12.05.2021 - 07:00 | Son Güncellenme:
Hanife Baş
Hanife Baş - Ramazanda ve tam kapanmada evlere yemek siparişi hız kesmedi. Tam kapanmada restoranların 24 saat sadece paket servise açık olması talebi artırdı. Özellikle iftar ve sahurda yoğunluk yaşanıyor.
Yemeksepeti Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı (CMO) Barış Sönmez, restoranlara tam kapanmada 24 saat paket servis şansı tanındığını anımsatarak, “Bu online siparişe ilgiyi artırdı. Ramazanda da ilgi ve sipariş sayısı beklentileri karşılar seviyede. Özellikle iftar ve sahur saatlerinde siparişler normalin üzerinde arttı” dedi.
Lahmacun gözde
Sönmez, Türkiye’de siparişlerde her zaman Türk mutfağının birinci sırada yer aldığını belirterek, “Türk kullanıcıların tercihi kendi mutfakları. Türk mutfağını takiben hamburger ve pizza yemek siparişlerinde ikinci sırada. Son bir yılda kendi siparişini en çok arttıran ürün grupları ise tatlı ve börek” diye konuştu.
Ramazan özelinde ‘iftara gelsin’ özelliğiyle kullanıcılara iftar vakti için önceden sipariş verme şansı tanıdıklarını kaydeden Barış Sönmez şunları dile getirdi:
“İftarda en çok lahmacun, mercimek çorbası ve pide tercih edilirken, sahurda da en çok lahmacun sipariş veriliyor. Sahur sofralarının favori içeceği ise ayran. Mercimek çorbasının yanı sıra ezogelin çorbası da iftar sofraları için en çok tercih edilen 10 lezzet arasında. Geleneksel Türk tatlarının da siparişlerinin iki kat arttı. Ramazan pidesi, hem Yemeksepeti hem de Yemeksepeti Banabi siparişlerinde dikkat çekici şekilde arttı. Tatlı olarak en çok güllaç istendi. Güllacı, baklava, sütlü Nuriye ve tulumba tatlısı takip etti.”
Anadolu’dan restoran akını
Pandemiden önce üye restoran oranlarının yüzde 70 gibi büyük bir kısmının İstanbul, Ankara ve İzmir’de bulunduğunu anımsatan Sönmez, “Son dönemde Anadolu’daki üye restoran sayımız ciddi arttı. Anadolu’dan satış yapan restoran sayısı bir önceki döneme göre yüzde 65 yükseldi. Muğla, Hatay, Van, Tokat, Mardin, Malatya, Manisa, Erzincan ve Erzurum gibi Anadolu şehirlerinde büyüme oranlarımız yüzde yüzün üzerinde gerçekleşti. Ülkenin her yanında çalmadık kapı bırakmıyoruz” diye konuştu.
Sektöre yeni oyuncular...
Türkiye’de online yemek sipariş sektöründe oyuncu sayısı artıyor. GetirYemek ve Trendyol Yemek de bu alana iddialı girdi. İki firma da Ramazan’a özel kampanyalar yaptı.