EkonomiUçan, kaçan hepsi bir arada

Uçan, kaçan hepsi bir arada

13.03.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

Cenevre Otomobil Fuarı, 87. kez kapılarını açtı. 19 Mart’a kadar sürecek fuarı, basın günlerinde gezip bitirdik. Ama “Fuar işte, yeni modeller geçidi!” deyip geçmiyoruz Çünkü bu yılki Cenevre Fuarı’nda, bir hayli farklı “kavram” ve “tartışma” vardı yeniliklerin yanında sunulan. Hepsini tek bir bütün içinde eritmek yerine, gelin, başlık başlık inceleyelim...

Uçan, kaçan hepsi bir arada

‘Birleşmiş markalar’ şovu

Haberin Devamı

Cenevre Fuarı’ndan sadece bir gün önce kesinleşen PSA Peugeot Citroen ile Opel’in evlilik haberi, elbette etkinliğin en konuşulan konuları arasındaydı. Çünkü açık söylemek gerekirse, fuarda rakibi ile birleşmeyen ya da büyük bir grubun çatısı altında olmayan neredeyse pek marka kalmamıştı. Fuar, bir anlamda artık “birleşmiş markalar şovu” durumuna geldi.
Bu birleşmenin üzerine, bir de kendisi daha önce Chrysler’i satın almış olan Fiat Grubu’nun (FCA), General Motors’a “çıkma teklifi” yapması eklenince, otomotivin geleceğinin nasıl olacağı “üç aşağı-beş yukarı” hafiften belli oldu. Nitekim, maliyetlerin sürekli arttığı, yatırımların tek başına altından kalkılamayacak boyuta geldiği günümüzde ve gelecekte, bu tip evlilik haberlerini daha çok duyacağız gibi görünüyor.

Haberin Devamı

‘Özel ve süper’ler revaçta

Süper spor otomobiller, özellikle 2008 krizi sonrasında yaşanan toparlanmayla birlikte “gaza gelmiş” gibi görünüyor.

Uçan, kaçan hepsi bir arada


Eskiden tüm süper spor otomobil modellerini bir sayfada sayabilirdik, şimdi iki gün yetmiyor! Çünkü bilinen gerçek şu ki, bu otomobiller, üretenlere çok kazandırıyor. Ayrıca bunun farkına varan süper spor markalar, “kişiye özel” seçeneklerle etiketi şişirme yönünde bir hayli yol almış. Tabii kişiye özel, kısıtlı sayıda (mesela 10 adet) üretilecek otomobiller tanıtan küçük üreticileri de yüreklendirmiş bu iş. Tıpkı, Ferrari koleksiyonu yaparken, süper otomobil üretmeye soyunan Jim Glickenhaus ve onun “SCG 0003S”i gibi...

SUV’lar ‘sınıf’ bırakmayacak!

Son yıllardaki fuarlarda yazmaktan bıktık ama olay ciddi boyutta. Nitekim SUV çılgınlığı, artık Avrupa’da almış başını gitmiş.

Uçan, kaçan hepsi bir arada


Öyle ki, Avrupa’da otomobil satışlarından aldıkları pay, gün geçtikte artıyor. SUV ve crossover satışları arttıkça da, bazı ara sınıfların payı düşüyor. Tıpkı B ve C sınıfı gibi. Ki, bir zamanlar onlar kraldı! Hal böyle olunca, 148 yeniliğin içinde en büyük pay da, SUV sınıfı modellerin oldu. Lüksünden, en küçüğüne kadar!

Teknoloji aldı başını gitti

Şirket evliliklerini, birleşmeleri mecbur kılan “teknoloji yarışı” Cenevre’de ciddi ve “son haliyle” kendisini yine gösterdi.

Uçan, kaçan hepsi bir arada


Zira sürekli artan “şiddette” bir yarışa dönmüş “kendi kendine giden”, ciddi teknolojik güvenlik unsurlarıyla donatılan otomobiller... Son olarak, Italdesign ile havacılık endüstrisinin Avrupalı devi Airbus’ın konsepti, son çiviyi çaktı! Trafik sıkışınca, “azman” bir drone yani insansız hava taşıtıyla aracın sürüş mahallini “trafiğin üzerinden” götüren araçtan bahsediyorum... Bir de Peugeot’nun, sürücüsünün ruh halini belirlemek için “kıskançlık krizine girmiş eş gibi” tüm görüşmelerini ve mail trafiğini kontrol eden konsepti vardı tabii... Allahtan niyeti, sadece sürücüyü rahat ettirmenin bir yolunu bulmak!

Geleceğin ‘pedalsız’larından!

Yakın zamanda değil belki, ama 2030’lu yıllarda şehirlerdeki ulaşım için şimdiden çözümler üretmeye devam eden Toyota, Cenevre Fuarı’na, esin kaynağını “kayak” metodundan alan aktif eğim teknolojisine sahip “i-TRIL” konseptini getirdi.

