Türkiye’nin en büyük yerli AVM yatırımcısı Torunlar GYO tarafından 1.3 milyar TL’lik yatırımla hayata geçirilen Mall of İstanbul, ziyaretçilerini ağırlamaya başladı. Mall of İstanbul 350 mağaza, binlerce marka, Avrupa’nın en büyük kapalı eğlence parkı Moi Park, gurme lezzetleriyle Gusto Moi, sanatın yeni sahnesi Moi Sahne gibi farklı fonksiyonları aynı çatı altında buluşturuyor.
Torunlar GYO Yönetim Kurulu Başkanı Aziz Torun; “Mall of İstanbul, perakende sektöründeki 15 yıllık tecrübemizi, bilgi birikimimizi yansıttığımız bir proje oldu. Fonksiyon zenginliği, ulaşım kolaylığı, büyüklüğü, sunduğu içerik ve yaşam vaadiyle Mall of İstanbul İstanbul’un alışveriş merkezi olacak” dedi.
Torunlar GYO tarafından hayata geçirilen Türkiye’nin ikinci en büyük alışveriş merkezi Mall of İstanbul açıldı. İstanbul’un gelişen bölgelerinden Başakşehir’de Atatürk Havalimanını TEM’e bağlayan Prestij Yolu (eski Basın Ekspres) üzerinde yer alan Mall of İstanbul, konsepti ve içinde barındırdığı farklı üniteleri ile Türkiye’nin en fonksiyonel alışveriş merkezi olarak ön plana çıkıyor.
Mall of İstanbul’un açılışı ile ilgili değerlendirme yapan Torunlar GYO Yönetim Kurulu Başkanı Aziz Torun, AVM yatırımlarında artık içerik zenginliğinin ön plana çıktığını vurguladı. Torun, “Sürdürülebilir ziyaretçi ve buna bağlı olarak kiracı ilgisi için AVM yatırımlarında artık yeni bir dönem yaşanıyor. Lokasyonu, mağaza karması ve mimarisinin yanı sıra AVM’lerin içeriğinin daha anlam kazandığı ve tercih noktası olarak ön plana çıktığı bir dönemi yaşıyoruz. AVM’ler bugün modernitenin, gelişmişliğin, sosyalleşmenin kültürel ve eğitsel gelişmenin merkezleri olarak önemli misyonlar üstleniyor. Modanın, teknolojik gelişmelerin ve her alanda rekabetin arenası oldular. Biz de bu anlayışla Mall of İstanbul’u tasarladık ve geliştirdik. Fonksiyon zenginliği, ulaşım kolaylığı, büyüklüğü, sunduğu içerik ve yaşam vaadiyle Mall of İstanbul İstanbul’un alışveriş merkezi olacak” dedi.
Mall of İstanbul’dan yıllık 24 milyon ziyaretçi hedefi
Aziz Torun; “Mall of İstanbul hem kendi kadrosu, hem de 350 mağazası ile 5 bin kişi için yeni istihdam alanı yaratıyor. Konut ve ofislerimizde yaşam başladı. Kısa sürede burada da ciddi bir canlılık başlayacak. Sabah iş günü başladığında AVM, rezidans ve ofislerde 10 binden fazla insan yaşıyor olacak. Yerli ve yabancı ziyaretçiler için önemli bir destinasyon ve yaşam merkezi olacağına inandığımız Mall of İstanbul için yıllık kapı girişi hedefimiz 24 milyon ziyaretçi” dedi.
Perakende Sektörünün ilk’leri ve en’leri Mall of İstanbul’da…
Mall of İstanbul yaklaşık 154 bin metrekare kiralanabilir alanı ve toplam 350 mağazası ile dünyanın ve Türkiye’nin önde gelen markalarına ev sahipliği yapacak. Türkiye’de içerisinde 12 adet ile en fazla departman store bulunan AVM unvanını taşıyan Mall of İstanbul, ayrıca en çok çocuk mağazasına sahip alış veriş merkezi olarak ön plana çıkıyor.
