EkonomiPERAKENDE İKİNCİ YARIDAN UMUTLU

PERAKENDE İKİNCİ YARIDAN UMUTLU

14.06.2015 - 02:30 | Son Güncellenme:

Seçim sonrasında alışverişin canlandığını söyleyen perakendeciler, yılın ikinci yarısından umutlu. Perakendeciler satışlarda yüzde 30, AVM giriş sayısında ise yüzde 40’a varan artış olduğunu belirtiyor

PERAKENDE İKİNCİ YARIDAN UMUTLU

Seçim sonrasında piyasaları değerlendiren perakendeciler, yılın ikinci yarısından umutlu. LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, “Geçen yıl aynı dönem ile karşılaştırıldığında satışlarımızda yüzde 30 artış var” derken, Torunlar GYO Yönetim Kurulu Başkanı Aziz Torun, sahibi oldukları alışveriş merkezlerinin kapı giriş sayılarının yüzde 40 yükseldiğini söyledi.

Haberin Devamı

Collezione Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Akyiğit’e göre canlanmaya, seçim gündemi nedeniyle ertelenen talep etkili oldu. Geçen hafta start alan İstanbul Shopping Fest’in İcra Kurulu Başkanı ve İstanbul Ticaret Odası Başkanı İbrahim Çağlar ise, festivalin alışverişe daha da olumlu yansıyacağını belirtti.

GÖRÜŞLER
İbrahim Çağlar İTO, İSF
‘Festival, alışverişi hareketlendirecek’
“Seçimden beklenmedik bir sonuç çıkınca tüketici önce durdu. Ama perşembeden sonra toparlandı. Bu da çok doğal. Büyük bir seçimden çıkmışsınız. Dövizdeki hareket de çok ağır olmadı. Pazartesi günü 3 binlerin üzerine çıkar deniyordu, olmadı. İnsanlar da öyle olmadığını görünce rahatladı. Cumhurbaşkanımızın Deniz Baykal ile görüşmesi de tansiyonu düşürdü. İş dünyası ılımlı davrandı. Beklenen bu değildi ama hepimizin koalisyon kurulmasına destek vermesi ve ülkenin yönetilmesi için çaba gösterilmesi gerekiyor. Bu arada İstanbul Shopping Fest’in de piyasaların daha da hareketlenmesi için etkili olacağına inanıyorum.”
Vahap Küçük LC Waikiki
‘Satışlarda % 30 artış’
“İkinci yarı perakende sektörü açısından daha iyi geçmesini bekliyoruz. Çünkü havalar iyi gitmeye başladı. Türkiye seçim atmosferinden kurtuldu. Okular tatil oldu. Önümüzde iki bayram var. Ayrıca turist faktörü var. Tüm bu etkenler nedeniyle ben pozitif görüyorum. Şu anda satışlarda da artış var. Geçen yılın aynı dönemiyle kıyasladığımızda satışlarda yüzde 30 artış görünüyor.”
Ekrem Akyiğit Collezione
‘Ertelenen talep geldi’
“İkinci yarıyla ilgili perakende sektörünün çok olumlu bir performans sergileyeceğini düşünüyorum. Seçim gündemi nedeniyle ertelenmiş bir satış vardı. Şu anda satışlarda artış var. Sinyaller de iyi yönde... Bunun böyle devam edeceğini düşünüyorum. Siyasilerimiz de koalisyon konusunda olumlu yol alırlarsa her şey daha iyi olacak diye düşünüyorum.”
Aziz Torun Torunlar GYO
‘Kapı girişimiz % 40’
“Perakende firmaları seçim sonrası bir durgunluk olmadığını söylüyor. Biz de bunu AVM’lerimizde görüyoruz. Herhangi bir düşüş yok. Gayrimenkulde de olağanüstü bir durgunluk olmadı. Demek ki Türkiye ekonomisinin dinamikleri oturmuş. Ayrıca sezon olarak da artış var. Okullar kapandı, Ramazan ve tatil öncesi alışverişi başladı. İndirim de büyük hareket getirdi. Bizim kapı girişlerinde yüzde 40’lık bir artış var. Torium alışveriş merkezimizde de yüzde 20 artış var. Korupark’ta da artış yaşanıyor.”
Efsane indirim
Mall of İstanbul Alışveriş Merkezi, İstanbul Shopping Fest kapsamında düzenlenen ‘Efsane İndirim’ gecesine ev sahipliği yaptı. Efsane İndirim kapsamında stoklarla sınırlı binlerce ürün özel fiyatlarla saat 24.00’e kadar satışa sunuldu. Satışa sunulan ürünler kısa sürede tükendi.
Mall of İstanbul, Murat Boz konseri ve Loft defilesinin düzenlendiği gece boyunca yaklaşık yüzbin kişiyi ağırladı.
Perakende dünyasının ünlü isimlerinin buluştuğu geceye, İTO Başkanı ve İSF İcra Kurulu Başkanı İbrahim Çağlar ile Torunlar GYO Yönetim Kurulu Başkanı Aziz Torun’un yanı sıra; Adil Işık Giyim Yönetim Kurulu Başkanı Adil Işık ve eşi Zehra Işık, LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, Collezione Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Akyiğit gibi isimler katıldı.
Dolar kuru Rus turisti vurdu
Muğla’nın Bodrum ve Marmaris ilçelerindeki turizmciler, Rus rublesinin dolar karşısındaki düşüşü nedeniyle Rus turist sayısında azalma olduğunu dile getirdi. Turizmciler, Antalya’nın büyük ölçüde etkilendiği Rus turist pazarındaki düşüşün etkilerinin Bodrum’da alternatif turizmle engellenebileceğini vurguladı.
Bodrum Otelciler Derneği (BODER) Başkanı Halil Özyurt, Rusya’da geçen seneden bu yana rublenin dolar karşısında düşüşünün devam ettiğini, bunun da Rusya’da ve Rusça konuşan ülkelerdeki insanların tatil seçeneklerini yurt içine yönlendirdiğini belirtti. Özyurt, “Rus turistler, yurtdışından dolar üzerinden tur satın alacakları için ödeyecekleri fiyat neredeyse iki katına çıkıyor ve Kırım Yarımadası, Soçi gibi yurtiçi pazarlara yöneliyorlar. Rus turistlerin gözdesi Antalya olduğu için bu durum en çok Antalya’da sıkıntı yaşanmasına neden olur. Bodrum’da da mayıs ayında geçen yıllara göre Avrupalı turistte yüzde 10’luk bir düşüş var. Ümitsiz değilim. Bu süreci küçük düşüşlerle atlatabiliriz” dedi.