08.10.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:
Levent Köprülü - Otokolik
Amerikan Posta İdaresi (USPS) tarafından 2015 yılında açılan ve toplam 180 bin adedi bulacak “yeni nesil posta dağıtım aracı”na ilişkin ihalede kararın gecikeceği öne sürüldü. USPS, prototiplerin test aşamasının halen devam ettiğini açıkladığı belirtilirken, söz konusu karardaki gecikmenin, ülkede yapılacak ara seçimlerden kaynaklandığı iddia ediliyor.
USPS’in elindeki eskimiş dağıtım araçlarının yenilenmesi ve daha çevreci hale getirilmesi amacıyla 2015 yılında başlayan ihale sürecinde kararın açıklanması beklenirken, bunun bir ay hatta daha fazla süreyle ertelenebileceği konuşuluyor. Nitekim konuya ilişkin gelişmeleri yakından izleyen ABD merkezli “trucks.com” internet sitesi, yaklaşık 6.3 milyar dolarlık ihalade karar sürecinin geciktiğini belirtirken, USPS’in açıklamasına da yer verdi. Sitenin haberine göre USPS Sözcüsü, halen finalistlerden gelen prototiplerin test sürecinin sürdüğünü, henüz sonuç açıklama aşamasında olmadıklarını” bildirdi.
Neden ara seçim mi?
Karsan’ın da test amaçlı prototip göndermeye hak kazanan 5 finalist arasında bulunduğu ihalenin sonucunun, normal sürece göre geçen ay sonunda açıklanması gerektiğine dikkat çekilirken, gecikmenin pek çok nedenden kaynaklanabileceği vurgulanıyor. Elektrikli ve hibrit araçların yarıştığı ihale sonucunda, 180 bin aracın satın alınması öngörülüyordu. İhalenin mazanılması halinde araçların ABD’de üretimi için Karsan, daha önce de USPS için araç üretmiş olan Morgan Olson şirketiyle de bir anlaşma imzalamıştı.
Söz konusu ihaleye başta ABD Başkanı Donald Trump olmak üzere bazı çevrelerde halen sıcak bakılmadığı konuşulurken, kurumun da, bu yüzden kesin kararını Kasım ayında yapılması öngörülen ara seçimler sonrasına bıraktığı iddiasına da yer veriliyor. Bununla birlikte sürecin gecikmesi nedeniyle, USPS’in, Fiat Chrysler’dan (FCA) 8 bin panel van satın almak zorunda kaldığı kaydediliyor. Söz konusu ihalede Karsan’ın yanı sıra Hintli Mahindra, VT Hackney, AM General, Oshkosh Corp. şirketleri de finale kalarak prototip göndermeye hak kazanmışlardı.
Ödüllü çekici yollara da çıktı
Tamamen Türkiye’de geliştirilen ve “2019 Uluslararası Yılın Kamyonu” (International Truck Of the Year - ITOY) ödülüne layık görülen yeni Ford Trucks F-MAX yollara çıktı. Adını Ford’un efsanevi “F” serisinden alan ve boyutları, konforu ve dayanıklılığıyla fark yaratmayı hedefleyen yeni F-MAX, Ford’un Avrupa pazarında kendisini kanıtlamasında büyük rol oynayacak.
Ford Trucks Genel Müdür Yardımcısı Serhan Turfan, yeni F-MAX ile ağır ticari segmentinde yeni standartlar belirlediklerini ifade ederek, “Yeni Ford Trucks F-MAX’in, Türkiye’nin üretim, ticaret ve ihracat potansiyeline yeni bir güç katarak ekonomiye katkı sağlaması bizim için ayrı bir gurur olacak” dedi. Bugün itibarıyla 33 ülkede faaliyet gösterdiklerini, 2018 sonuna kadar 41, 2020 sonunda da 51 ülkede var olmayı hedeflediklerini belirten Turfan, “Ford’un konfor, güç, verimlilik ve teknoloji ilkeleri çerçevesinde geliştirilen Ford F-MAX’ın, tasarım, verimlilik ve kullanılabilirlik açısından en iyiyi garanti etmesi için her parçası ve detayı tekrar tekrar incelendi. 5 yıllık süreçte 500 mühendis tarafından tasarlandı, geliştirildi ve test edildi. Dört kıtada 11 ülkede gerçekleştirilen testlerde 233 prototip kullanıldı” hatırlatmasını yaptı.
F-MAX, modern tasarımı ve sürücü odaklı yaklaşımının yanı sıra 2.5 metre genişliğindeki kabiniyle konfor ve lüks sunuyor. Konsolun tasarımı, tüm fonksiyonlara kolayca erişilebilmesini sağlıyor. F-MAX ayrıca, patentli uçak tipi geniş depolama kapasitesi ve 90 derece katlanabilir üst yatağıyla bu iki fonksiyonu aynı anda sektörde ilk defa sunarak sürücülere rahatlık sunuyor. Yeni F-MAX, 500 PS güce, 2500 Nm tork sunan yüksek performanslı motora sahip. Araç, 12-vitesli ZF otomatik şanzımanla, “Eco-Mode” ve “Power-Mode” gibi farklı sürüş modlarında kullanılabiliyor.