İlk’leri ve en’leri ile dikkat çeken Mall of İstanbul’da, LCW Türkiye’de AVM’lerdeki ilk iki katlı mağazasını, Toyzz Shop 1600 metrekarelik en büyük mağazasını, DeFacto İstanbul’daki büyük ilk iki katlı mağazasını, Debenhams yeni konsepti ile Türkiye’deki ikinci mağazasını, H&M home mağazasını, Mango Rebel markası ile ilk mağazasını ve Victoria Secret ise 1000 metrekarelik Türkiye’deki tam konsept mağazasını Mall of İstanbul çatısı altında buluşturuyor. Dubaili yatırım grubu Aldar da Türkiye’ye ilk kez Mall of İstanbul ile giriş yapıyor. Aldar, 1000 metrekarelik, 3 katlı bir restaurant ile Mall of İstanbul’da yer alacak.
Mall of İstanbul’da ayrıca Karadeniz, Anadolu, Antep Ege, Avrupa ve Uzakdoğu mutfağının lezzetlerini aynı çatı altında sunacak olan “Gusto MOİ” isimli bir de gurme center yer alıyor.
Her biri ayrı konsepte sahip üç büyük ve iki küçük olmak üzere 5 atrium alanına sahip Mall of İstanbul’a 11 ayrı noktadan giriş yapılabiliyor. 83 adet yürüyen merdiven ve 42 adet asansör ile iç ulaşımın sağlandığı alışveriş merkezi ziyaretçilerine geniş koridorları ile kolay dolaşım ve alışveriş imkânı sunuyor. Mall of İstanbul’da kapalı mekânların sınırlayıcı etkisini bertaraf etmek için özel bitkilendirme alanları oluşturuldu. Böylece kapalı bir alanda bile yeşil bir ortamın huzurunun ve sakinliğinin yaşatılması amaçlandı.
Geleneksel Sanatlar Ottomanya MOİ’de Teknoloji ile buluştu
Mall of İstanbul’un en dikkat çeken özellikleri arasında yer alan bir diğer bölüm ise sanatın, tarihin, eğlencenin ve teknolojinin bir araya geldiği “Ottomanya”. Dünyaca ünlü müzelerde kullanılan modern interaktif teknolojileri bir araya getiren Ottomanya’da, hem eğlenceli hem de eğitici uygulama ve atölyeler yer alıyor. Ziyaretçiler öğrenmeyi ve aynı zamanda deneyimlemeyi mümkün kılan Destancı bölümünde İstanbul’un efsunlu sütunları arasında zaman yolculuğu yaparken, Minyatür bölümünde sarayın ve Osmanlı tarihinin benzersiz eğlencelerine dahil olacak. Flappy Hazerfen ile Galata Kulesi’nden atlarken Ebru Mapping’de görülmemiş büyüklükte bir ebruya kendi renklerini katacak. Ottomanya ile ziyaretçiler yalnızca bir müze gezmek yerine, sıra dışı bir tarih deneyiminin de parçası olma şansını yakalayacak.
Modern bir yaklaşım ile oluşturulmuş atölyeler sayesinde tüm katılımcılar bu deneyimi somutlaştırma ve müzeden kendi tasarımlarıyla ayrılma fırsatı da bulacak. Ebru ve Hat Atölyesi, her yaştan katılımcıya geleneksel Türk sanatlarının inceliklerini öğretirken, Gölge Oyunu ve Kukla Atölyesi ziyaretçilerin yaratıcılıklarını ön plana çıkararak el becerilerini keşfetmelerini sağlayacak.
Türkiye’nin ilk temalı kapalı eğlence parkı MOİPARK…
Eğlence konsepti ile de dikkat çeken Mall of İstanbul, Türkiye’nin ilk ve en büyük kapalı tema parkı MOİPARK’a da ev sahipliği yapıyor. Yüzde 30’u eğlence ve yeme içme alanına ayrılan Mall of İstanbul içerisinde 36 milyon Dolar yatırım ile 12 bin metrekare alana kurulan MOİPARK’ta, Türkiye, Avrupa ve Ortadoğu’ya ilk kez giriş yapan dev salıncaklar ve korku oteli yer alıyor.
Eğlence alanında dünyanın farklı ülkelerinde özel tasarımlar gerçekleştiren ve referansları arasında Nickelodeon Universe, Almanya, Malezya ve ABD’deki Legoland’ler, Florida’daki Universal Stüdyoları, Orlando’daki Macera Adası ve Kanada’daki Wonderland gibi merkezleri hayata geçiren Kanadalı Forrec şirketi tarafından özel konsept ile tasarlanan MOİPARK’ta heyecan ve macera tutkusu bir araya geliyor. MOİPARK’ta yer alan tüm salıncaklar Mall of İstanbul’a özgü geliştirilen özel temaya göre üretildi. Dünya’nın ilk çift atraksiyonlu hem yaya hem araç sürüşlü korku oteli ‘MOİPARK Dehşet oteli’ ziyaretçilerine canlı performans ile eğlence ve korkuyu bir arada sunacak. Kendi tiyatro ve dans gösteri grubunu da kadrosunda bulunduran MOİPARK bu alanda da bir ilke ev sahipliği yapıyor.
