma işlemiyle başlandı. Kazınan asfaltın yerine önce kum atılacak ardından da yeni asfalt dökülecek. Ancak kum dökme işlemi, nemli havada asfaltın tutamayacağı gerekçesiyle yapılamıyor. Köprü çelik olduğu için yapılan çalışmanın nem görmemesi ve sıcak havada yapılması gerekiyor. Ayrıca köprüdeki bakım onarım çalışmaları, uygulanacak asfaltın özellikleri sebebiyle, gündüz saatlerinde yapılmasını zorunlu kılıyor. Ekipler bu nedenle Haliç Köprüsü'ndeki çalışmalara ara verdi. Ayrıca yapılan çalışmaların zarar görmemesi için çalışma olmamasına rağmen köprünün bir kısmı trafiğe kapalı tutuluyor.

Haberin Devamı

ÇALIŞMALAR NEDEN GECE YAPILMIYOR?

Trafikte saç baş yolan sürücüler aynı soruyu yöneltiyor:
Bu çalışmalar gece trafiğin azaldığı saatlerde yapılamaz mıydı?

Dün valiye de bu soru soruldu. Validen net bir yanıt gelmedi.
İşin aslı şu... Bu iş gece yapılamıyor zira asfaltın tutması için gündüz sıcağına ihtiyaç var. Yani mesele teknik...

NEMLİ HAVADA ASFALT TUTMUYOR

Karayolları görevlilerinden alınan bilgiye göre Haliç Köprüsü'nde başlayan asfaltlama çalışmasına eski asfaltı kazıma işlemiyle başlandı. Kazınan asfaltın yerine önce kum atılacak ardından da yeni asfalt dökülecek. Ancak kum dökme işlemi, nemli havada asfaltın tutamayacağı gerekçesiyle yapılamıyor. Köprü çelik olduğu için yapılan çalışmanın nem görmemesi ve sıcak havada yapılmasıgerekiyor.

Ayrıca köprüdeki bakım onarım çalışmaları, uygulanacak asfaltın özellikleri sebebiyle, gündüz saatlerinde yapılmasını zorunlu kılıyor.