Cesetler yan yana dizildi, feryatlar yürek dağladı. 189 kişiye mezar olan yolcu uçağının motorlarından biri de denizden çıkarıldı. Lion Air Havayollarına ait yolcu uçağının düşmesi üzerine Boeing firması bugün bir bülten yayınladı. Havayolları şirketlerine gönderilen bültende, sensörlerden yanlış bilgi gelmesi durumunda pilotların nasıl davranması gerektiği anlatılıyor. Boeing 737 MAX 8 tipi uçağın son dört seferinde hız göstergesinde sorun olduğu ortaya çıkmıştı. Endonezyalı arama kurtarma ekipleri, uçağın kara kutularından birini deniz dibinde geçen hafta bulmuştu. Kara kutudan elde edilen bilgiler, daha önce rapor edilen uçak hızı ve irtifa kaybı ile tutarlıydı. BBC'nin ele geçirdiği teknik notlara göre, hava hızını gösteren aygıt güven telkin etmiyor, birinci ve ikinci kaptanın cihazlarında irtifaya dair rakamlar değişiklik gösteriyordu. Düşük bütçeli bir havayolu şirketi olan Lion Air, bir önceki uçuşta teknik bir arıza olduğunu kabul etti. İki pilot arasındaki konuşmaların kayıtlı olduğu ikinci kara kutu ise aranıyor. Kara kutuların analiz edilmesi altı ay sürebilir. Endonezya hükümeti ayrıca kazayı araştırmak üzere ABD'den uzman ekipler istedi. Yolcular ve mürettebatın yakınları ise, uçağın düştüğü noktayı ziyaret etti. Kazanın gerçekleştiği yerde gözyaşları sel oldu. Uçuş görevlileri, yaşamını yitiren arkadaşları için ağlıyor. Acılı bir anneyi teselli etmek mümkün olmadı. Aileler, denize çiçek bıraktı. Lion Air Havayollarına ait uçak, 29 Ekim'de Endonezya'nın başkenti Cakarta'dan havalandı. Uçağın rotası Pangkal Pinang kentiydi. Pilot, kısa süre sonra kontrol kulesine havaalanına geri dönmek için izin istedi. Uçak kalktıktan 13 dakika sonra ise, radardan kayboldu. JT 610 sefer sayılı uçakta 181 yolcu ve sekiz mürettebat bulunuyordu.