Kendi ekseninde de dönebilen araçlardan yapılan Roller Coaster, Türkiye’de kapalı lunaparklardaki en uzun parkura sahip olması nedeniyle adrenalin süresini artırıyor. İçinde dans performans sahnesi de yer alan ilk eğlence parkı olan MOİPARK’ta özel akustik sistemle duşlama müzik yayını yapılarak, ziyaretçinin bindiği oyuncağa özel müzik dinleme keyfi de sunulabiliyor.
Mall of İstabul sineması ve gösteri merkezi ile de standartları yükseltiyor
16 salonu ve 3.050 koltuk kapasitesi ile Türkiye’nin en büyük sinema kompleksi de Mall of İstanbul’da yer alacak özel bölümlerden bir diğeri. Torunlar’a ait Cinetech markası ile hizmet verecek olan sinema kompleksinde tüm salonlar digital görüntü ve ses sistemlerinde son teknolojiye sahip ve yüksek izleme konforu sağlayacak şekilde tasarlandı. Ulusal ve uluslararası film festivalleri ve galalar için özel dekorasyonlu fuaye ve sergi alanları da bulunan sinema kompleksi içinde İstanbul’un çok gereksinim duyduğu 700 koltuk kapasiteli ‘Sahne Gösterileri Merkezi’de yer alıyor.
MOİ Sanat seçkin sanat eserlerini geniş kitleler ile buluşturacak
Ziyaretçilerinin sosyal ve kültürel ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla Mall of İstanbul içinde MOİ Sanat adı verilen özel bir galeri bölümü de oluşturuldu. Seçkin sanat eserlerini geniş kitleler ile buluşturmayı amaçlayan MOİ Sanat şehrin yoğun temposu içinde kültürel ve sanatsal etkinliklere yeterince zaman ayıramayan bir çok ziyaretçisinin bu eserlere ulaşımını kolaylaştırmayı amaçlıyor. MOİ Sanat, geniş kitleleri bilinçlendirmek ve yeni yetenekleri teşvik etmek amacıyla ilerleyen dönemlerde sanat tarihi derslerinden resim atölyelerine kadar farklı dallarda da sanat severlere hizmet verecek. Eylül döneminde yeni sezonu karşılayacak.
Mall of İstanbul’da yer alan mağazalar
678 AKSESUAR, ABBATE, ABC MOBİLYA, ADIDAS, ADORE OYUNCAK, AKER, ALDAR RESTAURANT, ALDO, ALTINBAŞ, ALTINYILDIZ LASSICS, APPLE, ARBY'S, ARÇELİK, ARİŞ, ARZU KAPROL, ASSOS, ATALAR, ATASAY, ATASUN OPTİK, AVEA, AYAKKABI DÜNYASI, AZİZ BEBE, B&G, BALON EVİ, BAMBİ, BARNIE'S COFFEE, BARNIE'S COFFEE EXPRES, BAY DÖNER, BEEVES BUTCHER & STEAK HOUSE, BENETTON, BEREKET DÖNER, BERNARDO, BERSHKA, BIEV, BIG CHEFS, BIND CHOCOLATE, BISSE, BİMEKS, BOSCH, BOWLING, BRANDROOM, BRN YATAK, BUILD A BEAR, BULDUMBULDUM.COM, BURGER KING, CACHAREL, CALZEDONIA, CAMPER, CAMPIONE, CARIBOU COFFEE, CARNEVALE, CESAR'S ERKEK GİYİM, CHIMA, CINETECH, CLARKS, COFFEE