Sadece 1948 adet üretilecek
Porsche’nin, efsane modeli 356’yı ilk piyasaya sürdüğü 1948 yılı, aynı zamanda markanın kuruluş tarihi olarak görülüyor. İşte spor otomobil üreticisi Porsche’nin, Paris’te konsept olarak tanıttığı “911 Speedster”den, sadece 1948 adet üreteceğini açıklaması da bundan. Markanın “70. yıl” kutlamasının bir parçası olan bu iki kişilik otomobil, 2019 yılının ilk yarısında üretilmeye başlanacak. 1988’de tanıttığı 911 Speedster’in kırmızı rengiyle tanıtılan konsept, yeni jantları ve siyah deri iç mekanıyla da dikkat çekici. Ama asıl dikkat çekici olan yanı, arkada konumlanan ve 9000 devir dakikada 500 HP üretebilen 6 silindirli motoru elbette. Sesini duymak bile heyecan verici olsa gerek...
Ön siparişleri topluyor
Toyota, yeni nesil Supra’nın ilk 900 adedinin Avrupa ön satışını Paris Otomobil Fuarı’nda başlattı. Dünyanın büyük merakla beklediği spor otomobillerden biri olan ve prototip olarak Paris’te sergilenen Supra, performans meraklılarının büyük ilgisini çekti. Toyota Gazoo Racing renklerine boyanmış “Toyota GR Supra Racing Concept”, tamamen sürüş eğlencesine ve performansa odaklanan Supra’yı temsil ediyor. 5. jenerasyon Supra, 3.0 lt 6 silindirli motora, arkadan itişli sürüşe ve aktif diferansiyele sahip. Safkan bir spor otomobili olan iki koltuklu araç, kusursuz bir 50:50 oranında ağırlık dağılımıyla tasarlandı.
Seat’tan SUV geçidi
Seat, 2018 Paris Otomobil Fuarı’nda “Arona”, “Ateca” ve yeni “Tarraco”dan oluşan tüm SUV model yelpazesini sergiledi. Markanın 7 koltuklu versiyonu da bulunan yeni SUV modeli Tarraco, her türlü araziye uygunluğuyla yeni bir araç kategorisine girişini sembolize ediyor.
Seat’ın yeni amiral gemisi olan Tarraco, tasarımı ve işlevselliği, sportif özellikler ve konforla birleştirerek, aynı zamanda teknolojiyi ve kaliteyi belirgin bir şekilde simgeliyor.
Arona ise, Paris’te doğalgazlı (CNG) “TGI” versiyonuyla tanıtıldı. Yeni üç silindirli Arona TGI, 6 vitesli bir manuel şanzımana sahip. Ayrıca CNG modunda 400 km, benzin modunda 160 km yol kat edebiliyor.
Smart’ın 20. yaşını kutlayan konsept
Paris Otomobil Fuarı’nda Smart markasının doğumunun 20’nci yılı da kutlandı. Bu yıldönümünün şerefine de, Daimler markalarının bulunduğu standta özel bir konsept sergilendi. 2002 yılındaki “Crossblade” ve 2011 yılındaki “forspeed” konseptleri gibi bu özel araç da tavanı olmayan radikal bir tasarıma sahip. Araç, tamamen elektrikli.
508 SW’nin ‘ilk’leri...
Yeni Peugeot 508 SW, ilk kez 2018 Paris Otomobil Fuarı’nda sergilendi. Peugeot, “First Edition” adı altında sınırlı sayıda üretilecek özel bir versiyonu da burada tanıttı. Özel versiyon, online sipariş imkanıyla satışa çıktı.
Ürün gamının tepe noktasını oluşturan GT donanım seviyesini esas alan 508 SW First Edition, parlak siyah ön panjur çerçevesi ve çift renk toz gri renkte vernikli Agusta 19 inç jant olmak üzere dış görünümü daha da detaylandıran niteliklerle dikkat çekiyor. 508 SW First Edition; koyu mavi, inci beyazı ve gri olmak üzere üç farklı gövde rengiyle satışa sunuluyor ve PureTech 225 HP EAT8 ve BlueHDi 180 HP EAT8 motor seçenekleriyle donatılıyor. Aracın iç mekanında da özel ahşap kaplama ve döşeme var.
İnternetten verilen siparişin kabuhl edildiğine ilişkin haberin verilişi de ilginç. Müşteriye onay için e-posta yollanırken, sipariş, ev gönderilen FOCAL marka kulaklık ile teyit ediliyor.