EkonomiTurkcell'e 'kesinti' cezası

Turkcell'e 'kesinti' cezası

29.08.2012 - 13:18 | Son Güncellenme:

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulu (BTK), acil yardım çağrı hizmetlerine erişimde yaşanan kesintilere ilişkin başlattığı soruşturma kapsamında, Turkcell’e, 2010 yılı net satış tutarının (8.172.652.738,27 lira) yüzde 0,002’si oranında idari para cezası verilmesini kararlaştırdı.

Turkcelle kesinti cezası

Kurul ayrıca, acil durumlarda abone ve kullanıcıların ihtiyaçlarını gidermek için gerekli önlemleri almaması ve bu durumlara öncelik vermemesi nedeniyle Turkcell’e, 2009 yılı net satış tutarının (8.227.747.840,15 lira) yüzde 0,02’si oranında idari para cezası kesti.

BTK’nın internet sitesinde yayımlanan Kurul kararlarına göre, BTK, Turkcell İletişim Hizmetleri AŞ hakkında, acil yardım çağrı hizmetlerine erişimde yaşanan kesintilere ilişkin başlatılan soruşturma neticesinde, soruşturma kapsamında ihtiyaç duyulan bir takım bilgi ve belgeleri 26 Ağustos 2011 tarihine kadar BTK’ya göndermesi gerekirken, söz konusu bilgi ve belgeleri kendisine verilen süreden sonra (27 Eylül 2011) göndermesi nedeniyle, Turkcell’e, 2010 yılı net satış tutarının (8.172.652.738,27 lira) yüzde 0,002’si (yüzbinde iki) oranında idari para cezası uygulanmasını kararlaştırdı.

Kurul ayrıca, Ankara’nın Cevizlidere ve Akpınar bölgelerinde 5-9 Ekim 2010 tarihleri arasında yaşanan ve ”112” kısa numarasının bir başka kısa numaraya yönlendirilmesi sonucu oluştuğu anlaşılan, ”112” kısa numarasına erişimde yaşanan kesinti sırasında, kendisine Ankara Valiliği İl Sağlık Müdürlüğü tarafından yapılan ihbarları ve arıza bildirimlerini dikkate almayarak acil durumlarda abone ve kullanıcıların ihtiyaçlarını gidermek için gerekli önlemleri almadığının ve bu durumlara öncelik vermediğinin tespit edilmesi nedeniyle, Turkcell’e 2009 yılı net satış tutarının (8.227.747.840,15 lira) yüzde 0,02’si (onbinde iki) oranında idari para cezası verdi.

Turkcell’e tarife/kampanya bildirimleri konusunda soruşturma kararı

Haberin Devamı

Öte yandan Kurul, Turkcell hakkında, 2011 yılında abonelerine sunduğu bazı kampanya ve tarife değişikliklerini öngörülen süre içerisinde BTK’ya bildirip bildirmediğinin tespiti için soruşturma açılmasına ve soruşturma süresinin 4 ay olarak belirlenmesine karar verdi.

İşletmeciler tarafından abonelere uygulanacak tarifeleri değişikliklerinin, uygulama tarihinden 7 (yedi) gün önce Kuruma bildirilmesi gerektiği belirtilen kararda, buna ilaveten, sunulan tarife ve kampanyaların içeriklerinde herhangi bir değişiklik yapılmaksızın uygulama sürelerinin bitiş tarihinden bir gün öncesinden Kuruma bildirilmesi şartıyla söz konusu tarife ve kampanyaların uygulama sürelerinin uzatılabildiği hatırlatıldı.

Yazarlar