SHOP COMPANY, COLIN'S, COSMO HOME, ÇITIR USTA, ÇİÇEK IZGARA, ÇİFT GEYİK KARACA, D&R, DEBENHAMS, DECATHLON, DEFACTO, DEICHMANN, DERİMOD,DESA, DİLEK PASTANESİ, DOCKERS, DRY CORNER, D'S DAMAT, DUFY, EBEBEK, ECCO, ECZANE, EFOR, EGE MUTFAĞI, ELLE, ENGLISH HOME, ENPLUS, ESSE, ETS TUR, FABRİKA, FAKIR BRAUN, FENERİUM, FENN OPTİK, FIRIN İSTANBUL, FLO, FLORMAR, GEBE, G-FACTORY, GIOVANE GENTILE, GLORIA JEANS, GNC, GODIVA, GÖZ GRUP, GRATIS ,GREEN SALADS, GREYDER, GS STORE, GUSTO, GÜNAYDIN, H&M, HAKAN ÇANTA, HATEMOĞLU, HD İSKENDER, HE BY MANGO, HOME STORE, HOME SWEET HOME, HOTİÇ, HOTPOINT, IMAGINARIUM, INTERSPORT, INTIMISSIMI, IPEKYOL, IVON AKSESUAR, İNCİ, İNSAN KİTAPEVİ, İNTERAKTİF OSMANLI MÜZESİ, JACK & JONES, KADIRGALI OSMANLI YEMEKLERİ, KAHVE DÜNYASI, KARACA, KARTAL YUVASI, KATIA, KAYSERİ ZİYAFE, KEMAL TANCA, KIRKPINAR, KİĞILI, KOÇAK GOLD, KOÇTAŞ, KONYALI SAAT, KORKMAZ, KOTON, KÖFTECİ RAMİZ, KUAFÖR, KUMPİR BOX, LA LUCE, LACOSTE, LAVAZZA, LC WAIKIKI, LESCON, LEVI'S, LG, LINENS, LITTLE BIG, LİZAY PIRLANTA, LOFT, LOSTRA, LUCKY ART, LUFIAN, LUNCH BOX, MACFIT, MADAME COCO, MADO, MAGRABI OPTİK, MALATYA PAZARI, MANGO, MARKAPARK, MASSIMO DUTTI, MAVİ, MC DONALD'S, MEDIA MARKT,MEMNUNİ, MIDPOINT, MISS SELFRIDGE, MİGROS, MOİ PARK, MOİ SAHNE, MOİ SANAT, MOTHERCARE, MUDO COLLECTION, MUDO CONCEPT, MURBELL PIZZA, NANDO, NARAMAXX, NETWORK, NEW BALANCE, NIKE, NINE WEST, NOSSA CAFE BRASSEİRE, NOTEBOOK, NUM FOOD, NUR ABLA, NÜANS PORSELEN,OLEG CASSİNİ,OPMAR OPTİK, ORTOPEDİA, OTO YIKAMA, OYSHO, ÖZDİLEK, ÖZSÜT, PABLOSKY, PAŞABAHÇE, PENTİ, PET SHOP, PIECES, PIERRE CARDIN, PINKBERRY, PINKSWANS, PIZZA CORNER, PİDEM,POLEN TANTUNİ, POLO GARAGE MAN, POLO GARAGE WOMAN, POPEYES, PULL&BEAR, RAMSEY, ROCKPORT, ROMAN, ROYAL BEBE, RUCK & MOUL, RUMİ, SAAT & SAAT, SAİT EFENDİ,SALDO, SAMSUNG, SAMSUNG MOBILE, SARAR, SARAY MUHALLEBİCİSİ, SAREV, SAVAŞ DÖVİZ, SBARRO, SCHAFER, SERA TERZİ, SEVV PIRLANTA, SIEMENS, SO CHIC, SONY, SPORT IN STREET, STARBUCK'S COFFEE,STARBUCK'S COFFEE KİOKS, STEFANEL, STORKS, STRADIVARIUS, SUPERSTEP, SUSHICO, SUWEN, SÜVARİ, SWATCH, SWITCH Q, ŞAMPİYON KOKOREÇ, TAVUK DÜNYASI, TEFAL, TEKİN ACAR, TEKNOSA, TEN, TERGAN , THE BODY SHOP, TO BE HAPPY, TOBACCO SHOP, TOPSHOP, TOYZZ SHOP, TUĞBA & VENN, TUNA AYAKKABI, TURKCELL, TWEEN, TWIGY, TWIST, U.S. POLO ASSN., VATAN BİLGİSAYAR, VESTEL, VICCO, VICTORIA'S SECRET, VIOLETA BY MANGO, VODAFONE, WATSONS, YARGICI,, YVES ROCHER, ZARA, ZARA HOME,ZELA, ZEN DIAMOND