EkonomiSİTE İÇİNDE AVM KURDU

SİTE İÇİNDE AVM KURDU

15.08.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:

Teknosa, Kiğılı, Mediamarkt, Mudo, Tefal, Desa gibi 600 markayı GittiGidiyor’a taşıdıklarını söyleyen Genel Müdür Öget Kantarcı, “Bu markaların internet satışlarının yüzde 40’ı bizden geliyor” dedi

SİTE İÇİNDE AVM KURDU

Gülfem Toygar’ın Almanya’ya transferinden sonra GittiGidiyor’un Genel Müdürlük koltuğuna oturan Öget Kantarcı, “Sitede eBay’den önce daha çok bireyden bireye satış vardı. Şimdi ise daha çok markalar yer alıyor. Biz öncelikle alt yapıyı değiştirdik ve sistemimizi önemli markalarla entegre ettik” dedi.

Haberin Devamı

Şu anda GittiGidiyor’da Mediamarkt, Hızlıal, Teknosa, Toshiba, Sony, Tefal, Tchibo, Braun, Enplus ebebek, Desa, Intersport, Kiğılı, L’oreal Paris, Max Factor, Puma, Superstep, Nautica, Toni&Guy, Damat, Kemal Tanca, Sarar, The North Face, Mudo gibi markaların mağaza açtığını belirten Kantarcı, “Sistemimize entegre ettiğimiz marka sayısı 600’e ulaştı. Bu markaların internet satışlarının yüzde 40’ı bizden geliyor” diye konuştu.

Yurtdışına açılacak

Ayrıca yeni bir uygulamayı hayata geçireceklerini açıklayan Kantarcı, “Sitemizde yer alan satıcılar yurtdışına, istedikleri taktirde site üzerinden çok basit bir sistemle Avrupa ülkelerine satış yapabilecek. Yani eBay’in faaliyet gösterdiği tüm pazarlara ürün satabilecekler. Buna bir nevi ihracat olarak bakabiliriz” dedi.

Haberin Devamı

GittiGidiyor’da her saniyede yaklaşık 1 ürün satıldığını söyleyen Öget Kantarcı, e-ticarette güvenliğin tüketicinin en önemli beklentisi olduğunu ifade etti. Üyelik işlemi sırasında alınan dataların tüketicinin isteği dışında kullanılmaması gerektiğini vurgulayan Kantarcı, şöyle devam etti: “Güvenlik konusunda kullanıcılarımıza ‘sıfır risk’ sistemi sunuyoruz. Bu, online alışverişi daha keyifli ve güvenli kılan bir ödeme-onay sistemi.”

‘Aylık ziyaret sayımız 32 milyon’
GittiGidiyor’da yaklaşık 5 bin kategoride 11 milyonu aşkın ürün bulunduğunu kaydeden Öget Kantarcı, şu bilgileri verdi: “Aylık ziyaret sayımız 32 milyon. Ortalama tekil ziyaretçi sayımız ise yaklaşık 15 milyon civarında. Ayrıca 13 milyon üyeye ulaştık. Ekosistemimizde 10 bin civarında satıcı yer alıyor. Kurulduğumuz günden bu yana ise 200 binin üzerinde satıcı sistemimizden faydalandı. Aralarında önce bireysel satışla başlayıp şirketleşenler bile oldu.”
2011 yılı Mayıs ayında eBay’in, GittiGidiyor’un yüzde 93’ünü 217.5 milyon dolar şirket değeri üzerinden satın aldığını hatırlatan Kantarcı, bu süreçten sonra yaklaşık yüzde 50 büyüdüklerini anlattı.
‘Çalışanlarımızı mutlu etmek için bütçemiz var’
Öget Kantarcı, “Çalışanlarımızı mutlu etmek ana politikalarımızdan. Şirket içinde bu konu ile ilgilenen özel bir ekibimiz ve bütçemiz var. Yıl içinde bu yönde birçok aktivite gerçekleştiriyoruz” dedi. Kantarcı, “eBay’in gelmesi Türkiye’deki vizyonu etkiledi. Yabancı yatırımcıların buraya gelmesini sağlayarak sektörü büyüttü. Kurumsallık, tecrübe, bilgi akışı ve vizyona büyük katkılar eklendi. Satın alma öncesi yaklaşık 100 kişi olan ekip üyelerimizin sayısı bugün 160 kişiye ulaştı” diye konuştu.
‘Son 3 yılda eBay’in en çok büyüyen ülkesiyiz’
Ziyaret sayısının 2015’in ikinci çeyreğinde geçen yılın ikinci çeyreğine göre yüzde 109 arttığını kaydeden Öget Kantarcı, “Son 3 senede eBay’in en çok büyüyen ülkesiyiz. Bu yıl yüzde 50 büyüme öngörüyoruz” dedi. Kantarcı, mobil ticaretle ilgili olarak da şu bilgileri verdi: “GittiGidiyor’un toplam trafiğinin yüzde 45’i mobilden geliyor. 2015’in ikinci çeyreğinde mobilde geçtiğimiz döneme göre yüzde 98’lik bir büyüme gösterdik. 2015 ilk yarı verilerine göre en çok alışveriş yapan iller sırasıyla İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Antalya, Kocaeli, Konya, Adana, Muğla ve Balıkesir oldu.”
‘Sektör yılda % 25-30 oranında büyüyor’
Türkiye’de online ticaretin payının, toplam alışverişin içinde sadece yüzde 1.7 seviyesinde olduğunu kaydeden Öget Kantarcı, “Gelişmiş ülkelerde bu rakam yüzde 10, gelişmekte olan ülkelerde ise bu oran yüzde 3.5-4 seviyelerinde. Bu nedenle gidilecek daha yol var” dedi.
Türkiye’de 38 milyon internet kullanıcısı bulunduğunu anlatan Kantarcı, “Bu kullanıcıların 33 milyonunda kredi kartı bulunuyor. Ancak sadece 12 milyon kişi online alışveriş yapıyor. Sektör yılda yüzde 25-30 seviyesinde büyüyor. Önümüzdeki 5 yıl içinde yüzde 20’li seviyelerde büyüyeceğini öngörüyoruz” diye konuştu.