EkonomiYeni oyun planıyla Türkiye’yi uçuracak

Yeni oyun planıyla Türkiye’yi uçuracak

19.10.2021 - 07:01 | Son Güncellenme:

Yazılım, sağlık ve dizilerin de aralarında bulunduğu hizmet ihracatında yeni bir strateji hazırladıklarını belirten Ahmet Akbalık, “Dünyada Türkiye adı daha fazla duyulacak” dedi

Yeni oyun planıyla Türkiye’yi uçuracak

EKONOMİ SERVİSİ - Bundan üç yıl önce kurulan ve 2 binin üzerinde üyeye ulaşan Hizmet İhracatçıları Birliği (HİB), orta vadedeki 150 milyar dolar ihracat hedefi için yeni oyun planı kurdu. 2020 yılında 35 milyar dolar ihracat gerçekleştiren ve 10 milyar dolar cari fazla veren hizmetler sektörü, Hizmet İhracatçıları Birliği’ne ait Genel Sekreterliğin kurulması ve Bakanlık bünyesinde oluşturulan Uluslararası Hizmet Ticareti Genel Müdürlüğü sayesinde hedeflerine daha hızlı ulaşmayı planlıyor.

Haberin Devamı

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Hizmet İhracatçıları Sektör Başkanı Ahmet Akbalık, “Kurulması için büyük çaba sarf ettiğimiz ve çok hızlı bir şekilde 10 farklı sektörden 2 binin üzerinde üye sayısına ulaştırdığımız birliğimiz kısa sürede ülkemiz ihracatının lokomotif birlikleri arasında haklı yerini almayı başardı. Katma değerin en yüksek olduğu hizmet ihracat sektörü, ayrıca ülke GSYH’sine en fazla katkı yapan, istihdamı destekleyen ve cari açığa en büyük pozitif etkiyi yapan sektör. Doğru adımların atılmasıyla orta vadede 150 milyar dolar ihracat hedefine ulaşırken ülkenin cari açık problemini de çözeceğiz” dedi.

Yeni yol haritası

Birlik bünyesindeki eğitim hizmetleri, eğlence ve kültür hizmetleri, müteahhitlik ve teknik müşavirlik hizmetleri, turizm ve seyahat ile ilgili hizmetler, liman işletmeciliği ve yer hizmetleri, yazılım ve bilişim hizmetleri, yolcu taşımacılığı hizmetleri, yük taşımacılığı ve lojistik hizmetleri, diğer iş hizmetleri sektörlerinin detaylı bir şekilde analizlerini yaptırdıklarını belirten Akbalık, şunları söyledi: “1 yıldır çok detaylı bir araştırma üzerinde çalışıyoruz. Bu araştırma sayesinde sektörlerimizin mevcut pozisyonlarını, rakiplerimizin stratejilerini, hedef pazarlarımızı ve nasıl konumlandırma yapmamız gerektiği gibi sonuçlara ulaşacağız. Bu sayede sektörlerimizin ihtiyaçlarını daha iyi tespit edip ortak bir amaç doğrultusunda yol haritası çizeceğiz.”

Haberin Devamı

Sanayideki hata yapılmasın

Ahmet Akbalık, “Sanayide robotik dönüşümü kaçırdık ama yazılımdaki fırsatı kaçırmayalım. Kuluçka merkezleriyle, doğru teşviklerle yeni girişimler ortaya çıkabilir. Firmalarımızın kullandığı yazılımlar stratejik öneme sahip ve maalesef bir çoğu yurt dışı menşeili. Bu durumu tersine çevirmek mümkün” dedi.

700 milyon kişi Türk dizisi aşığı

Dünya ekonomisinin 2010’dan bugüne yüzde 25, ülkemizin ise yüzde 61 büyüdüğünü belirten Ahmet Akbalık, bu büyümenin yüzde 55’ini hizmetler sektörünün sağladığını söyledi.

Akbalık, “2016-2019 arası mal ihracatımız yıllık yüzde 6.6 artarken hizmet ihracatımız yüzde 11.2 artış gösterdi. Mal ihracatının rakibi değil destekleyicisi olan hizmet sektörü, Türkiye markasını da güçlendiriyor. Şu anda Türk dizileri 150’den fazla ülkede günlük 700 milyon izleyiciye ulaştı. Eğlence ve kültür hizmetleri sektörümüz 296 milyon dolar ihracatla dünyada ilk 10’da, dizi ihracatında ABD’den sonra ikinciyiz” dedi.