27.12.2024 - 02:33 | Son Güncellenme:
Filli Boya “yılın renklerini” belirlemeyi neden geleneksel hale getirdi?
Tüketicilerin yaşam alanlarını boyatma kararı alması çok da kolay olmuyor. Zira evlerinde yaptıkları bir değişikliği en az 2-3 yıl kullanmak istiyorlar. İçinde yaşanılan mekanlar ruh halimizi etkiliyor ve aslında yaşam hikayelerine de fon oluyor. Bir tarafta kanepe, koltuk, perde, aksesuar, bir tarafta giyim kuşam trendleri ve renkleri akıllarını çeliyor; bir taraftan da nasıl bir değişiklik istediklerinden, bunu ne ile yapacaklarından emin olmak istiyorlar. Biz, tüketicilere ilham ve imkan veren bir markayız. Onlara yalnızca ürün vermiyoruz, o ürünü hangi renkle nasıl kombinleyerek kullanabileceklerini, evlerinin koltuğu, televizyonunun ünitesi, perdesi ile nasıl bir araya getirebileceğini de gösteriyoruz. Lider olarak bize güvenenlere yol gösteriyoruz. Yılın rengini açıklayıp, kartelasını oluşturma amacımız da bu. Onlara renklerimizle ilham verip yol göstermek ve arayışlarına cevap bulmalarına imkan sağlamak…
Filli Boya’nın 2025 paletinde hangi renkler bulunuyor?
2025 paleti 1 anahtar ve 5 tamamlayıcı renkten oluşuyor. Yılın renk paleti ilhamını renklerin ortaya çıkardığı neşeden alırken, yılın rengi tazeliğin ve umudun simgesi yeşilin en güzel tonlarından Kaktüs 90 oldu. Bunun dışında da 5 tamamlayıcı rengimiz daha var.
Tüketicilerimize diyoruz ki, istediğin rengi tek başına kullanabilirsin, ama istersen de bu renkleri bir araya getirerek duvarların boyut ve enerjisini zenginleştirecek yaratıcı, dekoratif kombinler de oluşturabilirsin. Özellikle son yıllarda duvarlar tek bir fırça darbesiyle, tek bir renge boyanmıyor. Parçalı boyamayı, yaşam alanlarında eskisine oranla daha sık görüyoruz. Biz bu renkleri sunarken aynı zamanda bu zor konuda da tüketicilere ilham oluyoruz. Yalnızca renklerle ilgili değil, o renklerle mobilyalarını nasıl kullanabilecekleri konusunda da fikir veriyoruz.
Yılın renkleri nasıl bir süreçle belirleniyor?
Filli Boya her zaman, boyayı dekorasyon dünyası içinde etkin bir unsur olarak ele aldı. Bu da bizi ve aslında sektörümüzü çok farklı bir noktaya taşıdı. Bir yandan inovasyonla boyadan daha çok koruma faydası elde etmeyi sağlayan ürünler geliştirirken renk uzmanlığımızla da adeta bir dekorasyon danışmanı gibi çalıştık. Liderliğimiz ve 81 ildeki yaygınlığımız, dijital kanallar üzerinden yayınlarımızla tüketicimizle çok yakın bir ilişkimiz var. Onların beğenilerini, yaşam alanlarında nasıl bir atmosfer içinde olmak istediklerini anlıyoruz.
Öte yandan dekorasyonda sadece Türkiye’de değil dünyadaki trendleri de takip ediyoruz. Tüm bunları yalnız değil, çatısı altında olduğumuz Nippon Paint’in farklı ülkelerdeki tasarım uzmanları ile birlikte gerçekleştiriyoruz. Nippon Paint, Londra merkezli renk stüdyosu Colour Hive ile de yıllardır iş birliği içerisinde. Hep birlikte dünyanın gidişatına, olaylara, duygulara, değişen dekorasyon fikirlerine bakıyoruz ve yılın renkleri ile tüketicilerimize süzülmüş bir öneri getiriyoruz.