Uçan, kaçan hepsi bir arada

Konseptin en önemli özelliklerinden biri de, “hiçbir pedala sahip olmadan”, tamamen elle kontrol edilebilen düğmeler yardımıyla yönetilmesi. i-TRIL, sadece 600 kg ağırlığında ve 2.8 m boyunda. 200 km’den fazla menzile sahip bu elektrikli araç 1+2 kişilik oturma düzenine sahip.

Skoda’nın canavarı daha da güçlendi

Çek üretici Skoda, bu yıl Cenevre’de “güçlü” bir katılım gerçekleştirdi. Skoda’nın yenilediği Octavia modelinin en güçlü versiyonu olan “Octavia RS 245” ve onun araziye uyumlu kardeşi “Octavia Scout”, Cenevre’de tanıtıldı.

Haberin Devamı
Uçan, kaçan hepsi bir arada


İlk kez gösterilen yeni 245 BG’lik motorla donatılmış RS 245, Sedan ve Combi kasa tipleriyle sunuluyor. 370 Nm torka sahip motoru sayesinde 0’dan 100 km/s’ye sadece 6.6 saniyede ulaşabilen araç, maksimum 250 km/s hız yapabiliyor. Araç, standart olarak özel 19 inçlik siyah alaşım jantlarla sunuluyor.

Avrupa’da ilk önce Türkiye’de

Kia’nın en minik temsilcisi olan Picanto’nun yeni nesli, Avrupa’dan önce Türkiye’de satışa sunuldu. Üçüncü nesliyle yollara çıkmaya başlayan yeni Picanto, daha sportif ve keskin hatlarıyla dinamik bir görünüm sunarken, zengin kişiselleştirme seçenekleriyle de dikkat çekecek. 64 bin 900 TL’den başlayan kampanyalı fiyatıyla satılmakta.

Uçan, kaçan hepsi bir arada


Daha dinamik bir görünüm elde etmek ve ferah bir yaşam alanı sunmak üzere tekerleklerin mümkün olduğunca köşelere alındığı yeni Picanto’da, iç mekan genişliğinde de artış yaşanmış. Bagaj hacmi de 200 litreden 255 litreye çıkmış.

Üç farklı benzinli motor seçeneği bulunan yeni Picanto, Türkiye’de 1.25 lt (84 PS) hacimli motor ve 4 ileri otomatik şanzıman seçeneğiyle sunuluyor.

Hem 1.6 hem de akıllı!

Mercedes’in yeni nesil E-Serisi, 2017 model yılıyla birlikte hem yeni motor seçeneklerine hem de “akıllı” teknolojik donanımlara kavuştu. Bu motor seçeneklerinin arasında en çok dikkat çekeni, kuşkusuz 1.6 litrelik benzinli...

Uçan, kaçan hepsi bir arada

Yeni E-Serisi, artık “Drive Pilot” donanımına dahil olan ve sürücüsünün arzu ettiği şeride güvenli bir şekilde geçebilmesini sağlayan “Aktif Şerit Değiştirme Yardımcısı”nın yanı sıra zor park manevralarını “araç dışından” akıllı telefon aracılığıyla yönetmeyi sağlayan “Araç Dışından Park Etme Yardımcısı” gibi yenilikçi donanımlar da sunuyor.

Yeni E-Serisi’nde ilk etapta sunulan 4 silindirli benzinli E-200 ve tamamen yeni bir motor olan dört silindirli dizel E-220 d motor seçeneklerinin yerini, 2017 yılıyla birlikte E-180, E-220 d 4MATIC, E-300 ve E-350 d versiyonları alıyor.

1.6 lt (156 PS) hacimli benzinli motor ve 6 ileri 9G-TRONIC otomatik şanzımana sahip E 180 versiyonu, aracın en iddialı seçeneği konumunda. Bu seçenek, 264 bin TL’den başlayan fiyatlara sahip.

Haberin Devamı

Renegade artık dizel-otomatik

Jeep markasının en küçüğü olan ve markanın daha geniş kitlelere açılmasını sağlayan Renegade, dizel otomatik versiyonuyla da satışa çıktı.

Uçan, kaçan hepsi bir arada

Renegade’in 1.6 lt dizel motor ve 6 ileri DDCT otomatik şanzımanlı versiyonları, “Longitude” ve “Limited” donanım seçenekleriyle alınabiliyor. Dizel-otomatik Renegade, 123 bin 850 TL’den başlayan fiyatlara sahip.
Küçük SUV sınıfındaki Jeep Renegade’in dizel-otomatik versiyonu, Mart ayıyla birlikte Türkiye’de satışa sunuldu. Renegade’in 1.6 lt 120 HP’lik dizel motorlu ve 6 ileri DDCT otomatik şanzımanla donatılan versiyonu, 178 km/s’lik maksimum hıza ulaşabilirken, fabrika verilerine göre 100 km’de ortalama 4.6 lt yakıt tüketiyor. Dizel otomatik Renegade, 351 litrelik bagaj hacmi sunuyor.

Yazarlar