02.04.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:
Levent Köprülü - Otokolik
Sabancı Holding çatısı altındaki Brisa, en önemli yatırımı olan ve 300 milyon dolara mal olan Aksaray’daki yeni fabrikasında deneme üretimlerini sürdürüyor. Resmi açılışı bu yıl içerisinde yapılması planlanan tesis, Japonların “yerli Fuji dağı” olarak nitelediği Hasandağı’nın eteklerinde kurulu... “Endüstri 4.0”a hazır olan ve Bridgestone dünyasının en yeni 3 tesisinden biri olarak bilinen tesis, aynı zamanda Türkiye’nin de “en teknolojik” fabrikalarından biri haline gelecek.
Brisa CEO’su Cevdet Alemdar, şirketin toplam üretim kapasitesini 2019 yılından itibaren 16 milyon adede çıkaracak Aksaray tesisinde işlerin planlandığı gibi gittiğini, geçen yılın Aralık ayından bu yana deneme üretimlerinin sürdüğünü belirterek, “Resmi açılış tarihi üzerinde çalışıyoruz. Bu yıl içerisinde gerçekleştireceğiz” diye konuştu. Bu tesisin, Hasandağı eteklerinde kurulu olduğunu, bu dağın Japonlar tarafından Fuji Dağı’na benzetildiğini hatırlatan Alemdar, “Deneme üretimi sırasında pek çok denetimden geçtik. 3 bine yakın kriter üzerinden değerlendirildik ve hepsinde de tam puan aldık” dedi.
Bu tesisin, tamamen farklı ve “akıllı” bir tesis olduğunun altını çizen Alemdar, “İnovasyon açısından bakıldığında, Türkiye’deki en modern fabrika olacak diyebiliriz. Bridgestone dünyası içinde de sayılı ve en yeni tesislerden biri. Lastik, üretimi boyunca normalinin 5’te biri kadar yere değiyor olacak” ifadesini kullandı.
Şu an için 200 kadar işçinin çalıştığını, tam üretime geçildiğinde bu sayının artmaya başlayacağını anlatan Cevdet Alemdar, “Üretim kapasitesini yıllık 4.2 milyon adetten 4.5 milyona revize ettik. 11.5 milyon adetlik İzmit fabrikasıyla birlikte, toplam kapasitemiz 16 milyona ulaşacak. Ayrıca stratejik ürün çeşitliliğine de gidiyoruz” diye konuştu. Ar-Ge’ye de büyük önem verdiklerini, yeni ürünlerin yanı sıra yeni iş modelleri de geliştirdiklerini kaydeden Brisa CEO’su Alemdar, yenilikçi ve katma değeri yüksek üretim yapan bir şirket olmayı sürdüreceklerinin altını çizdi.
Lassa tabelalı nokta...
Bu yıl toplam ihracatlarını 200 milyon dolara ulaştırmayı hedeflediklerini söyleyen Cevdet Alemdar, yurt dışında “Lassa tabelalı nokta” sayısını artırmayı sürdüreceklerini anlattı. Dünyada 600 Lassa tabelalı noktada satış yaptıklarını, son örneğini de İsveç’te açtıklarını kaydeden Alemdar, “diğer yandan ihracat pazarlarımızı artırmak için de çalışıyoruz. Son olarak Kosta Rika ve Tayland’ı ekledik” diye konuştu.
Yeni Clio için 33 milyon euro’luk hazırlık
Yeni nesil Clio’nun üretimi için hazırlıklarını sürdüren Oyak Renault, bu kapsamda 33 milyon euro’luk bir yatırımla yüksek hızlı yeni pres hattı inşa etti. Oyak Renault Otomobil Fabrikaları Genel Müdürü Tunç Başeğmez, devreye aldıkları yeni pres hattı sayesinde hem kapasitelerini hem de hızlarını artırdıklarını vurgularken, “Yeni pres hattımızın sahip olduğu yüksek teknoloji sayesinde büyük sac parça üretim kapasitemizi neredeyse 2 katına çıkarttık” dedi.
Modern teknolojiler kullanılarak 12 ay gibi çok kısa bir sürede inşa edilen ek pres binası içinde, 5,5 ay gibi rekor bir sürede yeni pres hattının kurulumu gerçekleşti. Yeni pres hattıyla 70’i aşkın kişiye yeni istihdam sağlanacak. Renault Grubu’nda bir ilk olan ve 6 bin 300 metrekarelik atölye alanına sahip yüksek hızlı yeni pres hattı, 1 adet 2400 ton, 1 adet 1200 ton ve 2 adet 1000 ton kapasiteli toplam 4 presten oluşuyor. Yeni tasarım, elektrik-elektronik sistemler ve hidrolik yastık ünitesi gibi özellikleri sayesinde yaklaşık yüzde 30’luk bir enerji tasarrufu sağlayacak.
