22.09.2022 - 15:33 | Son Güncellenme:
450 metre uzunluğundaki Türkiye'nin en yüksek köprüsü sayesinde, Van ile Siirt-Pervari arasındaki seyahat süresi 5 saatten 2 saate düştü. Konuyla ilgili CNN Türk canlı yayınında açıklamalarda bulunan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu önemli bilgiler verdi.
GEÇEN ARAÇ SAYISI 1.5 MİLYONU AŞTI, BU KADARINI BEKLİYOR MUYDUNUZ?
“Güvenli yol olduğu zaman orası çekim yeri oluyor. Böyle büyük yapılar gelişimine katkıda bulunuyor. Siirt merkeze 90 km uzaklıkta. Köprü ve bağlantı yollarıyla birlikte muhteşem bir iş ortaya çıktı. Vatandaşımız bu hizmeti hak ediyordu. Güneydoğu ve Doğu Anadolu’yu birleştiren bir koridor oldu bu.
SİİRT MERKEZDEN BU KÖPRÜYE ULAŞMAMIZ 1 SAAT SÜRDÜ. ZORLU BİR YOLCULUK YAPTIK. BU KADAR İŞ MAKİNESİ BURAYA NASIL ULAŞTI? YAPIM AŞAMASINDAN BAHSEDER MİSİNİZ?
Tamamen kendi mühendisimiz, kendi teknolojimizle bu projeyi ürettik. Yıllar önce proje imalatı başlamıştı bu yapılar terörden etkilendi. Bu yatırımı engellemek için ellerinden gelen her şeyi yaptılar. İşçilerimizi engellediler, şantiyelerimizi yaktılar ama onların hepsi tarih oldu biz 2020’de köprüyü açtık. Bölgede huzur ve güven var. Güven sayesinde tarım, ihracat gelişiyor.
Bunlar ülkemizin büyük şanslarıdır. Bu ulaşılan altyapı çözümleri ile birlikte burası ulaşılabilir bir alana dönüştü. Vatandaşımız burayı doya doya kullanıyor. 1.5 milyon aracın burayı kullanması ciddi bir rakamdır.
2 YILDA 1.5 MİLYONDAN FAZLA ARAÇ GEÇTİ DEDİNİZ. PEKİ BU KÖPRÜ YOKKEN ULAŞIM NASILDI?
Kıvrıla kıvrıla Botan çayına iniyorsunuz. Botan Çayı size müsaade ederse dağlardan kıvrıla kıvrıla yola çıkıyorsunuz. Tam bir ızdırap olan yolculuklar Beğendik Köprüsü ile konfora dönüştü.
Bu köprü 165 metre yüksekliği ile Türkiye’nin en yüksek köprüsü, orta açıklığı 210 metre, köprünün ayakları 105 metre, bu muhteşem eserin toplam büyüklüğü 450 metre, açıklığı da 14 metredir.
Ülkemizin her bölgesinde muhteşem eseler üretiyoruz. Son 20 yılda edindiğimiz mühendislik çözümleriyle birlikte Türkiye muhteşem işler üretiyor.
Bu projelerde çalışmak gurur vesilesi bu eserler bittikten sonra vatandaşımızın bunu kullanması bütün yorgunluğumuzu alıyor.
BÖLGEYE NE KATTI?
Fıstık üretiminde artış oldu, diğer tarımsal ürünlerde aynı şekilde, sanayide, üretimde müthiş artışlar oluyor. Bölge kendi kendine yetmeye başladı. Yatırımlarla birlikte bölgedeki göçte önleniyor. Bu yatırımlar yıllarca burada yapılmadığı için maalesef bu bölgeler geri kaldı.
Siz bir bölgeye ne kadar ulaşabilirseniz, üretimine istihdamına 10 katı etki yapıyorsunuz. Bölge insanı kendisine yeter vaziyete geldiği için gurbeti düşünmüyor.
Buradan sonra Pervari ilçesi var. Bu köprüye 10 km. Pervari ile Siirt arası 80 km. Orada mevcutta bir yol var. O yolu konforlu hale getirebilmek için bir ihalemizi tamamladık. Sabah onun temel atma törenini gerçekleştirdik. Hizan-Bitlis yolunu tamamlamıştık. Pervari-Siirt'i tamamladıktan sonra burası tamamen güvenli ulaşım koridoru olarak bölgeye hizmet edecek.”