20.08.2008 - 15:50 | Son Güncellenme:
Ersin ERCAN/ ZONGULDAK (DHA)
ZONGULDAK Valisi Erdal Ata, Zonguldak Havaalanı çevresindeki Bostancılar Dağı'nda yapılacak 1 milyon metreküplük hafriyat çalışmasının, havaalanının uçakların iniş ve kalkışına güvenli hale getirilmesi için yeterli olmadığını, ayrıca 32 milyon metreküplük çalışma yapılması gerektiğinin ortaya çıktığını söyledi. Vali Ata, bu nedenlerle dağın tıraşlanmasının şimdilik durdurulduğunu söyledi.
Çaycuma İlçesi'ne bağlı Saltukova Beldesi'ne 1947 yılında askeri havaalanı olarak yapılan Zonguldak Havaalanı, 1999'da tadilattan geçirilip hava trafiğine açıldı. Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü, havaalanını 31 Ocak 2002 tarihinde ‘Trafik akışı olmadığı ve yolcu potansiyeli bulunmadığı' gerekçesiyle hiçbir uçak inmeden kapattı. Dönemin Zonguldak Valisi Yavuz Erkmen'in girişimleriyle yeniden açılması için çalışmalara başlanan havaalanı 2006'da Zonguldak Özel Sivil Havacılık Sanayi ve Ticaret A.Ş.’ye 25 yıllığına kiralandı.
Yapılan çalışmalar sonucunda 110 kişilik uçakların iniş- kalkışına uygun hale getirilen ve geçen yıl hava trafiğine yeniden açılan havaalanının tarifeli uçak seferlerine başlayabilmesi için çevresindeki 235 metre yüksekliğindeki Bostancılar Dağı'nın tıraşlanmasına karar verildi. Dağın 160 ile 50'inci kodu arasında kalan bölümde yapılacak 1 milyon metreküplük kazı çalışması ile 1876 metre uzunluğunda, 30 metre genişliğindeki pistin küçük uçaklar ile birlikte büyük uçakların da inişine güvenli hale getirilmesi amaçlandı.
Valilik tarafından başlatılan kampanya kapsamında toplanan para ile dağın tıraşlanmasına başlandı. Kampanya kapsamında şimdiye kadar 299 bin 500 YTL toplanırken, dağda da önemli hafriyat çalışması yapıldı. Son Valiler Kararnamesi ile Zonguldak’a atanan Vali Erdal Ata, dağda yapılan tıraşlama çalışmalarını inceledikten sonra, Bayındırlık ve İskan İl Müdürlüğü'nden bir teknik heyet kurarak inceleme yapılmasını istedi.
Teknik heyetin raporunun kendisine ulaştığını vurgulayan Vali Ata, dağda yapılacak 1 milyon metreküplük hafriyat çalışmasının, havaalanına uçakların güvenli iniş- kalkış yapabilmesi için yeterli olmadığının belirlendiğini söyledi. Uçakların güvenli inişi için dağda 32 milyon metreküplük çalışma yapılması gerektiğinin tespit edildiğini açıklayan ve bu nedenle tıraşlama çalışmasının şimdilik durdurulduğunu belirten Vali Ata şöyle konuştu:
“Teknik heyet, 32 milyon metreküp hafriyat yapılması gerektiğini söylese de daha az miktar çalışmayla havaalanını daha güvenli hale getirebileceğimizi düşünüyorum. Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü'nden dağda bir inceleme yapmasını istemiştik. Ankara'dan gelen teknik heyet de incelemesini yaptı. Ancak henüz rapor bize ulaşmadı. Dağdaki çalışmayla riskin yüzde 20-30'a indirilebileceği söyleniyor. Şimdilik dağdaki çalışmayı durdurduk. Ancak riski azaltmak için çalışmalar yeniden başlayabilir.”
En azından küçük uçakların yurt içi seferlerine başlayabilmesi için Türk Hava Yolları (THY) Genel Müdürü ile görüştüklerini anlatan Vali Ata, şöyle devam etti:
“THY’nin en küçük A-319 tipi uçakları olduğu belirtildi. Bu uçakların havaalanına inmelerinin riskli olacağı ancak, 80-100 kişi kapasiteli olanların iniş yapabileceği söylendi. Atlas Jet yetkilileri ise, havaalanımıza inebilecek kapasitede uçakları olduğunu belirtti. Biz de yazı yazarak tarifeli seferler konulması için talepte bulunduk. Onlarla irtibat kurmaya çalışıyoruz