Daha güçlü Doblo piyasada
Tofaş fabrikasında üretilen, Fiat Professional ailesinin iddialı üyesi Doblo, ilkbahar aylarına hızlı bir giriş yapıyor. Doblo’nun, Euro 6 normlarını karşılayan yeni 1.6 lt (120 HP) dizel motorlu versiyonu, 71 bin 700 TL’den başlayan kampanyalı fiyatlarla satışa sunuldu. Fabrika verilerine göre 100 km’de ortalama 5.2 lt’lik yakıt tüketim değeriyle güçlü olduğu kadar aynı zamanda ekonomik olan Doblo, ABS, EBD, sürücü ve yolcu ön hava yastığı, yan hava yastıkları, yokuş kalkış desteği, ESP, ESC, ASR, MSC, ısıtmalı ön koltuklar, deri direksiyon ve vites topuzu, hız sabitleme, otomatik iklimlendirme kontrollü klima, 5 inç boyutunda dokunmatik ekranli Uconnect multi medya sistemi, navigasyon, Bluetooth, USB ve AUX bağlantılı müzik sistemi gibi önemli teknoloji, güvenlik ve konfor donanımları sunuluyor.
‘Türkiye hep aklımızda’
Geçtiğimiz günlerde üretim kapasitesini artırmak istediği ve bunun için gerekirse Avrupa’da yeni bir tesis kurmayı da düşünebileceğine ilişkin haberlerle gündeme gelen Skoda, bu konuda Türkiye seçeneğini de gözönünde bulunduruyor.
İstanbul’a gelen Skoda Satış ve Pazarlama’dan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Alain Favey, yılda 2 milyon adetlik araç satma hedefleri buluhnduğunu anımsatarak, bunun için ek kapasiteye ihtiyaçları olacağını, çözüm arayışlarında da Türkiye’de üretim seçeneğinin her zaman masada olduğunu belirtti. Favey, şöyle devam etti:
‘Farkındayız’
“Şu anda Avrupa’daki bütün alternatifleri değerlendiriyoruz. Belki yeni bir fabrika kurmayı da planlayabiliriz. VW Grubu içerisinde bir fabrika kurmak imkansız değil. Hatta sadece Skoda değil, grubun diğer markaları da bu fabrikayı kullanabilir. Bu anlamda tartışmalar sürüyor. Bu kararı verecek olanlar, üretimdekiler. Çek Cumhuriyeti’nde de çözümler olabilir, Doğu Avrupa’da veya Türkiye’de de... Yani Türkiye, bu gelişmelerde konu dışında değil. Şimdilik çok somut planımız yok. Türkiye’nin araç üretimindeki kapasitesinin farkındayız. Farklı markalar için yılda 2 milyon çok kaliteli araç üretiliyor. Tüm bunların farkındayız.”
Türkiye’nin yan sanayi konusunda da daha fazla kullanılabileceğinin altını çizen Favey, “Şu anda 25 farklı Türk tedarikçisiyle çalışıyoruz. Yaklaşık 100 milyon euro civarında iş hacmimiz bulunuyor. Yani Türkiye hiçbir zaman planlarımız dışında değil” ifadesini kullandı.
Yüce Auto Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Yüce, 29 yıldır Skoda’nın temsilciliğini gerçekleştirdiklerini hatırlatarak, bu uzun birliktelikten karşılıklı olarak büyük memnuniyet duyduklarını söyledi. 8 yıl önce göreve başladığında, Skoda satışlarının 6 bin adet civarında olduğunu hatırlatan Yüce, bugün ise satış ve hizmet kalitesi anlamında markayı hak ettiği yere taşımaya devam ettiklerini belirtti. Yüce Auto Skoda Genel Müdürü Zafer Başar da, “Beklentilerin üzerinde talep edilen bir markaya dönüştük. Bu talebi istikrarlı hale getirmek için çalışacağız. Önceliğimiz tamamıyla müşteri olacak” dedi. 2018’de 35 bin adetlik bir satış yakalamayı hedeflediklerini belirten Başar, Skoda’nın, Türkiye’de otomotivin Şampiyonlar Ligi’nde yer alacak markalardan biri olacağına inandığını söyledi.
Makyajlı Tucson, New York’tan çıktı
Hyundai’nin başarılı SUV modeli Tucson, makyajlı versiyonuyla “New York Otomobil Fuarı”nda ortaya çıktı. Dış ve iç mekanındaki dokunuşlarla artık daha iddialı bir araç haline gelen Tucson, genişletilmiş donanımlarıyla da daha lüks rakiplerine göz dağı veriyor. Tucson, basamaklı ızgarası, LED farları, geniş girişli ön tamponu, ikiye ayrılmış sis farları ve gündüz sürüş lambalarıyla dikkat çekiyor. Öndeki değişimle sportifliğini koruyan Tucson, arka tarafta da benzer yeniliklere imzasını atıyor. Köşeleri yumuşatılan arka stop lambalarına LED özelliği eklenirken, tamponun alt kısmı ve egzoz çıkışları da değiştirildi. İç kısımdaysa kablosuz şarj sistemi, tasarımı değişen havalandırma ızgaraları, krom kaplamalar dikkat çekiyor. Kokpitin üst kısmı tamamen değişirken, alt kısımla birleşim yeri de deriyle kaplanarak daha modern ve daha kaliteli bir his sunuluyor.
7 inçlik dokunmatik multimedya sistemi de, aracın diğer yeniliği. Tucson, “Çarpışma Önleme Sistemi”, “Sürücü Dikkat Uyarısı” gibi artırılan donanımlarıyla iddialı olacak.