13.03.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:
LEVENT KÖPRÜLÜ - OTOKOLİK
‘Birleşmiş markalar’ şovu
Cenevre Fuarı’ndan sadece bir gün önce kesinleşen PSA Peugeot Citroen ile Opel’in evlilik haberi, elbette etkinliğin en konuşulan konuları arasındaydı. Çünkü açık söylemek gerekirse, fuarda rakibi ile birleşmeyen ya da büyük bir grubun çatısı altında olmayan neredeyse pek marka kalmamıştı. Fuar, bir anlamda artık “birleşmiş markalar şovu” durumuna geldi.
Bu birleşmenin üzerine, bir de kendisi daha önce Chrysler’i satın almış olan Fiat Grubu’nun (FCA), General Motors’a “çıkma teklifi” yapması eklenince, otomotivin geleceğinin nasıl olacağı “üç aşağı-beş yukarı” hafiften belli oldu. Nitekim, maliyetlerin sürekli arttığı, yatırımların tek başına altından kalkılamayacak boyuta geldiği günümüzde ve gelecekte, bu tip evlilik haberlerini daha çok duyacağız gibi görünüyor.
‘Özel ve süper’ler revaçta
Süper spor otomobiller, özellikle 2008 krizi sonrasında yaşanan toparlanmayla birlikte “gaza gelmiş” gibi görünüyor.
SUV’lar ‘sınıf’ bırakmayacak!
Son yıllardaki fuarlarda yazmaktan bıktık ama olay ciddi boyutta. Nitekim SUV çılgınlığı, artık Avrupa’da almış başını gitmiş.
Teknoloji aldı başını gitti
Şirket evliliklerini, birleşmeleri mecbur kılan “teknoloji yarışı” Cenevre’de ciddi ve “son haliyle” kendisini yine gösterdi.
Geleceğin ‘pedalsız’larından!
Yakın zamanda değil belki, ama 2030’lu yıllarda şehirlerdeki ulaşım için şimdiden çözümler üretmeye devam eden Toyota, Cenevre Fuarı’na, esin kaynağını “kayak” metodundan alan aktif eğim teknolojisine sahip “i-TRIL” konseptini getirdi.
Konseptin en önemli özelliklerinden biri de, “hiçbir pedala sahip olmadan”, tamamen elle kontrol edilebilen düğmeler yardımıyla yönetilmesi. i-TRIL, sadece 600 kg ağırlığında ve 2.8 m boyunda. 200 km’den fazla menzile sahip bu elektrikli araç 1+2 kişilik oturma düzenine sahip.
Skoda’nın canavarı daha da güçlendi
Çek üretici Skoda, bu yıl Cenevre’de “güçlü” bir katılım gerçekleştirdi. Skoda’nın yenilediği Octavia modelinin en güçlü versiyonu olan “Octavia RS 245” ve onun araziye uyumlu kardeşi “Octavia Scout”, Cenevre’de tanıtıldı.
Hem 1.6 hem de akıllı!
Mercedes’in yeni nesil E-Serisi, 2017 model yılıyla birlikte hem yeni motor seçeneklerine hem de “akıllı” teknolojik donanımlara kavuştu. Bu motor seçeneklerinin arasında en çok dikkat çekeni, kuşkusuz 1.6 litrelik benzinli...
Yeni E-Serisi, artık “Drive Pilot” donanımına dahil olan ve sürücüsünün arzu ettiği şeride güvenli bir şekilde geçebilmesini sağlayan “Aktif Şerit Değiştirme Yardımcısı”nın yanı sıra zor park manevralarını “araç dışından” akıllı telefon aracılığıyla yönetmeyi sağlayan “Araç Dışından Park Etme Yardımcısı” gibi yenilikçi donanımlar da sunuyor.
Yeni E-Serisi’nde ilk etapta sunulan 4 silindirli benzinli E-200 ve tamamen yeni bir motor olan dört silindirli dizel E-220 d motor seçeneklerinin yerini, 2017 yılıyla birlikte E-180, E-220 d 4MATIC, E-300 ve E-350 d versiyonları alıyor.
1.6 lt (156 PS) hacimli benzinli motor ve 6 ileri 9G-TRONIC otomatik şanzımana sahip E 180 versiyonu, aracın en iddialı seçeneği konumunda. Bu seçenek, 264 bin TL’den başlayan fiyatlara sahip.
Renegade artık dizel-otomatik
Jeep markasının en küçüğü olan ve markanın daha geniş kitlelere açılmasını sağlayan Renegade, dizel otomatik versiyonuyla da satışa çıktı.
Renegade’in 1.6 lt dizel motor ve 6 ileri DDCT otomatik şanzımanlı versiyonları, “Longitude” ve “Limited” donanım seçenekleriyle alınabiliyor. Dizel-otomatik Renegade, 123 bin 850 TL’den başlayan fiyatlara sahip.
Küçük SUV sınıfındaki Jeep Renegade’in dizel-otomatik versiyonu, Mart ayıyla birlikte Türkiye’de satışa sunuldu. Renegade’in 1.6 lt 120 HP’lik dizel motorlu ve 6 ileri DDCT otomatik şanzımanla donatılan versiyonu, 178 km/s’lik maksimum hıza ulaşabilirken, fabrika verilerine göre 100 km’de ortalama 4.6 lt yakıt tüketiyor. Dizel otomatik Renegade, 351 litrelik bagaj hacmi sunuyor.