01.03.2021 - 10:10 | Son Güncellenme:
Türkiye’nin önde gelen e-ticaret platformlarından biri olan Trendyol, genç ve dinamik ekibine takım çalışmasına uygun ve eşitlikçi bir çalışma ortamı sunuyor. Hız, Trendyol için en önemli konu. Kampüste müdür, yardımcı, şef, direktör gibi özel odalar yer almıyor. Ekipler kendi içlerinde çalışıyor ancak farklı bölümlerle sürekli iletişim halindeler. Ekipler arasında etkileşim ise ekibin sürekli iletişimde kalmasını sağlamakla mümkün. Bu veriler de Trendyol Kampüs’ün tasarımının ana paradigmasını oluşturuyor.
Trendyol’un ofis olarak kullanmaya karar verdiği proje mekanı, aslında bir gökdelenin altında mini bir alışveriş merkezi olarak tasarlanmış bir alan. Dolayısıyla proje, bir iç mimari düzenlemesinden çok yeniden işlevlendirme projesi olarak değerlendirilebilir. İki bine yakın kişinin çalıştığı ve çalışan sayısının giderek arttığı bir ofisin giriş ve çıkış saatlerindeki sirkülasyon düşünüldüğünde ofisin kendi özel girişinin oluşturulmasına karar verildi.
Girişe yönlendiren peyzaj düzenlemesi ve ofisin giriş lobisi Trendyol kimliğini ve değerlerini öne çıkaracak şekilde tasarlandı. Birbirleriyle sürekli iletişimde olan ve hıza önem veren Trendyol ekibi için 5 kata yayılacak olan ofisin sirkülasyonunu en verimli şekilde çözebilmek, projenin önemli kriterlerinden biri oldu. Bu nedenle bütün çalışma alanları, sirkülasyon süresini kısaltmak, asansör, merdiven holü gibi yerlerde kaybedilen zamanlardan tasarruf etmek amacıyla galeri içinde yapılan bir rampayla birbirine bağlandı.
Ofisin tüm çalışma alanlarının derinlemesine algılanabildiği, maksimum optik ilişkinin kurulabildiği bir sirkülasyon elemanı projenin omurgasını oluşturdu. Boşluk içinde yapılan asma katlar, rampanın bir merdivenle son bulduğu sosyal alan ve kafe kullanımındaki platform da böylece göz önünde mekanlar olarak vurgulandı. Aynı zamanda ofisin tüm katlarına hizmet edecek cam bir asansör, B1 katı ile zemin katı ve zemin kat ile birinci katı birbirine bağlayan merdivenler sirkülasyon sorununa cevap vermeye yönelik müdahaleler oldu.
Farklı ekipleri birbiriyle bir araya getirmek için kullanılacak yemekhane, spor salonu, konferans salonları ve eğitim salonları en alt katta, B3’te konumlandı. Marketing, Business gibi departmanların çalışma alanları ve ofisin tamamına hizmet edecek olan toplantı odaları B2 katında, Teknoloji ekibi ise B1 katında yer aldı. B2 katında bulunan atrium mekanı ise tüm ofisin kalbi olacak şekilde sosyalleşme, dinlenme ve ortak çalışma alanı olarak düzenlendi.
Trendyol ekibinin çalışma şekli incelenerek ve büyüme hızları göz önünde bulundurularak ofisin en önemli mobilyası olan çalışma masaları, farklı çalışma şekillerine ve kişi sayısının artışına uygun esneklikte tasarımlarla çözülmeye çalışıldı.B2 katındaki departmanlar, birlikte çalışmaya imkan veren, esnek sayıda insanın çevresinde toplanabileceği ve sınırlı bir kişisel alan tarif etmeyen Cumulus masasını kullanırken, bu ekiplerden farklı bir çalışma sistemine sahip olan Teknoloji bölümünde ise kendi çalışma sistemlerine göre (Kanban) özelleşmiş bir oturma düzeni uygulandı. 8-10 kişilik gruplar halinde çalışan teknoloji ekipleri için U şeklinde oturma düzeni oluşturularak her bir ekibe özel raylı yazılabilir yüzey sistemleri, dinlenme alanları ve kısa toplanma alanları kurgulandı. B1 ve B2 katlarında bu projeye ve çalışma gruplarına özel olarak aydınlatma elemanları tasarlandı.