03.08.2021 - 12:38 | Son Güncellenme:
Eğitimden işe, alışverişten seyahate kadar pek çok alanda pandemi nedeniyle yeni alışkanlıklar edindik. Bu alışkanlıkların pek çoğu ise bizimle uzun süre kalacak gibi... Bunların başında ise temizlik alışkanlıkları geliyor. Yaşam alanlarının temizliği için tercih edilen ürünler ve elektrikli aletlere sürekli yenileri ekleniyor. Kärcher’ın Türkiye Pazarlama Yöneticisi Kübra Gegin, temizliğin olmazsa olmazı elektrikli süpürgelerin bu dönemde çok daha önem kazandığını söylüyor. Aynı zamanda temizliğin devamını sağlayan buharlı temizlik makineleri de gözde oldu.
Pandemi ile birlikte evde geçirilen süre arttığı için günlük hayatı kolaylaştıran, pratik ürünlere olan ilginin arttığını anlatan Gegin, şu bilgileri veriyor: “Her an kullanıma hazır, kablosuz diktip elektrikli süpürge modellerinin penetrasyonu arttı. Temizlik ile dezenfeksiyon kavramları daha net ayrıştığı için buharlı temizlik makineleri günlük temizlik rutinine dahil oldu. Deterjan kullanmadan, yüksek buhar gücü ile dezenfeksiyon sağlayan makinelerin market poşeti, ayakkabı, kapı kolu, banyo ve zemin temizliğinde sıkça kullanıldığını gözlemledik. Cam temizliğine olan hassasiyetin de arttığını söyleyebiliriz; cam temizliğinde pratik ve hızlı çözüm arayışları başladı.”
Bahçeler temizleniyor
Evler aynı zamanda iş yeri ve okul olunca, temizlik ihtiyacı ve bunun için ayrılan süre de bir o kadar artıyor. Yanı sıra bir de ikinci evler var! Yani yılın daha uzun bir zamanını geçirmeyi tercih ettiğimiz yazlıklar... Bu kapsamda yazlık bölgelerde artan siparişler, markaların bu bölgelere yaptıkları satışların da ne kadar yükseldiğini gösteriyor. Gegin, “Baharın gelmesi ile birlikte yazlık bölgelerimizden gelen siparişlerin arttığını online satışımız sayesinde direkt olarak fark edebiliyoruz. Online alışveriş sitemizden yapılan alışverişlerin büyük bir kısmı Muğla ve İzmir gibi kıyı bölgelerimizden. Bahar ve yaz döneminde özellikle bahçe sulama ürünleri, elektrikli bahçe aletleri ve basınçlı yıkama makineleri alınıyor” diyor.
Çevreye duyarlı olsun
Tüm dünyada çevreye duyarlılığın arttığı, doğaya saygının öneminin fark edildiği bugünlerde, tüketiciler, alacakları ürünlerin tasarruf mekanizmalarına, geri dönüşüm süreçlerine de daha fazla dikkat ediyor. Bu açıdan inovatif ürünlere yönelik hassasiyet var. Elektrikli temizlik aletlerinde de su ve elektrik tasarrufu sunan markaların ürünlerine daha fazla rağbet olduğu görülüyor.