12.05.2016 - 14:32 | Son Güncellenme:
Son dönemlerin en popüler döner markalarından KasapDöner’le bilinen Global Restoran Yatırımları A.Ş.’nin yaratıcısı Emrah Sarıtaş ve Genel Müdür Bahar Özürün, Maltepe Üniversitesi öğrencileriyle buluştu.
SARITAŞ: “GELECEĞİN MUTFAK USTALARIYLA BULUŞMAKTAN MUTLUYUM”
Maltepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Konferans Salonu’nda Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü öğrencilerine hitap eden Global Restoran Yatırımları A.Ş. Yönetici Ortağı Emrah Sarıtaş, “geleceğin mutfak ustaları” ile bir araya gelmekten dolayı mutluluğunu dile getirdi. Ağırlıklı olarak restoran girişimciliği üzerine konuşan Sarıtaş, son beş yılın en hızlı trendinin restoran açmak olduğuna dikkat çekti. Sarıtaş, “Restoran açmak dışarıdan çok basit bir iş gibi görünebilir ama çok emek ve çaba gerektiriyor. Zaten her zaman için önemli olan basiti gerçekleştirmektir. Şu anda yemek pazarın yüzde 60’ını döner oluşturuyor. Döner ve lahmacun gibi yiyeceklere çocukluğumuzdan beri alışkınız. Dolayısıyla bunlar her gün yenebilecek yiyeceklerdir” diye konuştu.
“İNSANLAR ÜRÜNÜ DEĞİL İMAJI YER”
Bu alana girmek isteyen gençlere “Satacağınız ürünün geniş kitlelerce tüketilip tüketilmediğine dikkat edin” tavsiyesinde bulunan Sarıtaş, “Henüz gelişmemiş ama niş olanı keşfetmektense zaten satılan bir şeyi çok düzgün şekilde yapmak lazım” dedi. İlk KasapDöner restoranını açtıklarında her yerde döner restoranı olduğunu hatırlatan Sarıtaş, “Aslında insanlar ürünü değil imajı yerler. İnsanlara bir duygu veremiyorsanız dünyanın en iyi restoranına sahip olsanız da bir işe yaramaz. Et çok iyi öğrenilmesi gereken bir şey. 3 kuşak etçi olmamız bizim için en büyük şans. Sarıtaş Et olarak eti tanıyor ve biliyoruz. 70 yıldır et ile uğraşıyoruz” ifadelerini kullandı.
ÖZÜRÜN: “HEDEFİMİZ DÖNERİ DÜNYA MARKASI YAPMAK”
Sarıtaş’tan sonra söz alan Global Restoran Yatırımları A.Ş. Genel Müdürü Bahar Özürün ise gençlere, dönerin nereden nereye geldiğini ve KasapDöner’in kuruluş öyküsünü anlattı. Dönerin fast-food’un yıldızı olduğunu ifade eden Özürün, “Avrupa’da döner çok yaygın. Bizim en büyük amacımız döneri dünya markası haline getirmek. Türkiye’de insanlar dışarı çıktığı zaman en çok döner yiyor. Bu rakam da ortalama yüzde 60’a tekabül ediyor” dedi.
MALTEPELİ’YE ÖZEL YARIŞMA GELİYOR
EMAR şubesinin çok yakında kapılarını açacağını ifade eden Özürün, Maltepe Üniversitesi Mutfak Sanatları Bölümü öğrencilerinin katılacağı, mevcut ürünlerden birine benzemeyen en yaratıcı döner ürünü yaratan öğrencinin yarattığı ürünü restoranlarında servis edeceklerini ve birinci olan öğrenciyi de ödüllendireceklerini; jüri karşısına sunuma çıkma gününün de ilerleyen günlerde açıklanacağını söyledi.
“REKLAM İDDİASIZ OLMAZ”
Özürün, KasapDöner’in sansasyon yaratan reklamıyla ilgili bir soru üzerine “Reklamlarımız markanın ne yapmak istediğini anlatıyor. Döneri, hamburgerin sağlıklı ve geleneksel alternatifi olarak konumlandırıyoruz. Markanın kurulduğu günden beri reklamlarımız hep bu mesajı veriyor. Reklamın amacı beklenti ve fark yaratmaktır. Beklentiyi karşılaması ise subjektiftir Reklam iddialı ve abartılı olmalı, iddiasız olan diğer tüm mesajların içinde kaybolur. Her gün birçok reklam izliyoruz. Yaptığınız reklam diğerlerinin aralarından sıyrılmalı. Yoksa etkisi olmaz” dedi.