10.01.2020 - 07:50 | Son Güncellenme:
EKONOMİ SERVİSİ
Türkiye’de 2019’da binek otomobil pazarında yüzde 20 daralma (satışlar 486 binden 387 bine geriledi) yaşanırken, “premium” olarak adlandırılan “lüks kategoride” yüzde 28’lik küçülme (47 binden 32 bine) dikkat çekti. Premium segmentin önemli oyuncularından Volvo’nun Türkiye pazarında yaşadığı kayıp yüzde 30’u bulurken, yaşanan düşüşte bazı modellerin eksikliğinin etkisi hissedildi.
Buna karşın pazarda güçlü oldukları sınıflarda iddialı konumda olduklarını belirten Volvo Car Turkey Genel Müdürü Sabri Sözen, “XC90’la rekabet ettiğimiz segmentte birinci olduk. XC60 ve XC40 ile yarıştığımız sınıflarda pazarda ikinciyiz. Ciroda da büyümeyi yakaladık. Bu yıl hedefimiz 4.500’e yakın satış rakamına ulaşmak. Biz 2020’yi Volvo Türkiye olarak büyüme yılı olarak görüyoruz” dedi.
Üretimi ABD’de olduğundan dolayı satışı kesilen (gelen ek vergi yükünden) S60’ın Çin’de üretilmesi için yoğun temasların sürdüğünü anlatan Sözen, hesaplarda olmayan bu modelin önünün açılmasıyla öngörülen satış rakamının daha da yukarı çıkabileceğini anlattı.
‘Hedefimiz birincilik’
2020’de şarj edilebilir hibrid otomobillerin Volvo için oldukça kritik olacağını belirten Sabri Sözen, “Artık bayilerimizde soracağımız ilk soru ‘Otomobilinizi kablolu mu, kablosuz mu alırsınız?’ olacak” dedi. Şu anda satışlarının yüzde 7’sinin bu kategoride olduğunu bildiren Sözen, 2020’de XC60, S90, XC90 ve XC40 ile bu alanda iddialı olduklarını söyledi. Sözen, toplam pazarda yüzde 1.2 payları olmasına karşılık, “kablolu” kategorisinde hedefin pazar birinciliği olduğunu kaydetti.
SUV’un payı % 81’e çıkacak
Volvo Car Turkey Genel Müdürü Sabri Sözen, 2019’da markanın premium segmentteki pazar payının yüzde 12.2 olduğunu sözlerine eklerken, bu yılki büyümenin SUV segmentinde olacağını ifade etti.
Şirket bu hedefle SUV satışlarını 612 adetten 3.345’e çıkarmayı planlıyor. Böylece Volvo’nun 2019’da Türkiye’de sattığı binek otomobillerin yüzde 33’ü SUV iken, bu yıl oranın yüzde 81’e çıkması planlanıyor. Ayrıca bütün ana model otomobil ailesinde plug-in hybrid versiyonu Türkiye’de satışa sunulacak.
Sözen, ‘taze kan’ olarak adlandırdığı V60 Cross Country ile ilgili de oldukça umutlu olduklarını kaydetti.
Artık her şey çok elektrikli!
Volvo Car Turkey Pazarlama Direktörü Kubilay Polat, şirketin gelecek dönem hedefleriyle ilgili önemli noktalara dikkat çekti.
Volvo tüm modellerini elektrikliye dönüştüren ilk premium üretici olacak.
Şu anda dünyada 7 milyon elektrikli otomobil var, bu sayı 2025’te 40 milyonu bulacak.
2025 yılında her 6 otomobilden 1’i elektrikli olacak.
Yeni nesil Volvo modellerinde artık dizel olmayacak.
Her yıl 1 yeni elektrikli otomobil modeli lanse edeceğiz.
Volvo’nun güvenli sürüş için üçlü hedef paketi var:
Hız sınırı 180 km olsun; araç içi kameralarla sarhoş sürücülere müdahale edilsin; okul ve hastane önlerinde otomatik olarak hız düşsün.
‘Yerli otodan memnunuz’
“Yerli otomobil TOGG sayesinde Türkiye’de e-şarj altyapısının hızlı bir şekilde yayılmasını bekliyoruz” diyen Sözen, “Bu yüzden projeden çok memnunuz” dedi.
Nisana gün veriyor
2020’nin ilk 3 ayında Türkiye’ye gelecek olan tüm Volvo otomobillerin kaporalarının alınarak satıldığını ifade eden Sözen, “Yeni model satışı için, teslimde en erken nisan ayını verebiliyoruz” dedi.