Ekonomi‘Türkiye’ye gözlük yatırımı sürecek’

‘Türkiye’ye gözlük yatırımı sürecek’

25.02.2019 - 01:30 | Son Güncellenme:

İtalyan gözlük devi Safilo Group CEO’su, “Türkiye’de kısa sürede hızlı ve güçlü adımlar attık. Türkiye potansiyeline inandığımız bir pazar. Yatırımlarımıza devam edeceğiz” dedi

‘Türkiye’ye gözlük yatırımı sürecek’

İtalyan gözlük devi Safilo Group, Türkiye pazarı için hedef büyüttü.

Haberin Devamı

Safilo Group CEO’su Angelo Trocchia, 2015 yılında Türkiye’yi Orta ve Doğu Avrupa Bölgesi için merkez olarak konumlandırdıklarını anımsatarak, “Ülkede kısa sürede hızlı ve güçlü adımlar attık. Türkiye potansiyeline inandığımız, iyileşme kabiliyeti ve hızına güvendiğimiz bir pazar. Türkiye’de modayı takip eden bilinçli bir kitle var. Lüks segmentindeki başarımızın yanı sıra güncel segmentlerde de önemli fırsatlar gözlemliyoruz. Burada Polaroid ve Carrera markalarımızın performansı da ayrıca dikkat çekici” dedi.

Yatırımlara devam

2018 yılı için planladıkları marka yatırımları için uygun altyapı hazırlıklarını tamamladıklarını ve bu yıl bu anlamda ciddi atılımlar yaptıklarını dile getiren Trocchia, “2018 bizim için yatırım yılı oldu diyebilirim. Türkiye’de geçtiğimiz yıl gerçekleştirdiğimiz Polaroid Eyewear kampanyasının başarısını takiben, bu yıl da yatırımlarımıza devam edeceğiz. Safilo Group olarak global vizyonumuzun yanında yerel ihtiyaçları da titizlikle analiz ederek, buna uygun adımlar atıyoruz” diye konuştu.

Haberin Devamı

Trocchia, global piyasadaki hedeflerine de değinerek, şunları söyledi:

“Dünyada optik sektörü, 2018’de yaklaşık 18 milyar euro değerinde ve 2020 yılına kadar yüzde 3-4 oranında büyüme beklentisi var. Optik çerçeve ve güneş gözlüğü piyasasında son yıllarda esnek ve sağlam bir büyüme yaşandı.

Çocuklar ve genç yetişkinler arasında optik çerçeve kullanımı giderek yerleşik hale gelen yaşam tarzıyla artıyor. Materyaller daha önemli bir rol oynamaya başladı. Optik çerçeve, güneş gözlükleri önemli hale geldi. Bunun yanında zararlı radyasyona ve yoğun ışığa karşı etkin koruma sağlıyor.

Gözlerin korunması, gittikçe daha da yaygınlaşan bir trend ve önemli bir sağlık zorunluluğu. Bunlara ek olarak gözlük artık kişisel stilin olmazsa olmaz tamamlayıcısı ve önemli bir moda aksesuarı olarak yerini daha da sağlamlaştırdı.”

Marka portföylerinde 2019 yılındaki değişimle ilgili de Trocchia, “Kendi sahibi olduğumuz markalarımız Polaroid, Carrera, Safilo ve Smith’i daha da geliştirmek ve kendi pazar segmentlerinde büyütmeyi hedefliyoruz. Dior, Jimmy Choo, Kate Spade, Hugo Boss, Tommy Hilfiger, Max Mara, Marc Jacobs gibi yaklaşık 20 tane önemli lisanslı markamız var. Ana hedefimiz, tüm markalarımızı geliştirmeye devam etmek ve portföyümüzü kapsamlı bir şekilde dengelemek.

Haberin Devamı

Portföy genişliyor

Bunun yanı sıra dünyadaki güçlü ve kalitatif gözlük kategorisini geliştirmek isteyen tüm bu markaların iş ortağı olarak misyonumuz, Safilo’nun endüstrinin en yetenekli ve güvenilir oyuncularından biri olarak pozisyonunu sürdürmesini sağlamak. Tabii ki, hem sahibi bulunduğumuz, hem de lisanslı markalarımız için yeni işbirliği fırsatlarına yönelik radarlarımız açık.

Tasarım, ürün geliştirme ve üretim alanlarındaki uzmanlığımız ve dünyada 100 bin noktaya ulaşan benzersiz toptan dağıtım alanımız ile marka portföyünde kademeli bir değişim yaşandığında bile endüstride öncü rol oynamaya devam edeceğiz.”

‘Türkiye’ye gözlük yatırımı sürecek’
‘Dijital dönüşümü başlattık’

Son altı ayda iş modellerini güçlendirdiklerini dile getiren Trocchia, şöyle konuştu:

Haberin Devamı

“En önemli pazarları yönetecek kapsamlı sektör uzmanlığına, pazar bilgisine, müşterilerle doğrudan ilişkiye ve yerel tüketicilere dair derinlemesine iç görüye sahip yeni iş liderlerini bünyemize kattık. Ek büyüme fırsatları sağlama amacıyla kadromuza dijital stratejimizi şekillendirecek yeni bir dijital dönüşüm lideri katıldı.

Global gözlük endüstrisinin ikinci en büyük oyuncusu olarak müşterilerimize daha da iyi hizmet vermeye yönelik hizmet araçlarımıza, inovasyon yeteneklerimiz ile eşsiz ürün uzmanlığımıza güveniyoruz.”