07.12.2008 - 11:35 | Son Güncellenme:
"Herşey dahil" sistemiyle çalışan oteller, sisteme dahil hizmetleri müşterilerine önceden bildirecek.
Kültür ve Turizm Bakanlığı’ndan yapılan açıklamaya göre Kültür ve Turizm Bakanlığı, otellerin tercih ettiği "herşey dahil" sisteminde aksaklıkları gidermek üzere, belgeli işletmelerin uygulayacakları fiyat tarifelerinin hazırlanması ve onaylanmasına ilişkin genel ilkeleri düzenleyen tebliğ hazırladı. Eylül ayında Resmi Gazete’de yayınlanarak yürürlüğe giren tebliğ ile “herşey dahil" sistemine yönelik olarak bir takım düzenlemeler getirildi.
Tebliğe göre, bu sistemi uygulayan oteller bundan sonra her türlü yeme-içme ve yan ünite hizmetlerinin hangi sürelerde sunulacağı, sunuş biçimleri ve fiyatlarını, açıkça fiyat formunda belirtmek zorundalar. Ayrıca sistemi uygulayan işletmelerden, yiyecek-içecek ürünleri ile diğer hizmetlerin sunumunda süre sınırı veya ayrı ücret ödeme zorunluluğu getirenler de bu uygulama konusunda müşterilerini önceden bilgilendirecekler.
Türkiye’de yaygın olarak tercih edilen "herşey dahil" pazarlama sistemini uygulayan otellerde tatillerinin geçirecek olan tatilciler, ilgili otellerin sezon boyunca sunacakları hizmetlerin neler olduğunu, günün hangi saatlerinde yararlanılabilineceğini, bu hizmetlerin hangi saatler dışında ücretli olduğunu ve ödenecek ücret miktarını önceden öğrenebilecek. Oteller tarafından kayıt altına alınması zorunlu bu bilgilere Bakanlık kontrolörlerince yapılacak denetimlerde özellikle dikkat edilerek, aksine hareket edenler hakkında 2634 sayılı yasa çerçevesinde idari yaptırım uygulanacak.