Gündem BİMER ile yapılan başvuru nasıl öğrenilir?

BİMER ile yapılan başvuru nasıl öğrenilir?

28.04.2018 - 12:22 | Son Güncellenme:

BİMER, birçok sorunu çözme konusunda büyük kolaylıklar sağlıyor. İnsanların herhangi bir sorunu çevrimiçi olarak bildirmesi halinde sorunlar incelenerek çözüm yolları üretiliyor. Gerekenler kısa sürede yapılıyor.

BİMER ile yapılan başvuru nasıl öğrenilir

Bu yüzden birçok insan sorunları dile getirmek için bu sistemi kullanıyor. Mahallesinde olan bir sorundan ilçesinde olan büyük bir soruna kadar birçok sorununu BİMER’e anlatan halk, BİMER’i sevmiş görünüyor. Yapılan başvurular belirli süreler içinde sonuçlanıyor. Bu sonuçları öğrenmek ise birkaç adımda kolaylıkla yapılabiliyor.

Haberin Devamı

Tüm işlemler özenle inceleniyor

Yapılan tüm şikâyetler, sisteme giriş yapmak için yetki sahibi kişiler tarafından gün boyu incelenir. Gerekli yönlendirmeler yapılarak sorunlar halledilir. Bu anlamda, çok zor gözüken her şikâyetin incelenmesi BİMER tarafından gerçekleştiriliyor. Her gün binlerce sorun sonuca kavuşturuluyor.

Sorgulama ekranına ulaşılması için sırasıyla bunları yapın

Önceden yapılan bir başvuru birkaç basit adımla kontrol edilebilir, ilerlemesi ne durumda gözlemlenebilir.

· İlk olarak http://www.bimer.gov.tr adresinin ziyaret edilmesi gerekiyor.

· Sonrasında sağ üst köşede yer alan başvuru sorgula butonuna basılıyor.

· Başvuru numarası ve TC Numarası bilgileri giriliyor.

Haberin Devamı

· Sonuç ekranı bu adımlar sonrasında karşınıza çıkacaktır.

Telefonla veya online başvuru mümkün

BİMER çevrimiçi platformda çokça tercih ediliyor. BİMER’de online hizmete ek olarak telefon alanında da hizmet veriliyor. Öncelikle ALO 150 hattı olarak bilinen BİMER merkezi aranmalı ve telesekreterde bahsedilen adımlar izlenmelidir. Bu işlemlerin ardından yetkili kişiyle telefon görüşmesi başlatılacaktır. Sorun veya sıkıntıdan bahsedilerek kısa sürede çözüme ulaşması sağlanabilir. ALO 150 hattı ile BİMER çevrimiçi başvuru arasında birtakım farklılıklar da bulunuyor. Öncelikle BİMER genel bir merkezdir. Burada yer alan kişiler genel olarak sorunlarla ilgilenmekte ve yönlendirmeler yapmaktadırlar. ALO 150 hattının aramasında ise ikamet edilen yere göre görüşülen kişi değişecektir. İkamet edilen ilin valiliğinde bu birimden sorumlu bir memur bulunacaktır. Bu memur ile görüşmeler gerçekleştirilir. Personel tarafından istekler veya şikâyetler not alınır ve gerekli birimlere bildirilir. Bu da farklı bir yol olmaktadır. Online veya telefon ile başvuru yapılarak sorunlar ortadan kaldırılabilir. BİMER bu anlamda büyük bir hizmet vermektedir.